Calamiteiten Eenheid (CE)

Auteur Topic: Calamiteiten Eenheid (CE)  (gelezen 12646 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #10 Gepost op: 20 maart 2012, 10:37:16
Bij ziegler worden op dit moment nieuwe TSSEN opgebouwd vallen die ook onder deze noemer of worden deze op een andere manier ingezet?
ACH & HBT


marcv

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #11 Gepost op: 20 maart 2012, 19:51:24
Deze zullen de 2 tassen van hoogvliet gaan vervangen, de tas die op de 55 komt te staan zal samen met de SB55.1 de CE55.1 vormen zoals dat nu ook al is. De 2e tas vervangt de tas van de 58.1 deze zal gewoon een tas zijn.


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #12 Gepost op: 20 maart 2012, 20:11:52
Waarom hebben die nieuwe CE's maar 1 achter as? zit er minder in ?
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


marcv

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2012, 22:15:45
Ja ik dacht dat de nieuwe CE's een svm tank hebben van 500 liter en de oude CE's hebben er dacht ik 1 van 1500 liter. Ik dacht dat de watertank ook kleiner is maar dit weet ik niet zeker.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2012, 22:30:19
En de sb die ziegler voor de gezamenlijke brandweer rotterdam aan het opbouwen is, komt die ook bij de CE terecht?


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #15 Gepost op: 20 maart 2012, 22:41:33
En de sb die ziegler voor de gezamenlijke brandweer rotterdam aan het opbouwen is, komt die ook bij de CE terecht?
dat wordt een AS maar heb geen idee wat ze daar mee gaan doen

bron: hetbrandweerforum
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #16 Gepost op: 20 maart 2012, 23:07:31
dat wordt een AS maar heb geen idee wat ze daar mee gaan doen

bron: hetbrandweerforum

 O0


marcv

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #17 Gepost op: 20 maart 2012, 23:15:30
deze AS komt zeer waarschijnlijk op de nieuwe kazerne maxima te staan


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #18 Gepost op: 21 maart 2012, 19:36:50
das leuk een kazerne Maxima in zowel 010 al in 020  ;)
ACH & HBT


skydevil

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • judge not before you judge yourself !!!
Reactie #19 Gepost op: 15 augustus 2012, 11:45:59
Ja ik dacht dat de nieuwe CE's een svm tank hebben van 500 liter en de oude CE's hebben er dacht ik 1 van 1500 liter. Ik dacht dat de watertank ook kleiner is maar dit weet ik niet zeker.

De CE met 3 assen heeft een svm tank met 4000 liter en een watertank met 1500 liter, de CE met 2 assen heeft een svm tank van ongeveer 1500 liter en een watertank van ongeveer 2000 liter, als ik het goed heb.

De nieuwe autospuiten worden respectievelijk AS 54-1 (kazerne Botlekweg) en AS 56-1 (kazerne Maxima), de oude CE 54-1 wordt reservevoertuig.


Trouwens de naam roepnaam CE  is in het leven geroepen toen men van de eerste calamiteitenbestrijdingseenheid wat een combinatie-eenheid van een TS + AS was, overgegaan werd naar 1 voertuig.
Toen was er 1 roepnaam nodig voor het alarmeren van de verschillende eenheden die met 1 of 2 voertuigen reden.

Bij het nieuwe voertuig werd er gewoon van 2 verschillende voertuigen (TS + AS) 1 groot voertuig gemaakt, en hoe ga je zo'n voertuig dan noemen AS, TS of SB, aangezien de klassieke brandweervoertuig aanduiding niet meer klopte met de voertuig specificaties van de 3 nieuwe auto's van toen, dit was toen een compleet nieuw concept, heeft men een nieuwe lettercombinatie gemaakt van de calamiteitenbestrijdingseenheid namelijk CE.

Deze roepnaam kan je altijd blijven gebruiken ook in de toekomst als je werkt met eenheden die met een verschillend aantal voertuigen uitrukken, wat ook nu nog gebeurt bij de GB.