Griepprik (medisch / HV personeel)

Auteur Topic: Griepprik (medisch / HV personeel)  (gelezen 39028 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Paul SEH

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 12 november 2009, 12:22:31
Als je iets wilt testen dan zul je eerst een dubbel blind onderzoek moeten doen. En omdat er hier geen tijd voor is, wordt dit dus niet gedaan.
Verder is er van de mensen die de mexicaanse griep krijgen een klien deel dat in de problemen komt. Het vervelende is dat hier jongeren en kinderen tussen zitten. Volgens het CDC (Centre  for Disease Controle) is er een kans van 0.1% kans dat je door de mexicaanse griep in de problemen komt.
Elk jaar overlijden er in Nederland tussen de 1000 en 1200 mensen aan de gewone griep. De kans dat ik op straat en ongeluk krijg is groter.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #81 Gepost op: 12 november 2009, 12:28:47
Als je iets wilt testen dan zul je eerst een dubbel blind onderzoek moeten doen. En omdat er hier geen tijd voor is, wordt dit dus niet gedaan.
Verder is er van de mensen die de mexicaanse griep krijgen een klien deel dat in de problemen komt. Het vervelende is dat hier jongeren en kinderen tussen zitten. Volgens het CDC (Centre  for Disease Controle) is er een kans van 0.1% kans dat je door de mexicaanse griep in de problemen komt.
Elk jaar overlijden er in Nederland tussen de 1000 en 1200 mensen aan de gewone griep. De kans dat ik op straat en ongeluk krijg is groter.

Argh! kunnen alle discussies niet beter samengevoegd worden? We zitten nu over 3 topics verspreid

Het is WEL getest, uitgebreid, al een paar jaar geleden... Datgene wat eraan veranderd is is een zo klein onderdeel dat het niet uitmaakt qua bijwerkingen etc.

Maar de kans dat je door een verkeersongeval overlijdt is kleiner (vorig jaar 699 doden)


bendelange

  • Reddingshonden geleider, EHV RK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
    • Reddingshonden in Nederland
Reactie #82 Gepost op: 12 november 2009, 17:00:20
Luister en huiver als je naar de overheids deskundige (gezondheidsraad) luistert die het kwikhoudende thiomersal dat in de vaccins zit een lichaamseigen stof noemt in netwerk van 10-11-2009. Dat geeft echt vertrouwen in de overheidsvoorlichting. :o
http://player.omroep.nl/?aflID=10300456.
Mijn laatste vaccinatie was tegen tetanus en daarvan heb ik een week rondgelopen met een arm die 2x zo dik was als normaal. Dus voor mij zo min mogelijk vaccinaties.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #83 Gepost op: 12 november 2009, 17:27:05
Goed luisteren, er wordt helemaal niet gezegd dat Thiomersal een lichaamseigen stof is.  >:( Dit brengt die angstverhalen de wereld in. Er wordt gezegd dat ethylkwik gewoon in het lichaam voorkomt, en het lichaam verwerkt deze vorm van kwik gewoon, na een week ben je het kwijt. Zullen we het eens over de schadelijke effecten van roken hebben?

Die hele kwik discussie gaat overigens ook over een groot misverstand. Is ongeveer hetzelfde als zeggen dat heel Nederland eieren eet met een hoge dosis chloor, zonder dat ze dat weten... Mits je niet snapt dat chloride in keukenzout (NaCl) niet hetzelfde is chloor (Cl2) in bleekmiddel.
Kwik en kwikverbindingen zijn twee heel andere dingen die zich in het lichaam compleet anders gedragen. Net als chloor en chloride: van het eerste ga je dood, het andere gebruik je om te koken.
Arts  www.alphalog.nl


