GRIP 3 Aanrijding drie treinen, middel HV gev. stoffen - Barendrecht 24-09-2009

Auteur Topic: GRIP 3 Aanrijding drie treinen, middel HV gev. stoffen - Barendrecht 24-09-2009  (gelezen 85914 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
inmiddels zijn er 4 (h)OVD-B terplaatse. dus lijkt me nu een toch een groot incident te worden
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Een reactie op het bericht over het treinongeluk, op http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2009%2Fseptember%2FTreinen%20gebotst%20bij%20Barendrecht
Laten we hopen dat die 'vriend' het bij het verkeerde eind heeft....

"sprak net een vriend die er was, hoorde dat er enkele 'doden' waren, zeggen mensen al gouw natuurlijk maar toch. Heeft niks gehoord of gemerkt over gevaarlijke stoffen" / Andreas, Rotterdam 24 september 2009 om 23:30


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Groot spoorongeluk bij Barendrecht
Gepubliceerd: 24 september 2009 22:58 | Gewijzigd: 24 september 2009 23:35
ANP
Barendrecht, 24 sept. Op het spoor tussen Barendrecht en Dordrecht zijn vanavond rond half elf twee goederentreinen op elkaar gebotst. Het is onbekend of er gewonden zijn. Het ongeval gebeurde op een flyover bij de Lorentzweg. Er zijn wagons naar beneden gevallen, zo meldt een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail. Op die wagons is een reizigerstrein ingereden, meldt ProRail.

Bij de botsing is in elk geval één gewonde gevallen. Het gaat om de machinist van één van de twee goederentreinen. De man zit bekneld in zijn cabine.

De politie meldt dat zich explosies hebben voorgedaan.

Bekijk hier een video

Voor zover nu bekend, zouden er geen gewonden zijn gevallen in de passagierstrein. Er zouden geen gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen bij de botsing tussen de goederentreinen.
Het treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht is stilgelegd. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van zeker een uur.

bron: http://www.nrc.nl/binnenland/article2369187.ece/Groot_spoorongeluk_bij_Barendrecht


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Opeens wel erg veel ambtenaren rampbestrijding... :-X

Bij R-R is het de policy dat ergens een GRIP situatie heerst alle ambtenaren van de VRR er van afweten
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Als het spoor niet voor morgenochtend weer operationeel is... dan zou ik maar een vrije dag nemen als je over de A16 moet... :-X

hehe ze zijn sowieso morgen ochtend niet klaar. 3 treinen die gebotst zijn.... + beschadigingen aan het spoor + onderzoek etc. Kijk naar de treinbotsing op a'dam Muiderpoort een tijd geleden. Toen duurde het enkele dagen voordat alles geregeld was en toen ging het 'maar' om 2 treinen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
inmiddels zijn er 4 (h)OVD-B terplaatse. dus lijkt me nu een toch een groot incident te worden

met drie treinen naast het spoor.... denk dat je dan automatisch mag spreken van een groot incident... ;)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
343, never forget.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
treinverkeer ligt plat, mensen worden geëvacueerd, A15 dicht en wat heeft onze rampen(radio)zender te melden? Geleuter over bisexuelen.... (X_X)
http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2009%2Fseptember%2FTreinen%20gebotst%20bij%20Barendrecht

ik denk dat ie gelijk heeft
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
treinverkeer ligt plat, mensen worden geëvacueerd, A15 dicht en wat heeft onze rampen(radio)zender te melden? Geleuter over bisexuelen.... (X_X)
http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2009%2Fseptember%2FTreinen%20gebotst%20bij%20Barendrecht

ik denk dat ie gelijk heeft
A15 dicht??  ???


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
A15   Rozenburg - Ridderkerk, ter hoogte van knp. Benelux
   [!]omleiding ingesteld in verband met een treinongeval
   Verkeer richting Dordrecht volg Utrecht (A4 (Beneluxtunnel),A20,A16)
   Ridderkerk - Gorinchem, ter hoogte van knp. Ridderkerk-Noord
   [!]wegafsluiting in verband met een treinongeval

A15   Gorinchem - Ridderkerk, ter hoogte van knp. Ridderkerk-Noord
   [!]omleiding ingesteld in verband met een treinongeval
   Verkeer richting Europoort volg Den Haag/Hoek van Holland (A16,A20,A4)
   Ridderkerk - Rozenburg,    ter hoogte van IJsselmonde
   [!]wegafsluiting in verband met een treinongeval

bron: www.verkeersinformatiedienst.nl