Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 406990 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

KME

  • Gast
Reactie #110 Gepost op: 1 mei 2011, 16:53:12
dus mijn antwoord was niet zinnig en normaal. Ik ben gewoon kort van stof.

 O0 Jij komt er wel. Bedankt voor je goede, zinvolle en vooral informatieve uitleg. Vooral voor de mensen buiten de regio R-R (waar inderdaad niet iedereen vandaan komt).


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #111 Gepost op: 1 mei 2011, 20:06:51
ach ik dacht gezien jullie teksten en foto's dat jullie wel wisten dat begeleiding in wat voorvorm dan ook op verzoek van de cpa worden gedaan. Trouwens dan moet de 1303 wel beschikbaar zijn anders worden dit soort begeleidingen niet ondersteund door RR.

Wat je vaak ziet als er vanuit zhz of haag komen en er is niks beschikbaar dat men het zelf doet.

De keuze van het doen op deze manier is dat je het verkeer voor je hebt en het op den duur oplost. Het probleem wat je krijgt als je het verkeer stil doet houden bij een verkeerslicht is dat men zelf dingen gaat doen. Van rijstrook wisselen en dat soort dingen op het moment dat we er aankomen.

Trouwens het is niet zo dat er altijd genoeg voertuigen zijn. Immers alles wordt gedaan op grond van beschikbaarheid.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #112 Gepost op: 1 mei 2011, 23:08:42
Ik hoor op mijn porto maar weinig begeledingen in A-A door THW. Buiten het feit dat men vanuit de Eenhoorn alle verkeerslichten kan bedienen, zodat als er een begeleiding is, ze zo door kunnen rijden omdat ze contineu groen hebben.

Zul je ook niet veel op jouw porto horen. Er wordt op een aparte gespreksgroep gewerkt, zeker als er een groene golf gegeven wordt. En dat gebeurt vaker dan je denkt :-X

In A-A zijn begeleidingen van ambu's een uitzondering, omdat de MKA er vanuit gaat dat de chauffeurs zelf goed hun weg kunnen vinden door het verkeer. Slechts bij uitzondering wordt er begeleiding aangevraagd. Vaak gaat dit ook telefonisch naar de 70.07, die de motorrijders via de eigen gespreksgroep oproept, waardoor alles buiten de gewone gespreksgroepen omgaat.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #113 Gepost op: 2 mei 2011, 12:59:09
Zul je ook niet veel op jouw porto horen. Er wordt op een aparte gespreksgroep gewerkt, zeker als er een groene golf gegeven wordt. En dat gebeurt vaker dan je denkt :-X

In A-A zijn begeleidingen van ambu's een uitzondering, omdat de MKA er vanuit gaat dat de chauffeurs zelf goed hun weg kunnen vinden door het verkeer. Slechts bij uitzondering wordt er begeleiding aangevraagd. Vaak gaat dit ook telefonisch naar de 70.07, die de motorrijders via de eigen gespreksgroep oproept, waardoor alles buiten de gewone gespreksgroepen omgaat.

Duidelijk verhaal. O0

Soms hoorde ik het HB nog weleens vragen of jullie ergens de ambu wilde gaan begeleiden. Vandaar mijn opmerking.


KME

  • Gast
Reactie #114 Gepost op: 2 mei 2011, 15:08:58
ach ik dacht gezien jullie teksten en foto's dat jullie wel wisten dat begeleiding in wat voorvorm dan ook op verzoek van de cpa worden gedaan. Trouwens dan moet de 1303 wel beschikbaar zijn anders worden dit soort begeleidingen niet ondersteund door RR.

Wat je vaak ziet als er vanuit zhz of haag komen en er is niks beschikbaar dat men het zelf doet.

De keuze van het doen op deze manier is dat je het verkeer voor je hebt en het op den duur oplost. Het probleem wat je krijgt als je het verkeer stil doet houden bij een verkeerslicht is dat men zelf dingen gaat doen. Van rijstrook wisselen en dat soort dingen op het moment dat we er aankomen.

Trouwens het is niet zo dat er altijd genoeg voertuigen zijn. Immers alles wordt gedaan op grond van beschikbaarheid.

Bedankt, duidelijk nu  O0


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #115 Gepost op: 9 januari 2012, 22:28:56
Een filmpje van een spoedtransport afgelopen zaterdag in Rotterdam vanaf een ongeval op de Pleinweg naar het Erasmus MC:

A1 AMBU 17-155 LFL02 / PRIO1 VP 1409 : AANRIJDING KIND PLEINWEG ROTTERDAM + SPOEDTRANSPORT
Brandweer Papendrecht


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #116 Gepost op: 21 januari 2012, 18:09:24
ach ik dacht gezien jullie teksten en foto's dat jullie wel wisten dat begeleiding in wat voorvorm dan ook op verzoek van de cpa worden gedaan. Trouwens dan moet de 1303 wel beschikbaar zijn anders worden dit soort begeleidingen niet ondersteund door RR.

Wat je vaak ziet als er vanuit zhz of haag komen en er is niks beschikbaar dat men het zelf doet.

De keuze van het doen op deze manier is dat je het verkeer voor je hebt en het op den duur oplost. Het probleem wat je krijgt als je het verkeer stil doet houden bij een verkeerslicht is dat men zelf dingen gaat doen. Van rijstrook wisselen en dat soort dingen op het moment dat we er aankomen.

Trouwens het is niet zo dat er altijd genoeg voertuigen zijn. Immers alles wordt gedaan op grond van beschikbaarheid.

Heeft het er ook niet mee te maken dat het EMC midden in de stad zit, en dat die wegen zeker rond de spits anders bijna niet door te komen zijn?
 In Amsterdam hebben we dat gelukkig veel minder doordat de academische centra langs de A-wegen zitten, en de binnenstad wordt ontsloten door wegen met trambanen in het midden zodat je er eigenlijk altijd wel uit komt...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #117 Gepost op: 21 januari 2012, 19:09:06
Nee daar heeft het niet mee te maken. Een spoedtransport kan ook gaan naar het Maasstad, sfg of elk ander ziekenhuis on en buiten de regio.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #118 Gepost op: 22 januari 2012, 02:13:13
Nee daar heeft het niet mee te maken. Een spoedtransport kan ook gaan naar het Maasstad, sfg of elk ander ziekenhuis on en buiten de regio.

Nou, daar heeft het wel mee te maken ;)


rickje123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
    • Youtube
Reactie #119 Gepost op: 26 maart 2012, 17:41:10
**Uniek** First Responder Brandweer geeft spoedbegeleiding Ambulance 22-117 vanaf ernstig ongeval

*Uniek* Spoedtransport met Ambulance 22-117 en de First Responder van de Brandweer Middelbeers met spoed naar het Elizabeth ziekenhuis in Tilburg. Na een zeer ernstig ongeval in Vessem.