GRIP 3 Grote brand transformators 50 kV - Zwijndrecht 06-10-2009

Auteur Topic: GRIP 3 Grote brand transformators 50 kV - Zwijndrecht 06-10-2009  (gelezen 19956 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 6 oktober 2009, 11:06:12
Aha vandaar dat er geen stroom is thuis.... me vriendin belde al dat er geen stroom was .... ik had haar al uitgelegd om de aardlekschakelaar omhoog te zetten... maar dat helpt natuurlijk niet....

die sirenes ging trouwens af die je elke maandag van de maand hoor maar hoe moet je nu de tv aanzetten om te kijken wat er aan de hand is... en de radio loopt ook op stroom

Kan iemand dat bevestigen dat de sirenes afgegaan zijn?  ???


http://denkvooruit.nl/noodpakket/

Noodpakket
De inhoud van een noodpakket
Of u nu alleen woont of een gezin heeft, het is altijd slim om voorbereid te zijn op een noodsituatie. Bijvoorbeeld door een noodpakket samen te stellen. Hieronder vindt u de spullen die u zéker in huis moet hebben als er iets gebeurt. U kunt uw noodpakket uitbreiden met alles onder ‘En verder’.

Radio op batterijen, afgestemd op de rampenzender, met extra batterijen.
Zaklamp met extra batterijen.
Eerstehulpdoos met eerstehulphandboekje.
Lucifers in waterdichte verpakking.
Waxinelichtjes.
Warmhouddekens.
Gereedschapsset.
Waarschuwingsfluitje.


Hassebassie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #31 Gepost op: 6 oktober 2009, 11:08:11
Aha vandaar dat er geen stroom is thuis.... me vriendin belde al dat er geen stroom was .... ik had haar al uitgelegd om de aardlekschakelaar omhoog te zetten... maar dat helpt natuurlijk niet....

die sirenes ging trouwens af die je elke maandag van de maand hoor maar hoe moet je nu de tv aanzetten om te kijken wat er aan de hand is... en de radio loopt ook op stroom

Volgens mij zegt het spotje ook iets over batterijen..........


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #32 Gepost op: 6 oktober 2009, 11:13:22
Kan iemand dat bevestigen dat de sirenes afgegaan zijn?  ???

Volgens iemand die er hemelsbreed nog geen 100 mtr vanaf woont: geen luchtalarm.  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #33 Gepost op: 6 oktober 2009, 11:13:49
http://www.stedin.net/Storingen/Pages/Storing_elektriciteit.aspx

Locatie Begindatum storing Einddatum storing Klanten zonder elektriciteit Uitgevallen componenten in het net Oorzaak
Zwijndrecht 06-10-2009 08:15 06-10-2009 10:55 < 10.000 Elektriciteitshuisje Spontane storing


 ???


thatrunks

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 6 oktober 2009, 11:19:05
ja dat noodpakket moet ik nog een keer volledig hebben en dat had ik ook... maar na de verhuizing weet ik eigenlijk niet meer waar hij ligt dus zit een paar weken zonder dat ding geen slecht idee om weer aan te schaffen overigens.... (gelijk laten doen)...

me vriendin hoorde de sirenes wel heel kort over gaan bij de lindstedijk... dus weet dan niet wat dat te betekenen had... er is nu al wel weer een kwartier stroom...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #35 Gepost op: 6 oktober 2009, 11:23:54
me vriendin hoorde de sirenes wel heel kort over gaan bij de lindstedijk... dus weet dan niet wat dat te betekenen had...

Zou ook bedrijfsalarmering kunnen zijn. Ontruimings- of brandalarm. Of een alarm wanneer 1 v.d. transformators weer in bedrijf wordt gesteld..etc..


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #36 Gepost op: 6 oktober 2009, 11:32:16
SMS-alert die zojuist binnen komt:

Momenteel wordt er gewerkt aan herstel van de stroomvoorziening in Zwijndrecht. Bij vragen bel het publieksinformatienummer 078-6355280


Afz. 0900-8844


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #37 Gepost op: 6 oktober 2009, 12:18:18
Het is ook ''mijn'' buurtje. Ben benieuwd. Kijk je uit?  ;)

Ik heb goed uitgekeken. :-)
Gelijk na mijn laatste bericht, pats ... alles weg ....
geen verbindingen meer.. geen mobiel ...

Maar gelukkig volgens info tp geen slachtoffers.... middelste van de drie trafo huisjes uitgebrand, schakelingen omgelegd
en om ca. 11.00 uur weer stroom in diverse wijken ...

Petje af voor de snelheid waarmee dit allemaal is gegaan.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #38 Gepost op: 6 oktober 2009, 12:21:32
Voor welk gebied leveren deze trafo's energie?

Gebied omsluit de lindtsedijk vanaf heerjansdam tot drecht tunnel, park bakestein, en diverse wijken zoals nederhoven, oudelands ambacht,
gedeelte vande sterrenbuurt.
Dus al met al ... een flinke oppervlakte...


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #39 Gepost op: 6 oktober 2009, 12:23:04
zijn er al foto's misschien ???