C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 14944 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dave

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 3 maart 2004, 13:49:48
Precies, voor een reddingsboot is het P2000 systeem een must. Het wordt namenlijk de enige manier waarop je straks gealarmeerd kan worden door een RAC of KWC.

Of je C2000 nou ook op je post of in de boten moet hebben, hangt natuurlijk af van verschillende factoren.
Wil het RAC of de plaatselijke Comandant graag met de boot kunnen communiceren zal het geen probleem zijn om zo'n mobi in te bouwen.

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #21 Gepost op: 3 maart 2004, 14:09:18
Wie wil met wie praten???

Volgens mij is het meer wil de knrm een mobi inbouwen in hun boten, hier is meer sprake van dan andersom. Wel verwacht ik dat er C200 apparatuur in de reddingsvoertuigen van de maatschappij komen dit omdat veel van deze voertuigen ook een taak hebben bij het gewonden vervoer.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 3 maart 2004, 15:58:18
Natuurlijk wil de KNRM wel C2000, echter  mijn is opinie dat wanneer het KWC of het RAC het ook wil, zullen zij toch voor de kosten moeten opdraaien...

Wanneer die setjes in een bulk worden aangeschaft, zal de prijs ook zakken.
voor de KNRM zal het niet zo een groot probleem zijn, maar voor de brigades ligt het wel anders, toch?

Dave


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 3 maart 2004, 16:02:48
Natuurlijk wil de KNRM wel C2000, echter  mijn is opinie dat wanneer het KWC of het RAC het ook wil, zullen zij toch voor de kosten moeten opdraaien...

Wanneer die setjes in een bulk worden aangeschaft, zal de prijs ook zakken.
voor de KNRM zal het niet zo een groot probleem zijn, maar voor de brigades ligt het wel anders, toch?

Dave

ik vrees dat de KNRM zelf de kosten zal moeten gaan betalen voor C2000,daar zal een RAC geen geld aan uitgeven.Wij moeten als brandweerkorps ook zelf onze aparatuur  aanschaffen


Dave

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 3 maart 2004, 16:05:59
Dat bedoel ik  ;D

Maar de plaatselijke brigade, die hun boot en/of auto onder de brandweer laat vallen? Voor hun is het wat anders...

Dave


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #25 Gepost op: 3 maart 2004, 16:47:52
Dat bedoel ik  ;D

Maar de plaatselijke brigade, die hun boot en/of auto onder de brandweer laat vallen? Voor hun is het wat anders...

Dave
ja daar heb jij weer gelijk in ;D


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #26 Gepost op: 3 maart 2004, 22:25:45
Dat bedoel ik  ;D

Maar de plaatselijke brigade, die hun boot en/of auto onder de brandweer laat vallen? Voor hun is het wat anders...

Dave

Waarom altijd weer die Brandweer? Halverwege dit jaar krijgen we het "Veiligheidsburo", alwaar alle diensten, zoals ambulance (RAV), brandweer (Regio en lokaal) en politie zijn vertegenwoordigd.
Naar historisch archief gekeken werken de kust-reddingsbrigades veel vaker met de Ambulance samen dan met de Brandweer. Alleen omdat in de Brandweerwet "het redden van mens en dier" vermeldt staat, wil men dat reddingsbrigades zich aansluiten bij Brandweer. Oja en omdat ziektekostenverzekeraars minder financieel toeschietelijk zijn. (?)

By the way, is HOGE er al uit of zij een aanvraang om gelieerde te worden voor C2000? Indien ook P2000 kan men in een latere termijn direct gealarmeerd worden door KWC.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 4 maart 2004, 00:43:25
Waarom altijd weer die Brandweer? Halverwege dit jaar krijgen we het "Veiligheidsburo", alwaar alle diensten, zoals ambulance (RAV), brandweer (Regio en lokaal) en politie zijn vertegenwoordigd.
Naar historisch archief gekeken werken de kust-reddingsbrigades veel vaker met de Ambulance samen dan met de Brandweer. Alleen omdat in de Brandweerwet "het redden van mens en dier" vermeldt staat, wil men dat reddingsbrigades zich aansluiten bij Brandweer. Oja en omdat ziektekostenverzekeraars minder financieel toeschietelijk zijn. (?)

By the way, is HOGE er al uit of zij een aanvraang om gelieerde te worden voor C2000? Indien ook P2000 kan men in een latere termijn direct gealarmeerd worden door KWC.

Wel geprobeert maar wij krijgen geen brandweerkorps zover dat ze onze aanvraag steunen, en dan wordt het een zinloze aktie.  Wellicht gaan wij straks zo meedraaien met de KNRM Huizen en worden dan hopelijk gewoon meegealarmeerd.

Bovendien mocht dat niet zo zijn is een pieper met de CAP's van de KNRM Huizen zo besteld  ;D


Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #28 Gepost op: 4 maart 2004, 08:21:20
Wel geprobeert maar wij krijgen geen brandweerkorps zover dat ze onze aanvraag steunen, en dan wordt het een zinloze aktie.  Wellicht gaan wij straks zo meedraaien met de KNRM Huizen en worden dan hopelijk gewoon meegealarmeerd.

Bovendien mocht dat niet zo zijn is een pieper met de CAP's van de KNRM Huizen zo besteld  ;D


Henk

Henk,

en de andere gebruikersgroepen, bijvoorbeeld Politie, Marechaussee of Ambulance. Op de Randmeren werk je tijdens een zoekactie toch ook samen met andere diensten, dan de Brandweer.

En hebben jullie aangeklopt bij de lokale Brandweer of bij de Regionale Brandweer. Je opereert niet in 1 gemeente, maar op het water doorkruis je meerdere gemeenten en zelfs meerdere hulpverleningsregio's.

En wat de alarmering betreft, deze kan altijd geregeld worden, moet je alleen je contributie betalen aan de RAC. Dat is makkelijker dan uitvaren op andermans alarmering.
Elke hulpverlening start met communicatie.


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #29 Gepost op: 4 maart 2004, 09:57:28
Overigens denk ik dat het meeliften op iemand anders zijn alarmering nou niet direct goed is voor de onderlinge verstandhouding?

Kees  8)