GRIP 3 Aanrijding drie treinen, middel HV gev. stoffen - Barendrecht 24-09-2009

Auteur Topic: GRIP 3 Aanrijding drie treinen, middel HV gev. stoffen - Barendrecht 24-09-2009  (gelezen 86311 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Ik weet ook niet of de spanning er automatisch af gaat, maar wel dat het heel snel door het Schakel- en meldcentrum van ProRail gedaan zal worden, zeker na een telefoontje van de treindienstleiding.
En dat passagiers dan nog moeten blijven zitten, is omdat eerst iemand een veiligheidstester moet plaatsen om a) te controleren of de spanning er af is en evt. restspanning af te voeren, en b) als er onverhoopt weer spanning op komt dit aan te geven door eraf te knallen.

http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=628226

Dus dat de reizigers zoals in Sassenheim moesten wachten, was puur voor de zekerheid denk ik.

ik zou zeggen doe is een draadje in 1 gat van een wandcontactdoos + bc en doe de andere uiteindelijk in het andere gat van de zelfde wcd + bc en moet je is zien wat er gebeurt :)
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
ik zou zeggen doe is een draadje in 1 gat van een wandcontactdoos + bc en doe de andere uiteindelijk in het andere gat van de zelfde wcd + bc en moet je is zien wat er gebeurt :)

Je hebt hier mensen die zelf HV'ers zijn en weten welke procedures bij dit soort incidenten gevolgt MOETEN worden en je hebt ramptoeristen die het altijd beter weten dan de mensen die daadwerkelijk leiding moeten geven aan het incident...

Wil je je super versimpelde voorstelling van zaken svp niet verwarren met professionele procedures...  :-X


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443


Foto's: Christian Jongenotter  

 Iemand enig idee welk voertuig met blauwe grillflitsers op deze foto staat?
greetz,  Enrique


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Iemand enig idee welk voertuig met blauwe grillflitsers op deze foto staat?
Bedoel je die motor of de auto daar vlak achter  ;D


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Uw blik is scherper dan de mijne!  :D voertuig zag er al zo mysterieus uit....
greetz,  Enrique


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/432866/2009/09/25/Vorige-week-bijna-botsing-met-goederentreinen.dhtml

Vorige week bijna-botsing met goederentreinen

UTRECHT (ANP) - Vorige week was er op het spoor bij Zevenaar bijna een botsing tussen twee goederentreinen. Dat bevestigde een woordvoerder van goederenvervoerder DB Schenker Rail vrijdag naar aanleiding van berichtgeving van NRC Handelsblad daarover.

Ook bij de botsing in Barendrecht donderdagavond was een trein van deze vervoerder betrokken.

De bijna-botsing vorige week was te wijten aan het feit dat de machinist van de Schenker-trein ,,een rood sein over het hoofd had gezien'', aldus de woordvoerder.
25/09/09 18u07


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Fseptember%2FLeopardtanks%20ingezet%20in%20Barendrecht

Leopardtanks ingezet bij berging wrakstukken ongeluk Barendrecht

26 september 2009

Twee Leopardtanks gaan zaterdag de restanten van de goederentreinen uit elkaar trekken die donderdag bij Barendrecht op elkaar zijn gebotst. De tanks zijn nodig omdat hoogwerkers niet bij de ravage kunnen komen.
In de nacht van vrijdag op zaterdag heeft Rijkswaterstaat de tankwagons die waren betrokken bij het treinongeluk leeggepompt. In de wagons zat het brandgevaarlijke aardoliecondensaat nafta. Het was eerst de bedoeling dat de A15 ter plaatse gedurende de operatie zou worden afgesloten, maar dat bleek niet nodig. De andere goederentrein, van ERS Railways, vervoerde consumentengoederen, zoals huishoudelijke elektronica apparaten.

De tanks arriveerden zatedagochtend rond acht uur op de plaats van het ongeval. Aanvankelijk was het de bedoeling dat zij om tien uur 's ochtends met het karwei konden beginnen, maar dat lukt niet omdat er een ketelwagen in de weg stond die eerst moest worden weggetakeld. Rond half vijf was dat gebeurd en werden de tanks in een kraan gehesen zodat ze op een plateau konden worden gezet. Vanaf daar gaan de tanks de restanten van de verongelukte treinen vermoedelijk aan het begin van de avond wegslepen.  


De gemeente Barendrecht heeft erop aangedrongen om zo snel mogelijk weer het goederenvervoer via Barendrecht te hervatten. Op die manier moet voorkomen worden dat elders teveel goederenwagons opstropen, wat gevaarlijke situaties kan opleveren.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4932916/__Opruimen_treinen_nachtwerk__.html

za 26 sep 2009, 21:10 | lees voor
Opruimen treinen nachtwerk

BARENDRECHT -  Het opruimen van de ravage op het spoor bij Barendrecht gaat waarschijnlijk de hele nacht door. Een woordvoerder van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond heeft dat zaterdagavond gezegd. Met een Leopardtank is zaterdagavond, veel later dan gepland, een locomotief losgetrokken.

De tweede locomotief zit volgens de woordvoerder zo vast, dat het ding moet worden losgebrand. Daarbij ligt er nog een wagon ligt schuin op de rails. Omdat het voertuig tegen de peilers van het viaduct zou kunnen vallen, moet het treinstel heel voorzichtig worden weggehaald.

Eerder zaterdag duurde het veel langer dan gepland om een vloeistoftank van het spoor te halen.

Donderdagavond botsten twee goederentreinen tegen elkaar onder een viaduct bij de A15. Een machinist kwam daarbij om. Een ander raakte zwaargewond.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reken maar dat ook die tanks e.e.a. aan schade rijden. Die spitten heel die grindbak rond het spoor om...
Maar goed, dat is acceptabele schade, nihil vergeleken met het ongeval en alles daaromheen..


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Eerder zaterdag duurde het veel langer dan gepland om een vloeistoftank van het spoor te halen.

Zijn er nog foto's van de pompacties van de bedrijfsbrandweer DSM??
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter