Griepprik (medisch / HV personeel)

Auteur Topic: Griepprik (medisch / HV personeel)  (gelezen 39030 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 25 oktober 2009, 23:06:42
Ja dat klopt........net zoals ik voor borstvoeding kan kiezen, is het allerbeste wat je je kind kan geven.  :)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #21 Gepost op: 25 oktober 2009, 23:19:32
Als je je kind het beste gunt, waarom voor je zelf dan ook niet?  8)


Gast48368

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 25 oktober 2009, 23:22:05
Als je je kind het beste gunt, wil niet zeggen dat het 't beste krijgt........ ;)


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #23 Gepost op: 26 oktober 2009, 23:36:25
haha..ik zit momenteel toch binnen de ethiek, dus dit kan er ook nog wel bij ;)

Ik neem infectiepreventie super serieus, en daarom kies ik er juist bewust voor om mijn niet te laten vaccineren ;)

en na het lezen van een bepaald rapport zeker niet
en nee...dat ga ik hier verder niet onderbouwen :D

wellicht is mijn mening anders over een tijd, maar nu is het nog steeds nee


Je wilt het rapport echt niet delen? Ben toch wel nieuwsgierig eigenlijk  :)


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #24 Gepost op: 27 oktober 2009, 04:12:10

Ik neem infectiepreventie super serieus, en daarom kies ik er juist bewust voor om mijn niet te laten vaccineren ;)


Dit klinkt wel tegenstrijdig. Alleen primaire preventie in de vorm van hygiënemaatregelen is niet genoeg om besmetting te voorkomen. De gezondheidsraad heeft daarom ook het advies afgegeven risicogroepen en zorgpersoneel te vaccineren. Niet vaccineren tegen infuenza zou jaarlijks 5000 extra doden tot gevolg hebben. Een stijging van 145.000 naar 150.000 op de jaarlijkse totale sterfte in Nederland. Een toename van 3.3% maar liefst. Vergeet niet dat vooral jongere mensen extra vatbaar zijn voor deze griep. Tot nu toe twee bevestigde gevallen van sterfte aan de Mexicaanse griep, plus een waarschijnlijk geval, van jongeren tussen de 14 en 17 jaar. Zeker als gezondheidswerker laat je je niet alleen voor jezelf vaccineren, maar ook voor je patiënten.  

Verder wat betreft het rapport, als dit gaat over de mogelijk schadelijke hulpstoffen squalene en thimerosal (afhankelijk van welk merk je neemt), is dit stemmingmakerij. Ik heb wat in de medische literatuur gesnuffeld en er is GEEN oorzakelijk verband tussen deze stoffen en duidelijk aanwijsbare gezondheidsschade, dit is wat onderzoeken de afgelopen jaren continu laten zien. Squalene is zelfs een lichaamseigen stof welk als tussenproduct van de cholesterolsynthese werkt.
Vaccinatie is een vorm van preventie die bewezen nuttig is en tot een van de oudste vormen van preventie gerekend mag worden.

Ook bij deze vaccinatiecampagne lijken onderbuikgevoelens meer mee op te spelen dan de feiten. Er circuleren nu al meerdere indianenverhalen over het vaccin rond op internet. Hierdoor lijkt het helaas een beetje de kant op te gaan richting de HPV vaccinatie, welk uiteindelijk ook gekaapt werd door stemmingmakerij. Onder andere werd dit verspreid door de vereniging kritisch prikken, die hierdoor geheel terecht de meester Kackadorisprijs hebben gekregen van de nederlandse vereniging tegen de kwakzalverij. Kritisch door het leven gaan is natuurlijk van harte welkom, maar dan wel door goede afmeting van de feiten.

Iedereen heeft natuurlijk de keuzevrijheid om zelf te beslissen, ik zal mij in ieder geval wel laten vaccineren.

Voor meer informatie: www.pubmed.com zoektermen: squalene vaccine; thimerosal vaccine; thimerosal toxicity; squalene gulf war syndrome; swine flu vaccine


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #25 Gepost op: 27 oktober 2009, 16:51:30
dat mag je tegenstrijdig vinden ;)
het heeft ook met een stukje autonomie te maken, en mijn keuze waar ik iets wel of niet wil

je kan iemand adviseren, dat zal je straks als arts ook gaan doen, maar een patiënt zal ook de keuze hebben om je advies niet op te volgen

De diverse rapporten vliegen momenteel om de oren, laat mij maar even wachten in het goed of kwaad
en ja...wie weet is het dan te laat...mijn keuze ;)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #26 Gepost op: 27 oktober 2009, 17:04:05
'Botte naalden voor Mexicaanse griep'

http://www.nu.nl/gezondheid/2110440/botte-naalden-mexicaanse-griep.html

Uitgegeven: 27 oktober 2009 16:11
Laatst gewijzigd: 27 oktober 2009 16:11

RIJSWIJK - De injectienaalden waarmee mensen worden ingeënt tegen de Mexicaanse griep, zijn bot. Dat zegt huisarts Jan Takken in de onlineversie van Medisch Contact.
 
''Als je een patiënt injecteert, geeft dat een vervelend schurend gevoel'', aldus Takken in het vakblad.

Bij de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) bevestigt een woordvoerder dat er andere naalden worden gebruikt dan de gangbare naalden waarmee bijvoorbeeld jaarlijkse griepvaccinaties worden uitgevoerd.

''Die naalden zijn speciaal voor deze vaccinatie ontwikkeld'', licht een woordvoerster van het Nederlands Vaccin Instituut (NVI) toe.

© ANP
Samen sterk in de hulpverlening!


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #27 Gepost op: 27 oktober 2009, 17:19:33
dan word ik nieuwsgierig...wat is er dan zo speciaal aan die naald?
wat takken dus schrijft/zegt ..bot?

en waarom moet er een speciale naald op?   iemand van de witte kant daar enig idee van?

(ik kan mij er nl. niets bij voorstellen)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #28 Gepost op: 27 oktober 2009, 18:27:30
Te dikke viscociteit?


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #29 Gepost op: 27 oktober 2009, 18:44:40
Huisartsen ontstemd over botte griepnaalden

De injectiespuiten voor de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep zijn patiëntonvriendelijk. Dat zegt de huisartsengroepspraktijk Stramproy-Ell.

De vier huisartsen ontvingen vorige week het injectiemateriaal en ontdekten tot hun verbazing dat de naalden vastzitten aan de spuiten. ‘Dat betekent dat we met een en de dezelfde naald het vaccin moeten optrekken en injecteren’, zegt huisarts Jan Takken. ‘Door het dubbele gebruik neemt de kans op vervuiling toe. Bovendien raakt de punt van de naald vervormd als hij door de rubberafsluiting van de ampul wordt gestoken. Als je daarmee vervolgens een patiënt injecteert, geeft dat een vervelend schurend gevoel.’

Volgens Takken is het binnen de beroepsgroep gebruikelijk om voor optrekken en injecteren twee afzonderlijke, schone naalden te gebruiken. Het materiaal dat de overheid aanlevert, zal de therapietrouw in de toekomst niet doen toenemen, vreest Takken.

De Limburgse huisartsengroepspraktijk heeft besloten om à 500 euro zelf deugdelijk materiaal in huis te halen. De rekening gaat naar minister Klink, zegt Takken. ‘Als hij niet wil betalen, moet hij dat binnen vijf dagen laten weten, zo staat in een aangetekende brief die wij hem hebben gestuurd. Ik heb nog geen reactie ontvangen.’ RC

http://medischcontact.artsennet.nl/discussie/Nieuwsartikel/Huisartsen-ontstemd-over-botte-griepnaalden.htm