C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 14899 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #40 Gepost op: 6 maart 2004, 20:07:34
Voor het onderlinge gezeur blijf je op je eigen kanalen, maar voor het contact met ambu, politie of brandweer kan het toch weel erg handig zijn. De meeste strandvoertuigen zijn voorzien van een tweede mobi waarin de kanalen van de AC in zijn gebakken.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 7 maart 2004, 01:47:39
Yep, altijd handig ;D. mits je er ook gebruik van mag maken, dan hè....


Dave


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #42 Gepost op: 7 maart 2004, 11:30:41
Dave,

laat je toch niet de gehele tijd leiden door rancune en emotie. Er ligt een grote kloof tussen het reddingswerk op de Randmeren en het werk van de strandreddingsbrigades langs de Nederlandse Kust. Voor het strandreddingswerk is een voertuig een primair reddingsmiddel. Dat jullie op de Randmeren een dergelijk reddingsmiddel niet noodzakelijk vinden is jullie pakkie aan, maar laat een ander hier wel in zijn waarde.
Dat jullie verder geen steun krijgen van Brandweer, Gemeente en RN KNBRD ligt een basis regel ten grondslag, namelijk: Er zijn al reddingsbrigades of waterhulpverleningsinstantie (brandweer) binnen die Gemeente, dus waarom nog meer.

Omdat reddingsbrigades met hun eigen bewakingsgebied binnen een gemeente opereren en daar een belangrijke in- en aanvulling geven binnen de hulpverleningsketen, krijgen deze wel de toestemming tot gelieerde en andere hulpverlenende instanties niet.

Maar vergeet niet dat hier wel een extra digitale mobilofoon in auto's of posten moet worden gebouwd en dat de communicatie niet gratis is. En dat eigenlijk deze apparatuur van belang kan zijn, indien je "in opdracht rijd van". Zodat je via statusboxen invulling kan geven aan de opdracht van bijvoorbeeld CPA.

En by the way, P2000 alarmering kan elke hulpverlenende instantie gewoon aanvragen en dan hoef je niet mee te liften op een ander. En zometeen kan een ieder je dan alarmeren en niet alleen de Brandweer en is het door jullie aangegeven delay ook niet meer.
Elke hulpverlening start met communicatie.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #43 Gepost op: 7 maart 2004, 12:40:34
We mogen deze mobi inderdaad niet gebruiken tentzij dit noodzakelijk is. Oftewel alleen waarneer je contact moet hebben met de RAC of een AMBU mag je de mobi gebruiken. Als je hulp nodig hebt dan doe je dit gewoon via de telefoon (112), hierop meldt je het voertuig in dat je onderweg bent. Als alles goed werkt dan hoeft de mobi ook niet de hele dag aan te staan totdat je hem nodig hebt.

9910001
9910001


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #44 Gepost op: 7 maart 2004, 12:56:50
Als alles goed werkt dan hoeft de mobi ook niet de hele dag aan te staan totdat je hem nodig hebt.

9910001

Nadat je je 's morgens hebt ingemeld, blijf je in de "voortgang-status" en kan vanuit die status gealarmeerd worden. Deze mobilofoon moet dus wel ten alle tijden van operationele bezetting aan staan. Anders moet elke keer gealarmeerd worden via bijvoorbeeld P2000 en dan komt de gehele alarmploeg op, terwijl de post bemensd is.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #45 Gepost op: 7 maart 2004, 13:56:22
Ja, toch is er weer dat verschil: de brandweer van Huizen, Naarden en Blaricum hebbeb ingezien dat het water van Gooi- Eem en IJmeer wat anders is dan de A27 en komen er bijna niet meer. Dus de noodzaak voor de reddingsbrigades om te babbelen met overige hulpdiensten is zeer beperkt. In Zandvoort heeft de reddingsbrigade de verantwoording over een strandpopulatie ter grootte van een kleine stad en dan is een goede aansluiting met de andere OVV diensten essencieel, ik denk soms wel enkele malen per dag tegen enkele malen per jaar voor de reddingsbrigades hier. Ik denk dat ze zich daarom niet zo druk maken.

De enige met een flink stuk strand is trouwens Blaricum.

Henk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #46 Gepost op: 7 maart 2004, 19:44:26
Ik ben benieuwd naar hoe het geregeld is in Almere, kan iemand mij dat vertellen? In het rapport over het Weerwaterongeval wordt de aanbeveling gedaan om de brandweerduikers KNBRD A en B te laten halen.

Is er inmiddels een samenwerking met brigade Almere vraag ik me af, vooral waar het de stranden aan het grotere water betreft.

Zijn er sowieso brigades die brandweerpersoneel opleiden?

Koen
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #47 Gepost op: 7 maart 2004, 21:01:16
Ik ben benieuwd naar hoe het geregeld is in Almere, kan iemand mij dat vertellen? In het rapport over het Weerwaterongeval wordt de aanbeveling gedaan om de brandweerduikers KNBRD A en B te laten halen.

Koen
Meen je dat Koen dat brandweer duikers KNBRD A en B moeten gaan halen.. Dit is toch de volledigste onzin...
Laat ze dan een PADI rescuedivers training volgen.. daar zit echt alles in.... wat ze nodig hebben en laat ze dan een DAN First Responder training volgen..
Daar hebben ze dan veel meer aan...


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #48 Gepost op: 7 maart 2004, 21:30:48
Henk,

een hulpverlening die om technische redenen niet goed is verlopen is per definitie een slechte hulpverlening. Ofterwel, iemand die 112 belt is in problemen en wil een kwalitatief goede hulpverlening. Eén van de belangrijkste onderdelen van een hulpverlening is communicatie, onderling, maar zeker ook met anderen.

Als jij een koelkast koopt, loop je van winkel naar winkel en vergelijkt prijs/ kwaliteit totdat je de juiste hebt gevonden die aan jou persoonlijke verwachtingen voldoet. Bij een 112 beller of iemand in nood lever jij de kwaliteit en de prijs is het leven van de andere persoon of het slachtoffer! De beller/ slachtoffer heeft geen keuze!
Elke hulpverlening start met communicatie.


Dave

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 7 maart 2004, 23:06:22
Laat ze dan een PADI rescuedivers training volgen.. daar zit echt alles in.... wat ze nodig hebben en laat ze dan een DAN First Responder training volgen..
Daar hebben ze dan veel meer aan...

PADI? Nee, ga dan een N.O.B. duikopleiding volgen... is veel beter ;D

Dave