Meditaxi

Auteur Topic: Meditaxi  (gelezen 103413 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #110 Gepost op: 14 februari 2009, 23:43:37


112Duiven

  • Gast
Reactie #111 Gepost op: 14 februari 2009, 23:50:32
ik wist niet dat je bij de selectie bij meditaxi al gelijk een cursus rijvaardigheidstrainingen krijgt :-X
dacht dat je gewoon een stukje moest rijden om te kijken hoe je rijdt in het verkeer


Ambu2000

  • Gast
Reactie #112 Gepost op: 9 maart 2009, 12:20:28
Dat staat er ook niet.

Een rijtest is een stukje rijden.

Mocht je aangenomen worden krijg je een training.


fireambu

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #113 Gepost op: 15 september 2012, 16:42:41
Voor een ieder die wil gaan werken bij Meditaxi. Het werk is fantastisch, goede contacten met de werkvloer. Echter het managment schiet erg te kort. Er is geen contact met de werkvloer dit laten ze over aan de PC (postcord.) deze hebben hierdoor de hele wereld in hun handen en bepalen wie er op de post werkt of niet. Voor parttimers is dit een geweldige baan en kan er bijna niets met je gebeuren. Voor fulltimers moet je je goed opletten waar je voor tekent.
Meditaxi lokt fulltimers met een 40 urig contract echter dit kunnen ze een fulltimer nooit waar maken. Voor 40 uur bieden ze je het max salaris van € 1500 netto dit moeten ze wel want zouden ze je een 32 uur contract aanbieden dan zou het salaris op ongeveer € 1000.00 en daar gaat niemand voor werken.
Iedereen die bij een HAP werkt ( ik werk nu bij MAI) weet dat met de rijtijden ( sociaal taxifonds) niet boven de 32 uur kan komen omdat je avond en nacht werkt en daarom ook rust moet hebben.
Het gevaar en hier moet je als je gaat werken bij Meditaxi goed op letten is dat je na een jaar een afrekening krijgt voor de min uren die je hebt gemaakt want je tekende voor 40 uur en je rooster komt niet verder dan 32 uur. Ja zegt Meditaxi dan moet je zelf maar de resterende 8 uur invullen door diensten over te nemen.
Maar dat is niet zo makelijk als gezegt. Collega's die vrijgezel zijn hadden hier geen moeite mee want die leefde meer op de post dan thuis maar wanneer je een gezin hebt en die ene dag in de week dat je vrij zou zijn ruil je ook nog eens in om aan de 40 uur te komen is niet goed voor het gezinsleven.

Onterecht ontslag aanvechten kan niet omdat je een jaarcontract krijgt waar duidelijk alleen de einddatum staat vermeldt. Meditaxi zegt niets in het contract over contractverlening bij bv bij goed functioneren. Je moet dus tot de laatste dag wachten op een reactie van je PC. Ik had een zeer goed functioneringsrapport in april en op 1 juli werd mijn contract niet verlengt omdat ik ongeoorloofd met zwaailichten had gereden. Ha ha ha net als de andere forum schrijver stond ik voor de post en gaf ik uitleg aan een vader en kind en deed ze 2 sec. aan. How low can you go!

Hier verdient de organisatie geen topprijs mee. Tuurlijk heeft Meditaxi ook een positieve kant die ik zou kunnen belichten maar via deze forum wil ik alleen sollicitanten die gehuwd zijn en kids hebben behoeden voor de valkuilen ( het blijft natuurlijk een taxibedrijf en daar gebeuren eenmaal dit soort trucjes)


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #114 Gepost op: 15 september 2012, 17:58:57
Hoi Fireambu,

Allereerst welkom op het HV forum.
Stel je even hier http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?board=21.0 voor, dan weet iedereen je interesses en motivaties.
Ik moet zeggen dat je behoorlijk negatief doet en natrapt naar Meditaxi.
Als je fulltimer bent, tellen de opleidingsuren ook mee in dit rooster! Dat zeg je er niet bij. Als je 5 diensten doet in de week, kom je toch aan 40 uur? 5 x 8 = 40, toch?
Als je normaal met je PC overlegt cq omgaat en hij/zij met zijn /haar chauffeurs, zie je een e.v. contractverlenging of opzegging al ruim van te voren aankomen.
En waarom dus alleen maar de negatieve dingen?
Wees eerlijk en vermeld dan ook de positieve zaken.
Wat betreft de zwaailampen, je citeert uit een bericht van 8!! jaar geleden.
En nee, ik heb geen aandelen Meditaxi, ik ben het lang niet altijd eens met het management, ik heb er geen 40 uurs contract, maar heb zojuist een fantastische dienst gehad, veel interessante cases gehad met leuke collega's.


