De snelste politieauto ter wereld

Auteur Topic: De snelste politieauto ter wereld  (gelezen 20993 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #10 Gepost op: 11 oktober 2009, 12:11:47
Mooi filmpje vanaf Autojunk.nl vanuit Nijmegen:

http://www.autojunk.nl/2009/10/lamborghini-gallardo-lp560-4-politie


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 11 oktober 2009, 23:38:19
Mensen, mooie foto's en filmpjes.
Ik baal er nog steeds van dat ik het niet gered heb om zelf te gaan kijken. auto startte niet.
Spreekt niet voor betrouwbaarheid....

In mijn Veiligheidsregio is het trouwens omgekeerd met wagenpark. Voor 't werk rij ik met Skoda en soms Corsa.
Privé iets "sportiefs"


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #12 Gepost op: 12 oktober 2009, 11:18:35
Mensen, mooie foto's en filmpjes.
Ik baal er nog steeds van dat ik het niet gered heb om zelf te gaan kijken. auto startte niet.
Spreekt niet voor betrouwbaarheid....

In mijn Veiligheidsregio is het trouwens omgekeerd met wagenpark. Voor 't werk rij ik met Skoda en soms Corsa.
Privé iets "sportiefs"




Lotus met turbo????
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 12 oktober 2009, 16:44:10
Goed gegokt....

Lotus Esprit Turbo + Porsche 928 S4


Groeten, Ruud


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #14 Gepost op: 1 december 2009, 16:22:25
AD van vandaag, via internet:  Lamborghini aan gort.

CREMONA - Een testrijder van de Italiaanse politie heeft een van de twee peperdure patrouille-auto's van de snelwegpolitie aan gort gereden.

De Lamborghini Gallardo heeft een winkelwaarde van 165.000 euro. De snelwegpolitie gebruikt twee van de 520 pk-auto's al sinds 2004 om snelheidsovertreders op de Italiaanse snelwegen te kunnen achterhalen.

Tijdens een rit terug van een expositie reed een andere auto plotseling weg bij een benzinepomp en kon de testrijder niet meer uitwijken. Hij kwam wel ongedeerd uit het wrak.

Eerder dit jaar meldde de Italiaanse politie ook de van de maffia in begslaggenomen Ferrari's en Porsches te willen gaan gebruiken voor snelwegpatrouille. Van hogerhand werd dat echter verworpen, omdat het onderhoud van al die dure auto's te veel geld zou kosten.

Foto op: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/447827/2009/12/01/Politie-rijdt-peperdure-Lamborghini-aan-gort.dhtml
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #15 Gepost op: 1 december 2009, 18:05:58
AD van vandaag, via internet:  Lamborghini aan gort.

CREMONA - Een testrijder van de Italiaanse politie heeft een van de twee peperdure patrouille-auto's van de snelwegpolitie aan gort gereden.

De Lamborghini Gallardo heeft een winkelwaarde van 165.000 euro. De snelwegpolitie gebruikt twee van de 520 pk-auto's al sinds 2004 om snelheidsovertreders op de Italiaanse snelwegen te kunnen achterhalen.

Tijdens een rit terug van een expositie reed een andere auto plotseling weg bij een benzinepomp en kon de testrijder niet meer uitwijken. Hij kwam wel ongedeerd uit het wrak.

Eerder dit jaar meldde de Italiaanse politie ook de van de maffia in begslaggenomen Ferrari's en Porsches te willen gaan gebruiken voor snelwegpatrouille. Van hogerhand werd dat echter verworpen, omdat het onderhoud van al die dure auto's te veel geld zou kosten.


Best een goed idee!!

Foto op: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/447827/2009/12/01/Politie-rijdt-peperdure-Lamborghini-aan-gort.dhtml


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #16 Gepost op: 1 december 2009, 18:59:38
Wauw.. wat een auto :D

Ik zie het al helemaal voor me: KLPD met Lamborghini's ipv Volvo's 8)

Heeft iemand enig idee hoeveel Lamborghini's de Italianen gebruiken ?

mogen deze dan ook maximaal 140? :D :D :D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 1 december 2009, 19:21:28
In het artikel staat het aantal: 2 stuks


En als we terug gaan naar dergelijk snelle voertuigen, dan graag weer naar de 911 Targa, maar dat zal wel een droom blijven ben ik bang



Groeten, Ruud


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #18 Gepost op: 2 december 2009, 09:17:08
Als geld geen rol speelt geven we ze gewoon de audi rs6 genoeg ruimte voor allerlei spullen en snel genoeg om lambo's porsche's en ferrari's bij te houden. :o
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #19 Gepost op: 2 december 2009, 09:24:44
Als geld geen rol speelt geven we ze gewoon de audi rs6 genoeg ruimte voor allerlei spullen en snel genoeg om lambo's porsche's en ferrari's bij te houden. :o

Doe dan de rs6r
http://www.autoblog.nl/archive/2008/11/21/snelste-station-ter-wereld-audi-rs6-r-mtm-730-pk-340-kmu

Kun je ze niet alleen bijhouden, maar ook nog even snel inhalen  ;D