GRIP 3 Aanrijding drie treinen, middel HV gev. stoffen - Barendrecht 24-09-2009

Auteur Topic: GRIP 3 Aanrijding drie treinen, middel HV gev. stoffen - Barendrecht 24-09-2009  (gelezen 86516 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
als je de sensatie op twitter moet geloven....
Er lekken nog vloeistoffen uit de trein....we moeten op afstand gaan....#treinongelukbarendrecht
27 minutes ago from twidroid................................

Het probleem van Nederlandse (passagiers)treinen is, dat er altijd vloeistof (urine) en poep uit lekt - wij zijn volgens mij het enige westerse land dat nog geen opvang van de toilet"producten" heeft - daarom waaien er bij ons langs het spoor regelmatig toiletpapiertjes langs - waarvan ik niet wil weten waar die eerder zijn geweest. bah!
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Via betrouwbare bron (in spoorwereld) nu melding van één dode.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Door de meldingen via Twitter e.d. heb ik effe mijn bevinding neergekalkt. (Ook net gepost op het brandweerforum)

Er zouden ontploffingen zijn geweest, een vuurbal de lucht ingeschoten en vliegende onderdelen zijn gesignaleerd.

Dat er een knal (ofwel ontploffing) ontstaat, komt hoogstwaarschijnlijk door de kortsluiting welke wordt veroorzaakt door de hoogspanningskabels. Onderdelen die loskomen bij een impact is ook mogelijk. Een grote vuurbal, heeft waarschijnlijk te maken met de vonken, afkomstig van de kortsluiting?


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Foto:



Spitsnieuws.nl

Om jullie een idee te geven welke locs dit zijn:

Class 66 ERS (Wikipedia):

http://www.panoramio.com/photos/original/15102800.jpg

En Railion 6400/6500 (Flickr / Groen47):

www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Het probleem van Nederlandse (passagiers)treinen is, dat er altijd vloeistof (urine) en poep uit lekt - wij zijn volgens mij het enige westerse land dat nog geen opvang van de toilet"producten" heeft - daarom waaien er bij ons langs het spoor regelmatig toiletpapiertjes langs - waarvan ik niet wil weten waar die eerder zijn geweest. bah!

Dit wil ik eigenlijk niet eens weten .....  :-\


Gast48368

  • Gast
Treinbotsing bij Barendrecht
Uitgegeven: 24 september 2009 23:02
Laatst gewijzigd: 24 september 2009 23:55

BARENDRECHT - Bij Barendrecht zijn donderdagavond rond half elf, drie treinen op elkaar gebotst. Dat heeft de politie gemeld. Het ongeval vond plaats bij de Lorentzweg.
 © ANPEén van de treinen was een passagierstrein. De andere twee waren goederentreinen.

Bij het ongeluk is in elk geval één gewonde gevallen. Het gaat om de machinist van één van de twee goederentreinen. De man zit bekneld in zijn cabine.



Er zouden geen gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen bij de botsing tussen de goederentreinen. Wel zouden er explosies zijn geweest volgens de politie.

Het treinverkeer tussen Rotterdam en Zwijndrecht is stilgelegd.

© ANP


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Dat weten we toch al, Famke?
Herhaling herhaling herhaling en geen nieuwe gegevens.


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Verslaggever van het journaal meldt dat het ongeluk onder het viaduct van de A15 heeft plaatsgevonden. Containers liggen her en der verspreid. Mr. Pieter van Vollenhove (Raad voor de verkeersveiligheid) is al aangekomen op de plaats van het ongeluk.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Op rtv rijnmond.... Pieter van Vollenhoven TP...


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Pieter van Volenhoven is al ter plaatse volgens reporter van RR.

http://www.rijnmond.nl/