inhoud eerste hulp koffer

Auteur Topic: inhoud eerste hulp koffer  (gelezen 6159 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kaatje

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 4 maart 2004, 17:07:49
De werkgever moet te allen tijde waarborgen dat binnen enkele minuten adequate hulp geboden word.

Ik heb nu effe geen naslagwerk bij de hand, maar was er niet ergens een richtlijn gegeven van 3 minuten of ergens een bepaalde straal waarbinnen een EHBO-koffer moet zijn??

Groetjes,
Kaatje


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #11 Gepost op: 5 maart 2004, 17:48:38
De richtlijn zegt alleen dat er binnen drie minuten adequate hulp geboden moet kunnen worden.

De verbandtrommel komt meesstal pas in beeld als de vitale functies zijn veiliggesteld. En de wezenlijke verbanden in dit verband zijn de wonddrukverbanden en de steunverbanden.

De risico analyse zal over het algemeen uitwijzen dat er binnen een redelijke termijn, ik denk daarbij aan tijden tussen de 3 tot 10 minuten, ook verbandmateriaal beschikbaar moet zijn.


Anne

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #12 Gepost op: 6 maart 2004, 20:14:09
Zelf controleer ik ook de koffers van mijn baas. We hebben koffers met standaard A en B vullingen. Over het algemeen gaat het op gevoel, welke gevaren zijn er! op basis daarvan bepalen we welke koffer er komt en welke aanvulling doen we erbij.

Op de volgende link vind je informatie over de indeling van de BHV koffer.

http://www.ehbo.nl/Verbandsets.htm#inhoud

Je vind hier ook handige downloads.
Groet Anne


peterspek

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 5 maart 2005, 17:52:36
In de besluiten van de ARBO-wet staat dat de eerste hulpverlener die materialen ten dienste moeten worden gesteld, dat hij/zij de hulpverleningstaak naar behoren kan uitvoeren. Deze materialen moeten worden samengestelds naar de huidige stand der techniek.
Er staat dus niets in wat er precies moet inzitten. je zult zelf moeten beoordelen wat noodzakelijk is en waar je mee om kunt gaan.

Als ex-ambulanceverpleegkunige houdt ik mij bezig met BHV. Als ik je een tip mag geven. Zoek een even naar ESE en vraag daar naar info over de de "QUICK BAG".
Deze Eerste Hulp rugtas is speciaal samengesteld voor BHV-ers en toch voor een zeer geschikte prijs.
Er zit meer in dan verbandmateriaal. Een coldpack (om kneuzingen te koelen), een onderlegger ( om onder een wond te leggen of er een 'veldje' van te maken zodat spullen schoon blijven. Een allesknipper, waarmee je ook door kleding en ritssluitingen kunt knippen, een 20 cc spuit om ogen of wonden schoon te spoelen en nog heel veel meer. Ik vond de oranje koffer een onding. Je moet slachtoffers kunnen begeleiden en dus je handen vrij hebben. 3 rollen synthetische watten, 4 driekante doeken, allerlei zwachtels en noem maar op. Erg lastig. Hier zitten bijvoorbeeld 2 maten schuimvewrband in, waarmee je alle dek en (wond-) drukverbanden kunt aanleggen wat je maar wil. Je hebt dan geen snelverbanden, zwachtels etc. meer nodig.
Je moet zelf maar eens kijken. We hebben er lang over gedaan om een goede samenstelling te maken.
Veel succes. Peter


Constance

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 24 maart 2005, 11:14:49
Een eventuele inhoudsopgave voor de verbandskist en voor de rest o.a. adressen waar deze te bestellen zijn vind je ook op www.oranjekruis.nl


helm

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 24 maart 2005, 22:10:11
meduca's online shop of voor diverse inhouden van verbandkoffers www.meduca.nl optie download.

succes!


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #16 Gepost op: 20 mei 2005, 22:52:48
Bij mijn afdeling van het rode kruis hebben we ook de oranje koffers Ik verzegel deze altijd met een papieren zegel met de datum van controle.

Deze koffers gaan mee op diensten iedereen weet dan dat de koffer goed gevuld is en er niks mist.

Je kan natuurlijk altijd een kleinere trommel naast de kist hangen met pleisters etc voor het kleinere werk.

Als extra in onze kisten zitten, tekentang, aspivenine (uitzuigzet voor insectensteken) lahrdale pocketmask, meerdere pakken handschoenen, azaron.

Voor de rest nog een aantal extra snelverbanden nr 1,2,3

Onze kisten zitten vol maar alle kisten zitten hetzelfde gevuld en op een logische wijze.

HEt gaat om overzicht ! en het overzicht houden ook tijdens stressvolle situaties.

Wat ook een fout van veel mensen is dat ze pas in een verbandtrommel kijken als er iets is.
Kijk  geregeld eens in de kist zo raak je bekent met alle spullen