Verbindings / Commandovoertuigen

Auteur Topic: Verbindings / Commandovoertuigen  (gelezen 25270 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #20 Gepost op: 1 mei 2012, 16:36:17

BZ-PJ-68 + OD-59-GZ

Hier zie je de trailer met de oude trekker BD-NF-29 tijdens Sail Amsterdam 2010. Hij werd zo nog ingezet in juni 2011 bij Dreamnight at Artis.




Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #21 Gepost op: 1 mei 2012, 22:29:12


Dienst: Politie Haaglanden
Afdeling:
Standplaats: Hoofdbureau
Roepnummer:  
Kenteken: BG-GH-47
Soort voertuig: Commandovoertuig
Merk & type: Mercedes-Benz 614D
Bijzonderheden:


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #22 Gepost op: 2 mei 2012, 01:32:57


Ik zie op deze foto een voor mij vreemd voertuig achter de KLPD oplegger staan, ik vraag me af waar deze voor is, zou het een verbindingsvoertuig zijn? Heeft de Politie overigens zelf eigen verbindingsvoertuigen?


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #23 Gepost op: 2 mei 2012, 02:13:15
Ik zie op deze foto een voor mij vreemd voertuig achter de KLPD oplegger staan, ik vraag me af waar deze voor is, zou het een verbindingsvoertuig zijn? Heeft de Politie overigens zelf eigen verbindingsvoertuigen?
Dat is de VRU, video registratie unit, van het KLPD. Uiteraard heeft de politie eigen verbindingsvoertuigen, de trailer is er een voorbeeld van: mobiele meldkamer. Kijk maar eens goed rond op deze site.


Ba$h

  • Uitvoeder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
  • Grote kuilen graver/Motorrijder/Techneut
Reactie #24 Gepost op: 16 oktober 2013, 22:30:03
Gespot op de CCR Summit 2013 in Kerkrade.



Dienst: Nederlandse politie
Afdeling: In heel Nederland inzetbaar.
District:
Bureau:
Soort voertuig: Mobiel video-regiecentrum.  
Roepnummer: Niet aanwezig.
Merk & type: MERCEDES-BENZ Sprinter 519CDI 140 kW/190PK
Kenteken: BZ-RH-13
Bijzonderheden: Deze bussen zijn instaat om 15 minuten een compleet CCTV netwerk op te zetten en te beheren. Via deze bussen kunnen camerabeelden vanuit bijvoorbeeld de helikopter door gestuurd worden naar de meldkamer. Ook kunnen aparte camera's op gebouwen worden geplaatst en draadloos worden bestuurd/beheerd vanuit de bus. Bussen zijn voorzien van 4 hydraulische steunpoten om de bus waterpas en stevig neer te zetten.
Bus staat op vrachtwagen kenteken met een toegestane max. massa voertuig 5000KG.

De andere Sprinter die er naast stond:



Dienst: Nederlandse politie
Afdeling: In heel Nederland inzetbaar.
District:
Bureau:
Soort voertuig: Mobiel video-regiecentrum.  
Roepnummer: Niet aanwezig.
Merk & type: MERCEDES-BENZ Sprinter 519CDI 140 kW/190PK
Kenteken: BZ-RH-14
Bijzonderheden: Deze bussen zijn instaat om 15 minuten een compleet CCTV netwerk op te zetten en te beheren. Via deze bussen kunnen camerabeelden vanuit bijvoorbeeld de helikopter door gestuurd worden naar de meldkamer. Ook kunnen aparte camera's op gebouwen worden geplaatst en draadloos worden bestuurd/beheerd vanuit de bus. Bussen zijn voorzien van 4 hydraulische steunpoten om de bus waterpas en stevig neer te zetten. Deze bus is niet voorzien van satellietschotel. Maar heeft een langere laadruimte waar door meer materiaal mee genomen kan worden.
Bus staat op vrachtwagen kenteken met een toegestane max. massa voertuig 5000KG.

Het interieur/werkplek van de bus.



Beetje wazige foto(telefoon foto) van een deel van de elektronica.


 
Een mobiele camera die bijvoorbeeld op een gebouw kan worden geplaatst voor monitoring.

Foto's en video's alleen gebruiken na overleg O0


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #25 Gepost op: 19 oktober 2013, 12:40:16
Prachtige voerutigen. Alleen heeft de lange versie de nieuwe striping (extra streep) en de andere niet..


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #26 Gepost op: 22 oktober 2013, 08:46:47
Citaat van: Bernt link=msg=1211340 date=1382179216
Prachtige voerutigen. Alleen heeft de lange versie de nieuwe striping (extra streep) en de andere niet..

dat zal misschien het verschil zijn tussen regionaal en landelijk(KLPD/Landelijke eenheid)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #27 Gepost op: 22 oktober 2013, 10:48:29
Citaat van: StevenQ link=msg=1212417 date=1382424407
dat zal misschien het verschil zijn tussen regionaal en landelijk(KLPD/Landelijke eenheid)
Beide zijn van de LE  ;)
greetz,  Enrique


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #28 Gepost op: 22 oktober 2013, 14:03:57
Heeft het er misschien mee te maken dat de een een verlengde bus, dus een langer zijoppervalk heeft dan de andere? het zijn er trouwens 2 extra strepen


fdn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
  • Burger met interesse in hulpverlening
Reactie #29 Gepost op: 22 oktober 2013, 14:10:41
Citaat van: s.strijk link=msg=1212483 date=1382443437
Heeft het er misschien mee te maken dat de een een verlengde bus, dus een langer zijoppervalk heeft dan de andere? het zijn er trouwens 2 extra strepen

4.2.2.1.2 De lengte van het banenpatroon in horizontale richting op bestelwagens en personenbussen
Op grote bestelwagens en personenbussen dient het patroon van de stripingbanen, zo mogelijk, over een groter deel van de lengte dan bij personenauto’s, te worden aangebracht.

http://www.striping.nl/public/files/Montagevoorschrift_Politiestriping_V06_RP.pdf