Groetsels Leo A
Een hooby hap chauff die dat heel leuk vindt.
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #115 Gepost op: 16 september 2012, 21:28:39
Ik werk inmiddels geruime tijd bij meditaxi en heb het ontzettend naar me zin.

Dat er voor fulltimers grote problemen waren met je uren heb ik nog nooit gehoord. Ook kan ik me niet vinden in de kritiek op het managment. Omdat ik zelf student geneeskunde ben kon ik niet altijd direct naar elke cursus. Ik mocht een keer een cursus van 1 dag vervangen door 2 keer een halve dag te komen. Bij de rijtraining werd na 1 belletje het hotel geregeld voor de overnachting. nieuwe kleding komt snel. En bij een collega die een incident had meegemaakt was het bot-team en direct, doordeweeks aan het einde van een avonddienst binnen 30 minuten ter plaatse.  In elke organisatie zijn natuurlijk wel eens stribbelingen en wanklanken te horen. gelukkig heb ik deze persoonlijk nog nooit meegemaakt. Ik denk dat het inderdaad ook heel erg afhangt van hoe je jezelf opstelt. Als je tekent voor een 40 urige werkweek op een huisartsenpost dan WEET je, dat dit in de avonduren, nachten en weekenden is. Want dat is nou eenmaal de tijd van de HAP. Dat al je vrienden vrij zijn als jij werkt kan natuurlijk voorkomen.

Al met al een leuke baan! leuke interactie met assistenten en artsen, en gezellige collega's.

Bart (Amsterdam)


driver3

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #116 Gepost op: 8 augustus 2013, 16:38:41
Beste lezers,

Ik wil graag een reactie geven over het "fantastische" bedrijf meditaxi. Ik was op sollicitatiegesprek geweest in 2012. Het oriënterend gesprek werd positief bevonden. Ook de meeloopdienst werd als positief ervaren door de HAP chauffeur. Er werd mij toen verteld dat ik op de hap post in Utrecht zou komen te werken. Dit is dus een mondelinge toezegging van de medewerkers van Meditaxi en is dus rechtgeldig. Maar door toedoen van meditaxi was toen mijn sollicitatieprocedure niet goed afgehandeld. Dit komt doordat ze nooit meer contact met mij hebben gehad. Ik dacht ik ga maar eens bellen, nadat ik ruim een jaar niks van het "fantastische" Meditaxi niks had gehoord. Het enigste wat ze zeggen is sorry, maar daar koop ik niks voor. Een fout dat eigenlijk nooit had mogen gebeuren binnen een bedrijf. Nu sturen ze een jaar na dato een e-mail met daarin dat ze hun handelen zeer betreuren. Ik neem sterk in twijfel of dit wel zo is. Ik probeerde ze vandaag te bellen en ze gaven aan geen correspondentie meer met mij te willen. Ik denk gelijk van oke ik heb de vinger op de zere plek. Meditaxi neemt totaal geen initiatief om het op te lossen. Ik vind dit zelf echt heel kinderachtig van de firma Meditaxi.
 Ik raad iedereen aan om goed na te denken voordat er gesolliciteerd wordt bij Meditaxi. De communicatie verloopt in dit bedrijf echt niet goed. Ik merk dat zelfs al als niet medewerker van ze. Ik als niet-medewerker heb verteld wat ik er van vind en dat werd in dank afgenomen, maar vervolgens gebeurd er helemaal niks mee.
 
MEDITAXI veel plezier met het zoeken van nieuwe chauffeurs. Echt dit is ook nog "erg goede" reclame voor jullie bedrijf!!


