Regelgeving voor tunnels

Auteur Topic: Regelgeving voor tunnels  (gelezen 101571 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #70 Gepost op: 1 augustus 2003, 15:45:38
Ah, vandaag. Bedankt voor de info, vind dat wel interessant om te weten.
Ben vanochtend op zoek gegaan naar die andere kazerne en heb hem gevonden: die is aan de Monsterweg, in een grote loods.

Christian


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #71 Gepost op: 1 augustus 2003, 16:06:16
Ik ben erg benieuwd naar die nieuwe kazerne in Borssele straks. Eigenlijk wel apart hoor.... een post met krap 10-15 uitrukken per jaar die straks de tweede grootste brandweerkazerne op de Bevelanden krijgt :-) Lijkt me voor die jongens daar wel een enorme opsteker.

En nu maar afwachten of die beroepsploeg er gaat komen.... ook dat kan nog wel eens een tijdje duren. En hoe langer het gaat duren hoe minder groot de kans op een beroepsploeg wordt lijkt mij...... Immers, de periode waarin zich nog geen enkel brandweer-inzet-incident in de tunnel voorgedaan wordt steeds langer.... Ik denk dat de kans groot is dat de overheid dat feit straks aangrijpt om te kraan helemaal dicht te draaien.

Overigens: in Terneuzen wordt momenteel de 56-80 ingericht. Een container met materiaal specifiek voor grootschalige inzetten in de tunnel. Dat is dus een andere container dan de splinternieuwe HV-unit die nu in Hoek staat. Volgens firemanr is de 56-80 de unit die voorheen op de hulpverleningstrein stond toen de tunnel nog gebouwd werd.

Gr
Erik


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #72 Gepost op: 1 augustus 2003, 16:24:15
Ja, het blijft spannend . . . . . . maarja wie weet is het maar beter ook dat er niets gebeurd in de tunnel . . . .toch ?  ;)

ps: met de nieuwe nummers in Terneuzen komen de ooit toegewezen roepnummers van DOW toch ook wel te vervallen ?

Voorlopig is het veiliger onder de Westerschelde dan boven de Westerschelde . . . van de week een aanvaring, momenteel een gekapseisde sleepboot waar nog iemand levend in zit, bij Rilland  :-[  (een bok is onderweg)


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #73 Gepost op: 1 augustus 2003, 19:09:57
Wat betreft die roepnummers: Inderdaad... een aantal van die roepnummers die nu in Terneuzen in gebruik zijn stonden oorspronkelijk voor voertuigen van DOW....

Ik heb geen idee hoe dat zit. Misschien komen ze er toch weer van terug om al die bedrijfsbrandweervoertuigen roepnummers te geven. Of heeft het te maken met de invoering van C2000? Ik geloof niet dat bedrijfsbrandweerkorpsen daar sowieso ook aan deelnemen... misschien dat het daar mee te maken heeft?

Wie het weet mag het zeggen! :-)

Gr
Erik


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #74 Gepost op: 2 augustus 2003, 22:30:05
Bedrijfsbrandweerkorpsen zullen toch wel aan C2000 deelnemen? Die hebben gewoon mobilifoonverbinding met de AC. Ik denk niet dat ze dat laten vallen!

Christian


firemanr

  • Gast
Reactie #75 Gepost op: 3 augustus 2003, 01:24:21
Bedrijfsbrandweerkorpsen zullen toch wel aan C2000 deelnemen? Die hebben gewoon mobilifoonverbinding met de AC. Ik denk niet dat ze dat laten vallen!

Christian
Volgens mij hebben we hiero een telefoonverbinding met het AC. Dat komt waarschijnlijk omdat we een BHV-organisatie zijn en geen bedrijfsbrw. Hopenlijk van t jaar wel..... :P


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #76 Gepost op: 3 augustus 2003, 15:20:11
Ik heb ergens gelezen of gehoord (weet niet meer waar) dat bedrijfsbrandweerkorpsen niet zondermeer deelnemen aan het C2000-netwerk.

Maar er zijn vast wel ingewijden die dit lezen en die dit misschien kunnen bevestigen/ontkennen!

Gr
Erik


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #77 Gepost op: 4 augustus 2003, 07:21:41
Een aantal Zeeuwse bedrijfsbrandweerkorpsen zullen zeker gaan meedoen met C-2000, waaronder enkele grotere chemische bedrijven. Vaak zullen enkele portofoons al voldoende zijn.


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #78 Gepost op: 4 augustus 2003, 08:21:50
Ok, verbaast me niets. Het leek me al stug dat inderdaad bedrijven als DOW, Total e.d. geen toegang zouden hebben tot C2000. Maar daarmee is dus het roepnummervraagstuk (nieuwe roepnummers Terneuzen die ook bij DOW in gebruik (geweest) zijn)nog niet opgelost....

Beetje off-topic, maar degene die het antwoord weet mag het zeggen :-)

Gr
Erik


Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #79 Gepost op: 5 augustus 2003, 16:49:16
Misschien dan maar een algehele omnummering ?
Of op een ander kanaal gaan zitten .

Ed :)