Huisartsenspreekuur op Twitter

Auteur Topic: Huisartsenspreekuur op Twitter  (gelezen 3561 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 14 oktober 2009, 12:43:09
Huisartsenspreekuur op Twitter

13/10/09 16u19
http://www.ad.nl/ad/nl/1005/Digitaal/article/detail/437048/2009/10/13/Huisartsenspreekuur-op-Twitter.dhtml

 
Huisartsen zijn nu ook op Twitter te vinden. ANPNIJMEGEN (ANP) - Nederland heeft een eerste tweetspreekuur, een huisartsenspreekuur op Twitter. Dit maakte huisarts Erik Jansen uit Nijmegen, één van de initiatiefnemers, dinsdag bekend.

Twitteraars kunnen op @tweetspreekuur vragen stellen over hun gezondheid. Huisarts Jansen en basisarts Bart Brandenburg geven voor zover mogelijk antwoord en adviseren indien nodig mensen hun eigen huisarts te bellen of naar het acute noodnummer. Als de twitteraar privacy wil, krijgt hij van @tweetspreekuur een inlogcode. Hij of zij kan dan ,,onder vier ogen'' verder praten met de dokter op de site tweet.webspreekuur.nl, een ontwerp van partner Filip van Dijk.

Tweetspreekuur geeft geen bindende adviezen, maar neemt wel onrust weg, geeft informatie en verwijst door.


Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2009, 12:43:47
Drukte op Twitterspreekuur huisarts

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/437230/2009/10/14/Drukte-op-Twitterspreekuur-huisarts.dhtml
14/10/09 12u00
 
NIJMEGEN - Het Twitterspreekuur van de Nijmeegse huisarts Erik Jansen is twee dagen na het begin al een succes. Tientallen vragen kwamen al binnen, meldde Jansen woensdag. Het medische spreekuur op Twitter is volgens Jansen het eerste in Nederland.

De huisarts begon maandag met zijn spreekuur op Twitter. Gebruikers van het sociale netwerk kunnen er allerhande vragen stellen over gezondheidskwesties. ,,Vanaf een computer zijn sommige vragen natuurlijk lastig te beantwoorden, maar ik kan met mijn antwoorden in ieder geval een richting aangeven'', aldus Jansen.

Indien nodig adviseert de Nijmeegse huisarts vragenstellers contact op te nemen met hun eigen huisarts. Tijdens het Twitterspreekuur kan een vragensteller ook onder vier ogen met de Twitterhuisarts spreken, zonder meelezende medetwitteraars. (ANP)
Samen sterk in de hulpverlening!


DF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2009, 00:39:11
Machtig mooi dat de mensen nu kunnen twitteren over hun onzin vragen....Scheelt de huisartsenpost weer een stuk werk..... ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3 Gepost op: 9 februari 2011, 18:35:01
Ik heb nog niemand in mijn omgeving ooit gehoord over een twitterende huisarts...iemand ervaring mee, of zelf een consult ''losgetwittert'' bij de dienstdoende twitterende arts?  ???