C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 14896 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 29 februari 2004, 17:00:05
Kennemerland en Kop van Noord-Holland resp. 21 en 24 juni 2004.

Hoe exacter de data, des te minder vertrouwen ik erin heb  ;)

Groeten, Peter.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 29 februari 2004, 17:02:00
Hoe exacter de data, des te minder vertrouwen ik erin heb  ;)

Groeten, Peter.

daarom heb ik maar gezegt dat het de bedoeling is dat het eind 2004 operationeel is,de masten staan er nu de apparatuur nog


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #12 Gepost op: 29 februari 2004, 17:08:23
Hoe exacter de data, des te minder vertrouwen ik erin heb  ;)

Groeten, Peter.


Ach, het is maar wederom een datum die naar alle waarschijnlijkheid wel/ niet (doorhalen wat niet van toepassing is) gehaald zal worden, maar het laat diegene die zich niet ingeschreven hebben als mogelijk gelieerde wel weten dat de tijd dringt en dat zij toch rap tot een oordeel moeten komen om de aanvraag klaar te hebben.
Elke hulpverlening start met communicatie.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #13 Gepost op: 29 februari 2004, 18:47:05
Kennemerland en Kop van Noord-Holland resp. 21 en 24 juni 2004. Dave,

als je hulpverleningsinstelling zich niet kan aansluiten als gelieerde bij een gebruikersgroep, zoals het geval bij de KNRM, dan zal je moeten afwachten tot de landelijke dekking en inrichting klaar is en dan via een weg gelieerde worden.

RR,
De KNRM gaat onder de marechausee vallen wat ik heb begrepen.
Dillemma van de KNRM is dat hun prioriteit ligt bij het Convenant van de Kustwacht en niet bij OOV georienteerde hulpverleningsdiensten, zoals ambulance, brandweer en politie.


roel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Soms zit het mee, meestal zit het tegen.
    • KNRM wijk aan zee
Reactie #14 Gepost op: 29 februari 2004, 19:36:20
Dus als ik het goed begrijp duurt het nog een tijdje voordat de knrm in noord-holland over gaat op c 2000. En dus niet op 21 of 24 juni?
plv. schipper knrm wijk aan zee


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #15 Gepost op: 29 februari 2004, 21:51:05
Klopt, voor zover ik weet gaat de KNRM landelijk over op C2000 en worden zij gealarmeerd door het KWC Den Helder


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #16 Gepost op: 29 februari 2004, 21:56:43
Muistroom,

rare keuze om de KNRM aan te laten sluiten via de gebruikersgroep van de Koninklijke Marechaussee. In de aanvraag voor het gebruik staat dat je moet aanhalen naar het verleden, zodat er een historisch archief is. Ik kan me nu niet á la minute de link leggen.

En verder zal het gebruik van C2000 door de kustreddingboten minimaal zijn, naar ik aanneem. Het lukt al bijna niet om een goed digitaal netwerk op land aan te leggen, laat staan op zee.


Roel,

naar de kennis die ik bezit, gaan in juni eerst de gebruikers groepen van ambulance, brandweer en politie over met een lokale en regionale dekking. In een later stadium komen daar de landelijke gebruikersgroepen bij, indien het landelijke netwerk compleet af is. Dan kan ook RedNed toetreden tot het C2000 communicatie netwerk.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #17 Gepost op: 29 februari 2004, 22:35:19
Het ligt voor de hand sowieso een aanvraag voor gespreksgroepen in te dienen. Dan is dat vastgelegd en als je later mee wil doen is dat dan ook mogelijk. En of je vroeger of later meedoet (of niet) is uiteindelijk een vrijheid die je zelf invult. Plus dat als blijkt dat je wel mee wilt maar de middelen niet toereikend zijn, dat ook meteen kenbaar te maken valt. En als blijkt dat C2000 onmisbaar is komt dat geld er uiteindelijk ook wel.

Of de KNRM definitief wel of niet meedoet met het communicatiedeel T2000 van C2000 is mij niet duidelijk, wel weet ik dat ze meedoen met het alarmeringsdeel P2000 en dan allemaal gealarmeerd gaan worden door het Kustwachtcentrum.

Zie ook: http://www.reddingsbrigade-bloemendaal.nl/~srk/documenten/C2000.doc
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Dave

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 1 maart 2004, 00:21:03
Kennemerland en Kop van Noord-Holland resp. 21 en 24 juni 2004. Dave,

als je hulpverleningsinstelling zich niet kan aansluiten als gelieerde bij een gebruikersgroep, zoals het geval bij de KNRM, dan zal je moeten afwachten tot de landelijke dekking en inrichting klaar is en dan via een weg gelieerde worden.

Dillemma van de KNRM is dat hun prioriteit ligt bij het Convenant van de Kustwacht en niet bij OOV georienteerde hulpverleningsdiensten, zoals ambulance, brandweer en politie.

Daar heb jij ook weer gelijk in  ;D

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #19 Gepost op: 3 maart 2004, 12:17:44
De eerste prioriteit ligt inderdaad niet in het communiceren met de alarmventrale voor de reddingsboten. Hiernaast zullen zal de knrm wel gelijk mee gaan met p2000 in eerste instantie zullen ze nog gewoon via  de rac worden gealarmeerd en later door de kustwacht

9910001
9910001