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #117 Gepost op: 8 augustus 2013, 16:43:44
Citaat van: driver3 link=msg=1189981 date=1375972721
Beste lezers,

Ik wil graag een reactie geven over het "fantastische" bedrijf meditaxi. Ik was op sollicitatiegesprek geweest in 2012. Het oriënterend gesprek werd positief bevonden. Ook de meeloopdienst werd als positief ervaren door de HAP chauffeur. Er werd mij toen verteld dat ik op de hap post in Utrecht zou komen te werken. Dit is dus een mondelinge toezegging van de medewerkers van Meditaxi en is dus rechtgeldig. Maar door toedoen van meditaxi was toen mijn sollicitatieprocedure niet goed afgehandeld. Dit komt doordat ze nooit meer contact met mij hebben gehad. Ik dacht ik ga maar eens bellen, nadat ik ruim een jaar niks van het "fantastische" Meditaxi niks had gehoord. Het enigste wat ze zeggen is sorry, maar daar koop ik niks voor. Een fout dat eigenlijk nooit had mogen gebeuren binnen een bedrijf. Nu sturen ze een jaar na dato een e-mail met daarin dat ze hun handelen zeer betreuren. Ik neem sterk in twijfel of dit wel zo is. Ik probeerde ze vandaag te bellen en ze gaven aan geen correspondentie meer met mij te willen. Ik denk gelijk van oke ik heb de vinger op de zere plek. Meditaxi neemt totaal geen initiatief om het op te lossen. Ik vind dit zelf echt heel kinderachtig van de firma Meditaxi.
 Ik raad iedereen aan om goed na te denken voordat er gesolliciteerd wordt bij Meditaxi. De communicatie verloopt in dit bedrijf echt niet goed. Ik merk dat zelfs al als niet medewerker van ze. Ik als niet-medewerker heb verteld wat ik er van vind en dat werd in dank afgenomen, maar vervolgens gebeurd er helemaal niks mee.
 
MEDITAXI veel plezier met het zoeken van nieuwe chauffeurs. Echt dit is ook nog "erg goede" reclame voor jullie bedrijf!!

Ik ga niet oordelen over de situatie maar als ik ergens graag zou willen werken wacht ik niet ruim een jaar als ik niets hoor.


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #118 Gepost op: 8 augustus 2013, 17:42:47
Citaat van: driver3 link=msg=1189981 date=1375972721
Beste lezers,

Ik wil graag een reactie geven over het "fantastische" bedrijf meditaxi. Ik was op sollicitatiegesprek geweest in 2012. Het oriënterend gesprek werd positief bevonden. Ook de meeloopdienst werd als positief ervaren door de HAP chauffeur. Er werd mij toen verteld dat ik op de hap post in Utrecht zou komen te werken. Dit is dus een mondelinge toezegging van de medewerkers van Meditaxi en is dus rechtgeldig. Maar door toedoen van meditaxi was toen mijn sollicitatieprocedure niet goed afgehandeld. Dit komt doordat ze nooit meer contact met mij hebben gehad. Ik dacht ik ga maar eens bellen, nadat ik ruim een jaar niks van het "fantastische" Meditaxi niks had gehoord. Het enigste wat ze zeggen is sorry, maar daar koop ik niks voor. Een fout dat eigenlijk nooit had mogen gebeuren binnen een bedrijf. Nu sturen ze een jaar na dato een e-mail met daarin dat ze hun handelen zeer betreuren. Ik neem sterk in twijfel of dit wel zo is. Ik probeerde ze vandaag te bellen en ze gaven aan geen correspondentie meer met mij te willen. Ik denk gelijk van oke ik heb de vinger op de zere plek. Meditaxi neemt totaal geen initiatief om het op te lossen. Ik vind dit zelf echt heel kinderachtig van de firma Meditaxi.
 Ik raad iedereen aan om goed na te denken voordat er gesolliciteerd wordt bij Meditaxi. De communicatie verloopt in dit bedrijf echt niet goed. Ik merk dat zelfs al als niet medewerker van ze. Ik als niet-medewerker heb verteld wat ik er van vind en dat werd in dank afgenomen, maar vervolgens gebeurd er helemaal niks mee.
 
