Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 407057 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #80 Gepost op: 29 september 2010, 17:33:54
Een pet werkt toch niet echt mee aan de opvallendheid of wel? Zo'n geel hesje wel natuurlijk. Vaak hebben ze die ook wel aan maar je ziet het, niet altijd.  ;)
Die krengen zijn zo afzichtelijk dat ze wel op moeten vallen...


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #81 Gepost op: 29 september 2010, 18:22:14
Die krengen zijn zo afzichtelijk dat ze wel op moeten vallen...

Let op de komma:  ;)
(...)Vaak hebben ze die ook wel aan maar je ziet het, niet altijd.  ;)


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #82 Gepost op: 29 september 2010, 18:26:54
Ik hoorde toevallig laatst dat ook in Haaglanden er een speciale procedure is, er word over de porto een bepaald begrip geroepen waarna iedereen (van agent tot hoofdinspecteur) de straat op gaat en een bepaalde kant op gaat.

Ben toch een paar jaartjes agent in Haaglanden geweest en tegenwoordig op het gele busje.... maar van die procedure heb ik nooit eerder gehoord.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #83 Gepost op: 29 september 2010, 19:06:22
Ik hoorde toevallig laatst dat ook in Haaglanden er een speciale procedure is, er word over de porto een bepaald begrip geroepen waarna iedereen (van agent tot hoofdinspecteur) de straat op gaat en een bepaalde kant op gaat.

Ben toch een paar jaartjes agent in Haaglanden geweest en tegenwoordig op het gele busje.... maar van die procedure heb ik nooit eerder gehoord.

Wat dacht je van spoedassistentie personeel... 0098 Het heeft alleen niet zoveel met ambulances en begleidingen te maken, maar voldoet wel aan de omschrijving ;)

Maar serieus; Ik vindt de manier waarop ze dat in RR hebben opgepakt erg positief als ik dat zo vanaf de zijlijn bekijk!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #84 Gepost op: 29 september 2010, 19:33:49
In Haaglanden heet dat gewoon "Assistentie Collega" maar zonder aanvullende informatie weten andere wagens natuurlijk niet waar ze zich heen moeten spoeden. Het is daar zelfs zo erg dat het woord "assisteren" uit den boze is. "Even de collega's van de 11.20 assisteren" dan breekt meteen paniek uit op de meldkamer, terwijl de toon natuurlijk een belangrijke rol spreekt bij een daadwerkelijke assistentie collega...


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #85 Gepost op: 29 september 2010, 20:37:34
In Haaglanden heet dat gewoon "Assistentie Collega" maar zonder aanvullende informatie weten andere wagens natuurlijk niet waar ze zich heen moeten spoeden. Het is daar zelfs zo erg dat het woord "assisteren" uit den boze is. "Even de collega's van de 11.20 assisteren" dan breekt meteen paniek uit op de meldkamer, terwijl de toon natuurlijk een belangrijke rol spreekt bij een daadwerkelijke assistentie collega...

Ja, ik weet er alles van, het e.e.a. ging laatst ook niet helemaal goed. 0098
(Maar daar ga ik niet verder op in zoals gebruikelijk ;))


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #86 Gepost op: 29 september 2010, 21:49:29
In Haaglanden heet dat gewoon "Assistentie Collega" maar zonder aanvullende informatie weten andere wagens natuurlijk niet waar ze zich heen moeten spoeden. Het is daar zelfs zo erg dat het woord "assisteren" uit den boze is. "Even de collega's van de 11.20 assisteren" dan breekt meteen paniek uit op de meldkamer, terwijl de toon natuurlijk een belangrijke rol spreekt bij een daadwerkelijke assistentie collega...

Iets met ''SPA'' of zo iets, alleen heeft dat volgens mij te maken met bepaalde wegen afblokken bij overvallen en dat soort dingen  0098
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #87 Gepost op: 30 september 2010, 00:04:34
Iets met ''SPA'' of zo iets, alleen heeft dat volgens mij te maken met bepaalde wegen afblokken bij overvallen en dat soort dingen  0098

Als ik het mij goed herinner stond dat voor Staat van Politie Alarm.
Werd in ieder geval vroeger regelmatig uitgegeven in Rotterdam.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #88 Gepost op: 6 oktober 2010, 21:28:55
Als ik het mij goed herinner stond dat voor Staat van Politie Alarm.
Werd in ieder geval vroeger regelmatig uitgegeven in Rotterdam.

Goed herinnerd!  ;)
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #89 Gepost op: 6 oktober 2010, 21:34:57
In Haaglanden heet dat gewoon "Assistentie Collega" maar zonder aanvullende informatie weten andere wagens natuurlijk niet waar ze zich heen moeten spoeden. Het is daar zelfs zo erg dat het woord "assisteren" uit den boze is. "Even de collega's van de 11.20 assisteren" dan breekt meteen paniek uit op de meldkamer, terwijl de toon natuurlijk een belangrijke rol spreekt bij een daadwerkelijke assistentie collega...

Kleine anekdote dan nog: ik reed ooit in een andere regio (Haaglanden), toen het daar heel druk was. Ik meldde ons in bij de meldkamer en vertelde dat als we collega's ergens mee konden assisteren, we het dan wel zouden horen. Toen zei de meldkamer "Ja, dat is helemaal goed, dankuwel, op één woord na dan". Gevolgd door twee zeer verbaasde gezichten van mijn collega en mij. Na wat denkwerk, wat niks opleverde, vroeg ik de meldkamer wat hij dan bedoelde, want zowel mijn collega als ik wisten niet wat we dan verkeerd hadden gezegd. En toen zei hij "ja, het woord assisteren, dan gaan hier de stoppen door". Ik durfde vervolgens niet meer uit te leggen via de ether dat we er in Rijnmond het woord SPOED voor plakken.... om niet nog meer collega's te voorzien van hartklachten.  0098
greetz,  Enrique