bendelange

  • Reddingshonden geleider, EHV RK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
    • Reddingshonden in Nederland
Reactie #84 Gepost op: 12 november 2009, 19:27:02
Goed luisteren, er wordt helemaal niet gezegd dat Thiomersal een lichaamseigen stof is.  >:( Dit brengt die angstverhalen de wereld in. Er wordt gezegd dat ethylkwik gewoon in het lichaam voorkomt, en het lichaam verwerkt deze vorm van kwik gewoon, na een week ben je het kwijt.
Wat is het verschil tussen lichaamseigen en komt in het lichaam voor? Organische kwikverbindingen zitten niet van nature in je lichaam.
Citaat
Die hele kwik discussie gaat overigens ook over een groot misverstand. Is ongeveer hetzelfde als zeggen dat heel Nederland eieren eet met een hoge dosis chloor, zonder dat ze dat weten... Mits je niet snapt dat chloride in keukenzout (NaCl) niet hetzelfde is chloor (Cl2) in bleekmiddel.
Kwik en kwikverbindingen zijn twee heel andere dingen die zich in het lichaam compleet anders gedragen. Net als chloor en chloride: van het eerste ga je dood, het andere gebruik je om te koken.
Daar sla je de plank volledig mis. Bij kwik is het juist andersom! Metallisch kwik is niet zo schadelijk, bij opname door de mond wordt het heel slecht geresorbeerd. Kwikverbindingen zijn juist wel schadelijk. Kwikdamp is bij inademing ook schadelijk.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #85 Gepost op: 12 november 2009, 20:15:31
Nu gooi je metallisch kwik, alle kwikverbindingen en kwikdamp op een grote hoop. Metallisch kwik zet zich bij blootstelling aan de lucht om in kwikoxide, wat erg giftig is. Dat is een van de oneindige hoeveelheid kwikverbindingen die kunnen ontstaan. Kwikdamp (Hg in gasvorm) is hetzelfde als metallisch kwik (Hg in vloeibare vorm). Anders heet het kwikoxide-damp. De reden dat de gasvorm gevaarlijk(er) is, is dat kwik de longen beter passeert dan de darmwand.

Methylkwik is gevaarlijk voor de gezondheid, ethylkwik (wat in het vaccin zit) is veel minder gevaarlijk en wordt in een week geklaard door het lichaam. Net zoiets als: Methylacohol maakt je blind, ethylalcohol maakt je dronken.

Hoe lang gaan we zo door?
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #86 Gepost op: 12 november 2009, 20:19:56
Even tussendoor: dit is wel echt heel erg:

Verzorgingshuis blundert met vaccin
               
   
Elf bewoners van het Larense verzorgingstehuis Amaris Theodotion zijn in het ziekenhuis opgenomen nadat ze in plaats van een vaccin tegen de Mexicaanse griep, insuline toegediend hadden gekregen.

De fout werd meteen ontdekt en de elf patiënten zijn ter observatie opgenomen in het Tergooi-ziekenhuis in Blaricum. Ze kunnen waarschijnlijk morgen weer naar het verzorgingstehuis.

De Inspectie voor de Gezondheidszorg is op de hoogte gebracht en zal onderzoek doen naar het incident. Ook de familie van de merendeels oudere patiënten is over de vergissing ingelicht.


Bron: nos.nl
Arts  www.alphalog.nl


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #87 Gepost op: 12 november 2009, 20:30:27
Hoe lang gaan we zo door?

Niet te lang hopelijk.

 Wil je het echt uitgebreider nalezen Ben? Zo ja, lees dit dan even door: Thiomersal in vaccins. Dit is wat besproken werd. Heb je hier twijfels aan dan is dat wat mij betreft dezelfde discussie of Elvis nu nog leeft...  ;)


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #88 Gepost op: 12 november 2009, 21:26:56


Bron: foksuk.nl


Kanarie

  • Gast
Reactie #89 Gepost op: 12 november 2009, 21:43:54
Haha prachtig!


Beetje dubbel dat ik mensen om me heen (beroepsmatig) min of meer adviseer om de prik te nemen en het zelf niet doe. Reden: ik haal de gewone griepprik ook niet en ik zit er niet op te wachten. Gelukkig blijkt bij nader inzien dat het virus lang niet zo agressief is als een paar maanden geleden werd gevreesd en mijn persoonlijke afweging is nu om het niet te doen. Geef mij maar een mondkapje of desnoods een maanpak, als ik zo'n gevaar voor de mensheid ben. Tot straks in de supermarkt, op het station, vliegveld en in de trein "hatsjoe".