Meditaxi

Auteur Topic: Meditaxi  (gelezen 102243 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #50 Gepost op: 31 december 2007, 17:25:13
Misschien waren er nog wel meerdere redenen?
En de plek waar jij gesolliciteerd hebt is de andere plek niet  :o

Maar jou reactie komt meer op mij over als "Mij is het niet gelukt, dus lukt het jou ook niet puh".... :-[

Evengoed een goed uiteinde hoor  :)

Ik kan het verhaal van Delta delen hoor... Voor mij ging het exact net zo...


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #51 Gepost op: 31 december 2007, 19:10:43
Maa ik ken delta, en hij heeft ook wel gelijk maar ze lijken ernstig hard op zoek te zijn hier, zullen het contact overnemen van een andere en hier in de regio nog geen mensen hebben, waren tot voor kort amper in Limburg dus... we zien wel ::)
De grote van een advertentie hoeft niet altijd te zeggen dat ze ook ERNSTIG HARD opzoek zijn naar mensen.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #52 Gepost op: 1 januari 2008, 07:18:58
Misschien waren er nog wel meerdere redenen?
En de plek waar jij gesolliciteerd hebt is de andere plek niet  :o

Maar jou reactie komt meer op mij over als "Mij is het niet gelukt, dus lukt het jou ook niet puh".... :-[

Evengoed een goed uiteinde hoor  :)

Golly en ik kennen elkaar hoor ;)
Arts  www.alphalog.nl


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #53 Gepost op: 1 januari 2008, 18:41:03
Waarom denk je dat ze een leeftijds grens neerzetten ?
Het is niet alleen maar auto rijden hoor, er komt nog veel meer bij kijken.
Ik zou zeggen, blijf het gewoon proberen, nee heb je, ja kun je krijgen.
Succes ermee.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #54 Gepost op: 1 januari 2008, 18:48:23
Tja, leeftijd en levenservaring zijn toch twee aparte zaken hoor. Vind het nog steeds jammer dat veel mensen het bij één gooien. Wil daar wel een discussie over aan...


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #55 Gepost op: 1 januari 2008, 19:25:09
Heleen, je hebt tot een bepaalde hoogte wel gelijk denk ik, maar zoals ger@rd zegt, levenservaring en Leeftijd zijn hele verschillende zaken.
Ik ben voor mijn leeftijd altijd veel volwassener geweest als mijn leeftijdsgenoten.( dat zeggen anderen)
Ook heb ik in mijn 3 jaar als ehbo-er en rodekruiser veel verschillende zaken meegemaakt en ligt mijn hart bij de hulpverlening en zorg.
Er zijn ook ,mensen van mijn leeftijd aangenomen als hap chauffeur in deze regio, Karim een paar jaar geleden.
Ik verwacht ook niet veel maar het zou erg leuk zijn als het zou lukken.
Golly
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


leerlingAMBU

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 1 januari 2008, 20:25:53
Is het gevaar niet dat je tevéél ervaring heb dat ze je juist niet zouden aannemen?
Je bent Assistent en chauffeur en geen dokter...

Zit hier een kern van waarheid in?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #57 Gepost op: 1 januari 2008, 20:58:59
Is het gevaar niet dat je tevéél ervaring heb dat ze je juist niet zouden aannemehttp://www.hulpverleningsforum.nl/index.php
112 voor allen, allen voor 112!n?
Je bent Assistent en chauffeur en geen dokter...

Zit hier een kern van waarheid in?

Die fabel is door Vesalius al eens van de tafel geveegd... Dat zou betekenen dat ze mensen expres 'dom' houden of 'dom' willen hebben. Dat lijkt me zeker niet het geval. Ze zullen er juist baat bij hebben dat mensen wat extra kennis in huis hebben.

Alleen is Meditaxi een bedrijf waar je niet zo snel hoogte van kunt krijgen. Ze roepen iedere keer dat ze de leeftijdsgrens en rijervaring erg hoog in het vaandel hebben staan, maar dan blijkt dat toch niet helemaal waar te zijn. Zoals in jouw geval. Begrijp me niet verkeerd, ik gun het je van harte, maar vind het wel een vreemde manier van je personeel selecteren.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #58 Gepost op: 1 januari 2008, 22:42:35
Leerlingambu, jij studeert verpleegkunde neem ik even aan, en er zijn  andere jonge verpleegkundestudenten die als chauffeur bij een huisarts rijden.
Dus die ervaring zou daar ook aanwezig zijn.

ze willen dat je ehbo hebt/gaat doen en zeggen dat ervaring in de zorg een pre is. Ik beschouw ehbe ook als ervaring in zorg.

Om trouwens op de leeftijd nog even terug te komen, in de advertentie in de krant wordt helemaal niet verwezen naar een minimumleeftijd of aantal jaren rijbewijs wat er nog wel bij had gekunt op 1/4 pagina tabloidformaat krant.
maar we zien wel of ik een reactie krijg, want, dat vind ik jammer aan meditaxi, als je niet geschikt wordt bevonden krijg je geen afwijzing en ze zeggen zelfs dat ze liever niet hebben dat  je belt.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #59 Gepost op: 3 januari 2008, 15:44:03
Wat ik eigenlijk bedoel, is dat iemand met 19 jaar minder levens ervaring heeft dan iemand van bv 30.
Maar dat houdt niet in dat iemand van 19, 20 jaar niet geschikt zal kunnen zijn om dit werk te doen.
Het is ook zo, dat je niet altijd de even leuke dingen tegen kom met dit werk, er zijn ook vaak vieze en vervelende problemen bij waar je op dat moment toch echt niet op zit te wachten,  :-X maar toch het gebeurd. Het is heel afwisselend werk en daarom maakt het dit werk leuk.
En wat je als EHBO'er tegen kom, kom je met dit werk niet vaak tegen. Maar ach als ik zelf sommige huisartsen nog kan leren hoe je een bepaald verband aanleg bij een verwonding, dan is er altijd nog hoop.  ;D