Meditaxi

Auteur Topic: Meditaxi  (gelezen 102247 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

daan

  • Gast
Gepost op: 25 februari 2004, 01:18:09
hallo,
effe een vraagje:wie van jullie werkt en bij meditaxi,
en wat vinden jullie van de organisatie?
dus de werkgever zelf?
niet de werkzaamheden.
hoop graag een reactie.
ben van plan om er te gaan solliciteren namelijk.
groetjes daan.




Heleen

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2004, 22:04:58
Ik werk ruim 1 1/2 jaar bij meditaxi. Hiervoor heb ik eerst een jaar bij de concurent gereden. Ik moet zeggen dat het bij meditaxi beter werken is. Veel zaken zijn beter geregeld, maar uiteraard is ook bij dit bedrijf wel een aantal dingen die sommige collega's misschien niet goed vinden. Ik heb het in ieder geval uitstekend naar mijn zin, ook op de post is het gezellig, leuk werk en leuke en gezellige collega's. Voor geen goud wil ik meer terug naar mijn vorige werkgever.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2004, 23:14:05
Ik ben een keer bij Meditaxi geweest, en ik kreeg daar een goede en prettige indruk van het bedrijf. Helaas is een vervolg contact uitgebleven ondanks verschillende pogingen van mij om toch weer contact te krijgen. Dat geeft mij weer een minder goede indruk. Jammer! Dat wil niet zeggen dat ik het bedrijf afkraak, maar de contacten onderhouden met mogelijk toekomstige medewerkers zou wel beter kunnen is mijn persoonlijke opvatting.

Tino


Paulus

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2004, 20:20:57
Ik werk bij de GGD als chauffeur dokterspost in dordrecht, ik zou voor geen goud meditax bij ons willen hebben aangezien ik dan mijn baan kwijt ben

ik kan trouwens niet klagen over onze organisatie want als er iets mis is word alles tip top en snel geregeld


Ambulancebroeder

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2004, 16:42:29
Ik heb zelf bij Meditaxi gewerkt, en zou het iedereen afraden, het is een zootje daar.
Werk nu bij een AmbulanceDienst en dat bevalt een stuk beter.

Ik weet dat je hier niet een bedrijf zwart kan gaan zitten maken, maar ik geval van Meditaxi wil ik gewoon vertellen hoe het zit, eerlijkheid troef.

Leidinggevende hebben geen verstand van zaken en luisteren niet naar hun werknemers.
Als je een vraag stelt geven ze aan dat er aan gewerkt wordt, iets wat nooit gebeurd schijnbaar.
Wat opvalt is dat er heel veel mensen bij Meditaxi weglopen, zeker bij de leidinggevende.

Administratie is een zootje, eerst in Ede, en nu de administratie in Badhoevedorp zit, is het nog erger.
Mail word niet beantwoord, uren niet goed geregistreerd.

Ik heb een verschrikkelijke leuke tijd gehad bij dit bedrijf, maar dat lag bij mijn collega's, zeker niet bij Meditaxi.

Ik wil dit toch even megeven aan de mensen die bij Meditaxi aan de slag gaan of willen gaan.
Ik zal mijn verhaal hier niet neer gaan zetten, want dan zou je gaan schrikken.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2004, 20:18:42
Helaas is het zo dat een snel groeiende organisatie, die op een redelijk nieuw terrein werkzaam is, de ontwikkelingen blijkbaar niet bij kan benen. Dat uit zich in onder andere de klachten en negatieve opmerkingen die over bv Meditaxi hier in dit topic staan. Dat dit geen onzin is kan ik zelf  beamen, na een sollicitatie met een positieve uitkomst en goede vooruitzichten heb ik nooit meer wat vernomen. Toch wil ik jullie allen vragen dit soort berichten goed te overwegen voor het posten om te zorgen dat het forum geen vergaarbak voor klachten over bedrijven gaat worden. Nogmaals de inhoud van de post is niets mis mee, maar we willen voorkomen dat het op dit forum een verzameling van klachten en ellende gaat worden. Het moet hier gezellig blijven!

Tino


Ambulancebroeder

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2004, 22:20:58
Beste Tino,

Ik heb niet de bedoeling een bedrijf zwart te maken, ook niet om sfeer verpestend te werken.
Vandaar dat ik wel overwogen dit bericht heb neer gezet.
Ik wil Meditaxi niet zwart maken, maar mensen die daar willen gaan werken waarschuwen wat voor bedrif het is, zo kan iedereen voor ziczelf uitmaken of ze bij Meditaxi willen werken.
Had ik Meditaxi zwart willen maken, had ik mijn verhaal hier wel neergezet, maar dan was ik ook geblocked denk ik  ;D

Ik zal ieder geval mijn mail adres achter laten zodat mensen mij, buiten dit forum om, vragen kunnen stellen en / of mij hun ervaring kunnen vertellen.

Ik hoop dat je het hier mee eens bent.