MEDITAXI veel plezier met het zoeken van nieuwe chauffeurs. Echt dit is ook nog "erg goede" reclame voor jullie bedrijf!!

Ik snap het ook niet helemaal (denk ik). Je had daar een sollicitatie lopen en je belt na 'ruim een jaar' op om te vragen hoe het ermee staat? Het is niet netjes dat hun niets meer laten horen als je in een sollicitatieprocedure zit, maar ik had dan toch na een weekje of 2 zelf wel even contact gezocht om te vragen hoe of wat. Waarom doe je dat na ruim een jaar nog?


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #119 Gepost op: 8 augustus 2013, 17:44:30
Citaat van: driver3 link=msg=1189981 date=1375972721
Beste lezers,

Ik wil graag een reactie geven over het "fantastische" bedrijf meditaxi. Ik was op sollicitatiegesprek geweest in 2012. Het oriënterend gesprek werd positief bevonden. Ook de meeloopdienst werd als positief ervaren door de HAP chauffeur. Er werd mij toen verteld dat ik op de hap post in Utrecht zou komen te werken. Dit is dus een mondelinge toezegging van de medewerkers van Meditaxi en is dus rechtgeldig. Maar door toedoen van meditaxi was toen mijn sollicitatieprocedure niet goed afgehandeld. Dit komt doordat ze nooit meer contact met mij hebben gehad. Ik dacht ik ga maar eens bellen, nadat ik ruim een jaar niks van het "fantastische" Meditaxi niks had gehoord. Het enigste wat ze zeggen is sorry, maar daar koop ik niks voor. Een fout dat eigenlijk nooit had mogen gebeuren binnen een bedrijf. Nu sturen ze een jaar na dato een e-mail met daarin dat ze hun handelen zeer betreuren. Ik neem sterk in twijfel of dit wel zo is. Ik probeerde ze vandaag te bellen en ze gaven aan geen correspondentie meer met mij te willen. Ik denk gelijk van oke ik heb de vinger op de zere plek. Meditaxi neemt totaal geen initiatief om het op te lossen. Ik vind dit zelf echt heel kinderachtig van de firma Meditaxi.
 Ik raad iedereen aan om goed na te denken voordat er gesolliciteerd wordt bij Meditaxi. De communicatie verloopt in dit bedrijf echt niet goed. Ik merk dat zelfs al als niet medewerker van ze. Ik als niet-medewerker heb verteld wat ik er van vind en dat werd in dank afgenomen, maar vervolgens gebeurd er helemaal niks mee.
 
MEDITAXI veel plezier met het zoeken van nieuwe chauffeurs. Echt dit is ook nog "erg goede" reclame voor jullie bedrijf!!

Dat is in veel gevallen zeker nog geen toezegging, in praktisch iedere sollicitatie worden dergelijke zinnen gebruikt, stom voorbeeld, bij een sollicitatie als vakkenvuller verwacht ik te horen: "Als vakkenvuller werk je ook door na sluitingstijd van de winkel", ze zouden ook kunnen zeggen: "Vakkenvullers werken ook door na sluitingstijd." maar eens af en toe het woordje "je", "jij" of "u" er door gooien is heel normaal, maakt een gesprek ook persoonlijk.
In jou specifieke geval slaat die zin waarschijnlijk meer op: "De nieuwe HAP chauffeur wordt geplaatst bij de HAP in Utrecht."

Daarnaast hangt het er ook nog vanaf wie het zegt en in welke context.  Als in een arbeidsvoorwaarde gesprek door een manager wordt gezegd: "je komt te werken in utrecht." en jij bevestigd in dat gesprek akkoord te gaan, ja dan heb je zeker een punt, maar voordat je bij het arbeidsvoorwaarde gesprek bent zou ik aan een dergelijke opmerking nog geen (juridische) waarde hechten. Het is dan louter een manier van formuleren, waarmee je gesprekspartner waarschijnlijk probeert een bepaalde afstand te verkleinen en het gesprek wat persoonlijker te maken.