'Agenten hebben te weinig lef'

Auteur Topic: 'Agenten hebben te weinig lef'  (gelezen 10796 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #10 Gepost op: 6 oktober 2009, 14:02:42
wanneer is in jouw ogen dan een straf hard genoeg?
Mij lijkt het zo dat oordelen over strafoplegging en strafmaat heel subjectief is. Wat voor de een als passende straf gezien wordt, is in andermans ogen veel te laag.

Zou persoonlijk liever niet in de schoenen van de rechter willen staan vwb de strafoplegging.

Mzzl, d'n Druif

pedo's die een paar uurtjes moeten schoffelen. Moordenaars die een jaartje de bak in draaien en ga zo nog maar ff door.
het strafmaatsysteem is wat mij betreft een lachertje.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #11 Gepost op: 6 oktober 2009, 14:55:37
pedo's die een paar uurtjes moeten schoffelen. Moordenaars die een jaartje de bak in draaien en ga zo nog maar ff door.
het strafmaatsysteem is wat mij betreft een lachertje.

Amen... waarom denk dat er bij justitie er straks ontslagen gaan vallen... omdat er cellen leeg staan... achtelijk gedoe

Overvallers die met drie/ vier jaartjes vrij zijn...

Laat die hoogleraar zich eens verdiepen in hoe het er werkelijk aan toe gaat op straat en diensten meedraaien ipv zich op papieren getalletjes te baseren en dan dit soort uitspraken doen... wie is hier nu de lafbek.... >:(
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #12 Gepost op: 6 oktober 2009, 20:35:43
Leuk allemaal hoor ik zit een dienst te tikken na mij misschien nog een paar van de rech en uiteindelijk komt de verdachte bij de rechter en is alles te wijten aan een slachte jeugd en zetten we vervolgens de veroordeelde bij zijn slachtoffers in de straat. Sorry hoor zolang je met een paar jaar wegkomt terwijl een een moord of een dubbele moord hebt gepleegd wordt er in mijn ogen te zwak gestraft.

UCh


Saskia (:

  • Verkeersregelaar, Opleiding T&V, daarna Politie.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #13 Gepost op: 16 oktober 2009, 14:22:15
Poitie mag gewoon veel te weinig!
Ze hebben wel lef, maar door alle regels en wetten kunnen ze dat niet eens laten zien.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #14 Gepost op: 16 oktober 2009, 18:39:37
De politie mag meer dan genoeg. Althans, als je de wetgeving erbij pakt. Probleem is vaak dat een burgemeester de politie aanwijzingen meegeeft die de slagvaardighied van de politie aantasten en de politieman op straat beperkt in zijn mogelijkheden. Het is 1 van de nadelen van het werken "in ondergeschiktheid aan het bevoegde gezag". Men heeft hiermee geprobeerd om de burger te beschermen tegen de politie. Erg nobel, maar de bijwerking dat dit de boeven ook beschermt tegen de politie is erg vervelend. Om de kennelijk laffe uistraling van de politie tegen te gaan zal je verantwoordelijkeden op lokaal niveau moeten weghalen bij het gezag. De politie wordt geacht objectief te zijn en dat kan niet als de aanwijzingen aan de politie politiek gekleurd zijn door een burgemeester van de PvdA, D'66, VVD of welke partij dan ook.

Als voorbeeld: het niet optreden tegen bepaalde groepen jongeren in Amsterdam. Dit gebeurd op aanwijzing van de burgemeester van Amsterdam, omdat hij van mening is dat het anders kan escaleren. Hierdoor komt de politie laf over, terwijl de individuele politieman of vrouw wel wilt ingrijpen.

Er is dus nog een hoop te veranderen. Eerst de Politiewet maar even op de schop.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #15 Gepost op: 16 oktober 2009, 18:50:28
Als voorbeeld: het niet optreden tegen bepaalde groepen jongeren in Amsterdam. Dit gebeurd op aanwijzing van de burgemeester van Amsterdam, omdat hij van mening is dat het anders kan escaleren. Hierdoor komt de politie laf over, terwijl de individuele politieman of vrouw wel wilt ingrijpen.

Iets met een kopje thee... 8)


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #16 Gepost op: 16 oktober 2009, 18:51:44
Inderdaad, het welbekende kopje thee van meneer Cohen. :)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #17 Gepost op: 16 oktober 2009, 18:56:14
Escaleerde het maar eens goed, dan kan men ''doorpakken''...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 17 oktober 2009, 10:49:00
Inderdaad, het welbekende kopje thee van meneer Cohen. :)

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/10/art000001CA4EF7673F863D.html
 
09:03 17 Oktober 2009
Kritiek Welten op Cohen en minister

De Amsterdamse korpschef Welten vindt dat hij te weinig ruimte krijgt om zijn mening te geven in het openbaar. In NRC Handelsblad zegt hij na aanvaringen met burgemeester Cohen te hebben geleerd om vaker zijn mond te houden.

Welten:"Ik moet veel inslikken. Ik moet mijn ambities bijstellen. Het is niet de bedoeling dat ik veel agendeer." Vorige korpschefs mochten dat volgens hem wel.

Verder zegt Welten dat hij minister Ter Horst nooit spreekt. Zij praat volgens hem alleen met bestuurders, omdat ze politiemensen maar stoorzenders vindt. Weltens contract in Amsterdam loopt tot 2011;daarna gaat hij wat anders doen.


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #19 Gepost op: 17 oktober 2009, 13:15:25
Citaat
De politie mag meer dan genoeg. Althans, als je de wetgeving erbij pakt. Probleem is vaak dat een burgemeester de politie aanwijzingen meegeeft die de slagvaardighied van de politie aantasten en de politieman op straat beperkt in zijn mogelijkheden.

Daar komt ook nog eens bij dat de wet de "alleen" de bevoegdheid geeft, maar justitie/bestuurders de de grens stellen. Bijvoorbeeld geweld. De politie mag geweld gebruiken dat gepast is. Logisch, maar het is niet de politie zelf die bepaald wat wel en wat niet gepast is. Dat doen de mensen op een kantoor wel even voor de politie en dan heb je het over het algemeen over mensen die geen politiekennis of -ervaring hebben en alles zeer zwartwit en politiek correct beoordelen.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &