GRIP 3 Aanrijding trein-aanhanger middel HV - Koekange 16-10-2009

Auteur Topic: GRIP 3 Aanrijding trein-aanhanger middel HV - Koekange 16-10-2009  (gelezen 11534 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #20 Gepost op: 16 oktober 2009, 13:40:02
Valt allemaal erg mee!  :|
Update NOS.nl

Trein botst op aanhanger in Drenthe  16-10-09  
 
In het Drenthse Koekange is een trein tegen een aanhanger van een vrachtwagen gereden. Er zijn geen zwaargewonden. De aanrijding gebeurde bij een bewaakte spoorwegovergang. In de trein zaten ongeveer tachtig passagiers.

Volgens passagiers toeterde de machinist al enkele malen voordat hij hard op de rem trapte. Omdat er op tijd geremd kon worden, was de klap minder erg dan verwacht.
Een tweede trein die op hetzelfde moment in de tegenovergestelde richting van het kruispunt reisde, raakte niet betrokken bij het ongeluk. Tussen Hoogeveen en Meppel rijden geen treinen. Reizigers moeten rekening houden met een uur vertraging.  
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/10/16/161009_trein.html
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #21 Gepost op: 16 oktober 2009, 14:42:10
Wat ik wel raar vind is dat er niet eens een piepermelding uit is gegaan voor onze sigma groep.
Normaal worden we vanaf grip 2 mee gepiept
 ???
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #22 Gepost op: 16 oktober 2009, 14:51:37
Wat ik wel raar vind is dat er niet eens een piepermelding uit is gegaan voor onze sigma groep.
Normaal worden we vanaf grip 2 mee gepiept
 ???

Niet altijd is een SIGMA nodg bij een grip 3. als er geen (of heel weinig) slachtoffers zijn is het niet nodig een SIGMA op te tuigen. Net als veel brandweer sturen naar een incident zonder brand.
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Reactie #23 Gepost op: 16 oktober 2009, 15:16:21
Als ik deze foto zie (bron: http://www.dvhn.nl/multimedia/dynamic/01279/1tv_trein_vrachtwa_1279893j.jpg) dan lijkt het -gelukkig- allemaal erg mee te vallen.


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Reactie #24 Gepost op: 16 oktober 2009, 15:19:10
De portalen staan in ieder geval nog overeind, en ook de bovenleiding hangt nog op zijn plaats.  ;)
Mister Livingstone, I presume?


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #25 Gepost op: 16 oktober 2009, 15:30:06
Grinddieven op heterdaad? ;)


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #26 Gepost op: 16 oktober 2009, 16:01:05
Dat incident gaat nog wel FF duren denk ik zo. Normaal willen we toch zo snel als mogelijk de incident locatie er zo normaal mogelijk uit laten zien. Kan me voorstellen dat het opruimen nog wel een tijdje gaat duren (is dit nu een steentje uit een zak, of hoort deze bij het spoor ;D ;D ;D ;D ;D)

[Edit] Anders gezegd, op die overgang ligt een beetje, maar als je ziet hoeveel grind die trein heeft meegenomen na de aanrijding, het ligt allemaal tussen de rails!!!!
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #27 Gepost op: 16 oktober 2009, 16:01:56
Grinddieven op heterdaad? ;)

Of personeel dat daar aan het lossen was...  ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #28 Gepost op: 16 oktober 2009, 16:05:51
Ach, je kan het ook zo zien: er heeft iemand een steentje bijgedragen... ;)


pelagiapeil

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 16 oktober 2009, 17:18:20
misschien wel een heleboel steentjes  :P