Bevoegdheden gemeentelijke handhavingsdiensten

Auteur Topic: Bevoegdheden gemeentelijke handhavingsdiensten  (gelezen 2860 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

apollo13

  • Gast
Gepost op: 12 oktober 2009, 17:38:15
Hallo,
Ik  heb een vraag mag de milieu politie kentekens noteren, ik stond bij Almere op de Gooimeerdijk rij in een Duitse auto.
het gebiet is kennelijk een homo trefplaats.ik vind dat een inbreuk op de privesie sorry voor mijn Nederlands  woon in Duitsland




Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2009, 18:00:59
Hallo,
Ik  heb een vraag mag de milieu politie kentekens noteren, ik stond bij Almere op de Gooimeerdijk rij in een Duitse auto.
het gebiet is kennelijk een homo trefplaats.ik vind dat een inbreuk op de privesie sorry voor mijn Nederlands  woon in Duitsland

Bericht afgesplitst van het voertuigenboard ;)
Tevens vrij vertaald:

"Hallo,
Ik heb een vraag: Mag de milieu politie kentekens noteren?
Ik stond bij Almere op de Gooimeerdijk. Ik rijd in een Duitse auto. Het gebied is kennelijk een homo trefplaats. Ik vind het een inbreuk op de privacy, dat mijn keneteken wordt genoteerd.
Sorry voor mijn Nederlands, ik woon in Duitsland."
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2009, 19:16:46
Iedereen mag kentekens noteren  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Milpol

  • Flora&fauna boa
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2009, 19:54:23
Even voor de duidelijkheid, de gemeente Almere heeft geen milieupolitie. Men heeft een afdeling milieuhandhaving en die heeft diverse bevoegdheden. Op de genoemde lokatie worden met enige regelmaat voertuigen "achter gelaten" en nooit meer opgehaald. Dus men zal waarschijnlijk het kenteken genoteerd hebben met het doel om te kijken waar dit voertuig thuis hoort. Daarnaast is dit gebied bekend ivm het sextoerisme wat dan ook behoorlijk veel overlast daar veroorzaakt.

Wat betreft de bevoegdheden, men is milieuopsporingsambtenaar(boa) en toezichthouder voor zowel diverse milieuwetgevingen en voor de APV.
Dit is zuiver een privé mening. Schade en/of problemen ontstaan door het opvolgen van deze informatie is geheel voor eigen risico.


apollo13

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2009, 12:43:04
Hallo, Bedankt voor het antwoord, ik heb deze vraag gesteld omdat het in Duitsland verboden is kentekens te noteren is als er geen verdacht bestaat (uitspraak EU gerechtshof) en ik op het punt stond net weg te rijden, ik zat dus in de auto en die stond dus niet onbeheerd. ik was er met mijn hond en heb gezien dat er om de tien minuten een auto van de milieu dienst voorbij kwam en het een en ander opschreef. Toch een vreemde zaak verwacht men niet in een vrij land, in de DDR vroeger ja.
mfg  JOsh


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2009, 12:45:27
Hallo, Bedankt voor het antwoord, ik heb deze vraag gesteld omdat het in Duitsland verboden is kentekens te noteren is als er geen verdacht bestaat (uitspraak EU gerechtshof) en ik op het punt stond net weg te rijden, ik zat dus in de auto en die stond dus niet onbeheerd. ik was er met mijn hond en heb gezien dat er om de tien minuten een auto van de milieu dienst voorbij kwam en het een en ander opschreef. Toch een vreemde zaak verwacht men niet in een vrij land, in de DDR vroeger ja.
mfg  JOsh

Heb je ook een link naar die uitspraak?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2009, 15:48:15
volgens mij mag je geen register er op nahouden.... kentekens noteren met wat voor doel dan ook... mag altijd...Daarvoor hoef je niet verdacht te zijn...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....