Reportage reddingssite - Uit de hand gelopen schoorsteenbrand

Auteur Topic: Reportage reddingssite - Uit de hand gelopen schoorsteenbrand  (gelezen 4799 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #10 Gepost op: 24 februari 2004, 21:32:29
Wie heeft er informatie uit de eerste hand??

Dat is een belangrijke zin, anders blijft het gissen en speculeren. De enige die het verhaal correct en tot in detail kan vertellen lijkt me een bevelvoerder of OVD die ter plaatse is geweest. De info die ik tot nu toe op internet gelezen is erg beperkt en biedt alleen maar grond tot speculatie en onduidelijkheden.

Gr
Erik


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 24 februari 2004, 23:17:34
lijkt me toch fijn om de ware toedracht te hebben,voordat er hier onjuiste conclussie worden getrokken ??? :-X


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #12 Gepost op: 25 februari 2004, 10:38:35
lijkt me toch fijn om de ware toedracht te hebben,voordat er hier onjuiste conclussie worden getrokken ??? :-X

Wie weet, doet er iemand er nog z'n voordeel mee... Ik bedoel, we zien nu hoe het kan aflopen, laat het een wijze les zijn, ongeacht waarom er pas 'laat' om assistentie is verzocht.

Christian


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #13 Gepost op: 25 februari 2004, 11:03:41
Wie weet, doet er iemand er nog z'n voordeel mee... Ik bedoel, we zien nu hoe het kan aflopen, laat het een wijze les zijn, ongeacht waarom er pas 'laat' om assistentie is verzocht.

Christian

Ik ben het niet met je eens. Zo 'ongeacht'  lijkt het me niet om uit te zoeken waar het hier mis ging. Tuurlijk kun je er lering uit trekken, maar dan toch wel nadat je uitgeplozen hebt waarvan je moet leren...  ;) :-X


Michel

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 25 februari 2004, 13:36:05
(...)
Voorop gesteld dat ik er niet bij was
(...)
Wat vinden jullie van de gang van zaken in dit bericht?

Voorop gesteld dat je er niet bij was en dat de gemiddelde journalist geen fluit weet van brandbestrijding, zou ik geen oordeel vellen over dit voorval op grond van een krantenbericht.
Zelfs als je politieverslag leest, zie je vaak al een verkeerde interpretatie van een brandweerinzet. En dan heb je het nog over een hulpverleningspartner.

Ik zou graag een inzetverslag lezen, dat door een deskundige is opgesteld.

Groeten van Michel


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 25 februari 2004, 16:26:27
Wie weet, doet er iemand er nog z'n voordeel mee... Ik bedoel, we zien nu hoe het kan aflopen, laat het een wijze les zijn, ongeacht waarom er pas 'laat' om assistentie is verzocht.

Christian
"wijze les"als dit een verkeerd uitpakt kan dit een dure les worden :-X


Smitfire

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 25 februari 2004, 19:26:39
Ik neem aan dat er een brandkranenboek in de eerste TS aanwezig was; heeft men kunnen zien dat er in geen velden of wegen een obk of openwater voorhanden was?? -> MIDDELBRAND in verband met de waterwinning.
Dat is volgens mij altijd te verantwoorden......!


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #17 Gepost op: 25 februari 2004, 19:27:48
Ik neem aan dat er een brandkranenboek in de eerste TS aanwezig was; heeft men kunnen zien dat er in geen velden of wegen een obk of openwater voorhanden was?? -> MIDDELBRAND in verband met de waterwinning.
Dat is volgens mij altijd te verantwoorden......!

Zeker bij een rieten kap ;).
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !