Rapid Responder / Nurse Practitioner voertuigen

Auteur Topic: Rapid Responder / Nurse Practitioner voertuigen  (gelezen 193355 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #120 Gepost op: 15 oktober 2010, 17:08:27
Naar mijn weten zijn het pitten omdat die ook de bocht in of om de schijnen, dit is niet het geval bij standaard grill flitsers.
(Bron: Ambulancechauffeur Amsterdam)

EDIT:
Het roepnummer is 13-341, en de daarbij behorende capcode is 0120341


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #121 Gepost op: 15 oktober 2010, 17:16:29
inderdaad! wat mij betreft een goede zaak  O0

En wat heb ik geonnen? Nieuwe baan, vet gaaf zeg  998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #122 Gepost op: 15 oktober 2010, 20:09:48
Bedankt voor de a antwoorden. En dat rapid first responder, ik blijf een blauwe he!


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #123 Gepost op: 15 oktober 2010, 21:42:56
Bedankt voor de a antwoorden. En dat rapid first responder, ik blijf een blauwe he!
met een gele jas die groen lijkt?
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #124 Gepost op: 15 oktober 2010, 23:51:20
van alle markten thuis he! Scherp hoor!  O0

Blauw wordt steeds minder blauw... Alleen mijn broek is nog blauw en die had ik liever zwart gehouden. (om het helemaal ingewikkeld te maken!)
Maar we dwalen af...


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #125 Gepost op: 16 oktober 2010, 09:08:41
Bedankt voor de a antwoorden. En dat rapid first responder, ik blijf een blauwe he!
TDMdR Het betreft hier zoals door andere vermeld een rapid responder. Dit is een pilot van de VZA. Deze pilot wordt in hoofdzaak gedraaid in het gebeidje ZaWa. In uitzonderlijke gevallen zo men kunnen uitwijken naar A-A. Dit was volgens de pilot niet de eerste opzet om alleen te verschijnen in A-A.

Het betreft een ambulanceverpleegkundige die nog verder is opgeleid als een standaard verpleegkunidge op een Ambu. Hij gaat wel tp verricht de noodzakelijk eerste hulp en/of stabaliseerd in afwachting van een ambu/huisarts. Hij mag onder geen beding patienten vervoeren.

Toevallig hadden wij aan het Team een folder/brochure over deze pilot ontvangen en is heeft het tot in den treuren in onze briefing gestaan.

Het is net als in sommige regio waar ze op motoren rijden alleen heeft deze RR meer medische spullen/goederen bij zich.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #126 Gepost op: 16 oktober 2010, 18:02:00
En weer een vreemd voertig gespot ::) : Rond 14:30/15:00 Thv van de hefbrug Monnickendam, een ford S-max spiksplinternieuw, in de gele ambulance kleuren. Met voorop een opvallende bullbar, met daarop de ledjes, en op het dak een tweekleurige zwaaibalk (led). Verders had het voertuig geen roepnummer, en ook geen logo's etc van diensten. De auto reed richting amsterdam. Wie weet waarvan deze wagen is? :)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #127 Gepost op: 16 oktober 2010, 18:12:20
En weer een vreemd voertig gespot ::) : Rond 14:30/15:00 Thv van de hefbrug Monnickendam, een ford S-max spiksplinternieuw, in de gele ambulance kleuren. Met voorop een opvallende bullbar, met daarop de ledjes, en op het dak een tweekleurige zwaaibalk (led). Verders had het voertuig geen roepnummer, en ook geen logo's etc van diensten. De auto reed richting amsterdam. Wie weet waarvan deze wagen is? :)
Nieuwe Rapid Responders van VZA

Kwam net deze foto tegen op de site van at5:


Voor mij een onbekend voertuig in de regio en zo te zien aan het kenteken ook vrij nieuw. Op de andere foto's hier http://www.at5.nl/gespot/50201/scooter-botst-op-auto-in-noord-1 is maar 1 "gele" HV-er te zien. Wordt er in A-A tegenwoordig ook met first responders gereden?


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #128 Gepost op: 16 oktober 2010, 18:54:49
Nieuwe Rapid Responders van VZA


Hoop dat deze snel op film wordt gezet, met die pitten op de pushbar. Liefst van de zijkant, om zo de intersection werking te zien :D
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #129 Gepost op: 17 oktober 2010, 21:51:53
Hoop dat deze snel op film wordt gezet, met die pitten op de pushbar. Liefst van de zijkant, om zo de intersection werking te zien :D

Dat kan je toch ook oplossen daar aan elke kant in het spatbord bij het voorwiel een LED-flitser te zetten.
Wij hebben dat bij onze ambu en dat valt op.

Go home we got it !!!  We finish what others can't