Mijn mail adres is: ambulance_broeder@hotmail.com


medicdriver

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 13 juni 2004, 22:39:34
Hallo beste collega's/oud-collegae Meditaxi

Nu ik dit hier zo lees voel ik mij toch ook geroepen te reageren: vooropgesteld dat Meditaxi de beste bedoelingen heeft wat betreft het produkt vind ik dat ze in positieve zin wel een professionele uitstraling hebben.  Voertuigen en materiaal. Helaas werk ik niet meer voor ze, omdat ik mijn contract destijds via de rechter heb laten ontbinden. Laat ik het houden op het niet nakomen van meest basale arbeidsvoorwaarden.
Het is die taxi cao en wetgeving waar Meditaxi slim gebruik van maakt om op goedkope manier een paramedische dienst te leveren zeg maar. Dat is een keuze en ik begrijp dat ook wel vanuit een commercieel  bedrijf. (Meditaxi bv)
Ik kon daar niet meer mee uit de voeten. Maar ook met andere zaken, daarover laat ik me hier niet uit.
Het had ook anders gekund.  Misschien dat een en ander wat beter is geworden.  Aan jouw de keuze of je als taxichauffeur medische hand en spanddiensten voor HAPS wil doen.  Veel succes bij wie of waar dan ook.
Groeten van Edwin (ja ook aan de ex collegae van Meditaxi-als u ook het hulpverleningsforum bezoekt-) :)


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #8 Gepost op: 14 juni 2004, 18:33:38
Hallo Ambulancebroeder,

Ik heb ook geen commentaar op je post, en het staat er nog net zoals jij het gepost hebt, waar ik echter om vraag is om dit forum niet te gaan gebruiken als uitlaatklep van frustraties, niet dat ik die indruk heb van jou post, in tegendeel. Ik vind het een eerlijke weergave van de zaken. (ook gezien mijn ervaring met deze club). Het is vaak zo dat een post als die van jou de aanzet kan zijn om verder met modder te gaan gooien. En DAT is nu niet de bedoeling, vandaar mijn reply op jou post. Nogmaals , met je post is niets mis, en iedereen kan zijn of haar conclusie er uit trekken. Goede voorlichting en informatie over een mogelijk toekomstige werkgever is nooit weg. ;-)

Ook Joop Blok (meditaxi) mag zijn reply hier geven indien hij hier zich toe geroepen zou voelen. Dan kunnen we misschien ook het verhaal vanuit de andere kant gezien eens horen.

Tino


heleen

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 15 juni 2004, 12:35:00
Ik heb lang gewacht om te reageren op deze berichtgevingen. Uiteraard is ook bij meditaxi wel zaken die niet goed gaan en voor verbetering vatbaar. Op dit ogenblik ben ik nog steeds tevreden met mijn werk bij de HAP. Ik heb zelf nooit problemen gehad met mijn salaris of welke administratieve handelingen dan ook. Ik denk doordat ik als parttimer aan het werk bent, hier ook minder problemen mee zal hebben. Voor de fulltimers is het uiteraard anders. Ook ik hoor negatieve geluiden, maar ook positieve geluiden. Aangezien ik hiervoor bij een ander  bedrijf heb gereden, weet ik maar al te goed het verschil tussen het ene bedrijf en het andere bedrijf. En geloof mij, dat andere bedrijf was (en is misschien nog wel zo) een zooitje. Als er ergens geld uitgehaald kon worden, dan werd dat ook gedaan.
Maar ik denk ongeacht welk bedrijf er voor een HAP rijd, zij te maken krijgen met het taxi cao. Helaas.
Wij zijn geen taxichauffeurs, maar ook geen ambulancechauffeurs, wij zitten er tussen in. Maar om een heel lang verhaal kort te houden, ik heb het prima naar mijn zin op het werk, zowel bij de werkgever als op de HAP, want laten we eerlijk zijn, het werk met de artsen bepaald ook een groot deel van je werk plezier evenals de collega's. Ook klopt het wel dat er veel verloop van werknemers is. Maar ik denk dat dit komt doordat het salaris nu niet echt hoog is, mede door het taxi cao, die al slecht betaald. Dus voor de jonge jongens die een gezin moeten onderhouden zal het niet meevallen om iedere maand weer rond te kunnen komen in deze toch wel dure tijd. Hierdoor heb je dus veel verloop van personeel. Ik doe dit werk omdat ik dit leuk werk vindt en ben in de omstandigheid dat ik het niet voor het geld hoeft te doen, maar omdat ik zoals ik al zei, het leuk werk vindt.
Meditaxi is momenteel verhuisd naar badhoevendorp en zijn hard op weg om de zaken weer op te rails te krijgen, maar ik denk dat bij ieder bedrijf wel de nodige problemen zullen blijven. Je hebt tevreden personeel en ontevreden personeel, waar je ook werkt of wat voor werk je ook doet.

Heleen