Lange wapenstok, ja of nee?

Auteur Topic: Lange wapenstok, ja of nee?  (gelezen 33323 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #10 Gepost op: 28 september 2009, 15:54:31
Kan me nog herinneren dat er in 2001 een onderzoek gestart was naar de vervanging van de korte wapenstok door de telescopische variant. Nu reeds acht jaar verder is het nog steeds stil rondom dit onderwerp........



typisch de ambtelijke molen....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #11 Gepost op: 28 september 2009, 16:04:31
Misschien is het wel eens goed dat de politie iets meer aggressie uitstraalt.... in weet dat in mijn horecadienst ik wel situaties heb mee gemaakt waarin de lange wapenstok zeker een betere vervanger van de korte wapenstok was geweest... maar goed... utopia
Ik vond het ook altijd wel een aanvulling om in de Amsterdamse binnenstad (na de scholing die erbij hoort) de lange lat mee te hebben, zeker op en rond de stappleinen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 28 september 2009, 16:35:19
Kan me nog herinneren dat er in 2001 een onderzoek gestart was naar de vervanging van de korte wapenstok door de telescopische variant. Nu reeds acht jaar verder is het nog steeds stil rondom dit onderwerp........

Die test is vanwege de eenzijdigheid die wapenstok voortijdig beëindigd. Er liggen bij ons nog wat van die exemplaren in de museumkast, met daarbij behorende testresultaten  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #13 Gepost op: 28 september 2009, 16:42:37
ben trouwens benieuwd naar jouw stelling: waarom specifiek 'wapendragende' ?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 28 september 2009, 16:59:40
ben trouwens benieuwd naar jouw stelling: waarom specifiek 'wapendragende' ?

Ten eerste omdat de niet wapendragende geen noodhulp (mogen) draaien en ten tweede omdat er al diverse regio's zijn, die alleen nog maar wapendragende collega's in dienst hebben ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #15 Gepost op: 28 september 2009, 17:04:45
Ik blijf van mening dat het niet zoveel toevoegt. Zoals al gemeld door anderen is bv in Amsterdam in de binnenstad altijd een aangewezen gebied waar de lange lat gedragen mag worden. Het gaat er dus om of hij ook de noodhulp gebruikt zou moeten/mogen worden. En dat is een leuke vraag.... waar ik geen antwoord op weet.

(misschien de volgende pol: Taser voor de wapendragende collega's ja of nee?  :D)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 28 september 2009, 17:31:22
Ik blijf van mening dat het niet zoveel toevoegt. Zoals al gemeld door anderen is bv in Amsterdam in de binnenstad altijd een aangewezen gebied waar de lange lat gedragen mag worden. Het gaat er dus om of hij ook de noodhulp gebruikt zou moeten/mogen worden. En dat is een leuke vraag.... waar ik geen antwoord op weet.

(misschien de volgende pol: Taser voor de wapendragende collega's ja of nee?  :D)

Amsterdam is volgens mij een van de weinige gebieden met zo'n ''aangewezen'' gebied. Waarom dit niet landelijk? In Zandvoort hebben ze tenslotte 's zomers ook last van de figuren uit Amsterdam .....

Een ding vergeten veel collega's uit de stedelijke gebieden vaak, als je in sommige gebieden ''help'' roept, duurt het gewoon 15 tot 20 minuten voordat je één witte auto extra de straat in ziet komen rijden ::)


best leuk een linie met 3 man en de korte stok
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 28 september 2009, 17:36:32
De DHV in Rotterdam heeft volgens mij ook de lange wapenstok in de wagen liggen voor als ze hem nodig hebben.

Moet je eens kijken wat ze in het eerste filmpje in de eerste seconden pakken...  ;) http://www.veilig.mediarotterdam.nl/36/


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 28 september 2009, 18:17:13
De DHV in Rotterdam heeft volgens mij ook de lange wapenstok in de wagen liggen voor als ze hem nodig hebben.
Klopt als een (DHV) bus ;) Zie ook dit topic:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,15541.0.html
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #19 Gepost op: 28 september 2009, 19:01:26
En in Rotterdam lopen de horecare-teams er ook standaard mee. Erg goed mijns inziens om voor risico-situaties de lange lat te hebben. In Haaglanden zit ie niet op de noodhulp, ondanks veelvuldig voorkomen van bv uit de hand lopende demonstraties etc. Dan sta je dus met heeeeeel veel platte petten en heeeeeeel veel korte wapenstokken. Uiteindelijk kom je er wel dankzij het feit dat je heel snel heel veel collega's bij je hebt, maar toch...
greetz,  Enrique