C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 14936 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #30 Gepost op: 4 maart 2004, 11:32:39
meeliften op de alarmering van een ander is inderdaad niet de manier om goede hulp te verlenen. Er wordt een keuze gemaakt om een bepaalde boot te laten varen en dan ligt het niet voor de hand om ook met een andere boot te gaan varen. Vraag hoe zien jullie de samenwerking met de knrm in de toekomst in huizen??? Verwachten jullie dat dit beter zal worden als nu met de brigade, mijn verwachting is dat dit alleen maar verder zal tegen werken. Verder is het van groot belang om mee te draaien in de alarmeringen om zo een goede erkennig te krijgen. Wie de piepers moet gaan betalen is nog steeds discutabel, of de brandweer, ambulance of de gemeente de kosten moet betalen.

9910001
9910001


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #31 Gepost op: 4 maart 2004, 17:37:45
Henk,

is het niet mogelijk om C2000 samen aan te vragen met de reddingsbrigades, de KNRM en andere waterhulpverlenende instanties op en rond de Randmeren. Dat geld dan ook voor de alarmering als er niemand op het water is. Naar ik begrijp zijn jullie de snelste, qua snelheid en de inzetsnelheid is ook goed als jullie niet op het water zijn. Waarom dan geen regionaal groepsalarmering? Met z'n alle kan je ook nog eens de kosten drukken.

Tis maar een suggestie.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #32 Gepost op: 4 maart 2004, 17:45:40
Henk,

is het niet mogelijk om C2000 samen aan te vragen met de reddingsbrigades, de KNRM en andere waterhulpverlenende instanties op en rond de Randmeren. Dat geld dan ook voor de alarmering als er niemand op het water is. Naar ik begrijp zijn jullie de snelste, qua snelheid en de inzetsnelheid is ook goed als jullie niet op het water zijn. Waarom dan geen regionaal groepsalarmering? Met z'n alle kan je ook nog eens de kosten drukken.

Tis maar een suggestie.

En een hele goeie. Maar zoals je weet praten de reddingsbrigades niet met ons. En de KNRM is hier nog niet, dus dat is nog toekomstmuziek. Ik wou dat het kon wat je zei, ideaal!!

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #33 Gepost op: 5 maart 2004, 09:34:37
En een hele goeie. Maar zoals je weet praten de reddingsbrigades niet met ons. En de KNRM is hier nog niet, dus dat is nog toekomstmuziek. Ik wou dat het kon wat je zei, ideaal!!

Henk

Ik denk eerder dat de andere reddingsbrigades er nog niet aan hebben gedacht en wachten op RN KNBRD tot dat deze een gelieerde wordt. Zonde, want nu kan de lokale reddingsbrigade zelf bepalen in welke gebruikersgroep zij willen komen en daar ook zelf kunnen overleggen betreffende de kosten van gebruik en aanschaf. (En met zelf bedoel ik regionaal afgesproken)

Misschien kan je anders proberen om met de KNRM mee te gaan. Ik heb je dat basis voorstel van ons reeds toegezonden.
Elke hulpverlening start met communicatie.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #34 Gepost op: 5 maart 2004, 10:56:28
ik verwacht dat de andere brigade op de randmeren al gelieerd zijn via de brandweer, dit omdat zij de taken van de brandweer uitvoeren zullen zij ook wel via hun worden aangesloten. En om kosten te besparen iedereen te alarmeren klinkt heel vreemd in mijn oren, dan gaan er straks 5 boten varen terwijl 1 boot meer dan voldoende is, alsof dit niets kost. Iedereen zijn eigen alarmering waardoor er duidelijk onderscheid is tussen de instanties. Ik weet niet in hoe verre de knrm gaat samenwerken met alarmeringen betreft met andere instanties, mijn verwachting is dat daar weinig meerwaarde ingezien wordt.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 5 maart 2004, 11:44:12
Helaas, van de 4 brigades, zijn er slechts twee die samenwerken met de brandweer.
De andere twee werken net als wij los van de brandweer...

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #36 Gepost op: 5 maart 2004, 15:12:48
Volgens mij worden die andere twee wel betaald door dwe gemeente, er hiernaast kan ik me niet voorstellen dat de gemeente ook een boot voor de brandweer betaald welke op de randmeren kan varen, dit klinkt namelijk erg als geldverspilling. Hierdoor zullen ze wel grote kans maken om aansluiting te krijgen op c2000

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 5 maart 2004, 15:36:36
Nee, helaas krijgen die andere twee brigades alleen maar geld voor het zwem gedeelte van de brigade.
De brandweer van die gemeentes hebben allebei een eigen boot, vandaar.

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #38 Gepost op: 5 maart 2004, 16:18:56
Dan zal het ook moeilijker zijn om dit te raliseren, hiervoor is een goede ondersteuning wel erg handig. Ben benieuwd waarneer de eerste brigades aan het werk mogen met c2000 en wat hun ervaringen zijn.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 5 maart 2004, 16:40:24
Ik ook... ben erg benieuwd. Maar ik heb er geen goed gevoel bij, hoor... je hoort zoveel nadelen van C2000, dat ze waarschijnlijk in de praktijk op de RedNed frequenties zullen blijven ;D

Dave