Reddingsbrigade materieel

Auteur Topic: Reddingsbrigade materieel  (gelezen 259108 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

brielle

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 1 juni 2008, 14:01:58
Reddingsbrigade bootje met duikers aanboord.


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #31 Gepost op: 22 juni 2008, 09:45:05
Een plaatjes van de Mitsubishi Pajero Sport van de Bossche reddingsbrigade.

Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #32 Gepost op: 22 juni 2008, 09:53:58
En nog één van de Bossche Mitsubishi Pajero Sport om het af te leren.

Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #33 Gepost op: 22 juni 2008, 16:55:16
Ik zie aan het Scheveningse strand voor het eerst gele boten, in plaats van oranje. Is de huisstijl veranderd...?
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #34 Gepost op: 22 juni 2008, 18:08:17
Ik zie aan het Scheveningse strand voor het eerst gele boten, in plaats van oranje. Is de huisstijl veranderd...?

Dat was me afgelopen zondag ook opgevallen. Voorheen had de politie in Scheveningen gele boten, dus ik dacht eerst dat het de politie was. Maar toen ik even later de boot van dichtbij kon bewonderen, zag ik 'Lifeguard' staan op de tube.
De HVRB heeft dus kennelijk tegenwoordig gele boten.

Overigens hebben ze ook een nieuw standwachtvoertuig rijden (eigendom van de brandweer, dus ook in brandweer huisstijl). Overigens ook weer met de opdruk 'lifeguard'

Het betreft een Mitsubishi L200 nieuw model
Roepnummer = 8040
Kenteken = 67-VHL-2
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #35 Gepost op: 23 juni 2008, 05:52:44
Maar toen ik even later de boot van dichtbij kon bewonderen, zag ik 'Lifeguard' staan op de tube.
De HVRB heeft dus kennelijk tegenwoordig gele boten. Overigens hebben ze ook een nieuw standwachtvoertuig rijden (eigendom van de brandweer, dus ook in brandweer huisstijl). Overigens ook weer met de opdruk 'lifeguard' Het betreft een Mitsubishi L200 nieuw model Roepnummer = 8040 Kenteken = 67-VHL-2

Die Mitsubishi's zie ik al een paar jaar rijden, verleden jaar ook al in brandweerhuisstijl. Het valt mij op dat er slordig wordt omgesprongen met de huisstijl van de KNBRD.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #36 Gepost op: 23 juni 2008, 10:53:43
Die Mitsubishi's zie ik al een paar jaar rijden, verleden jaar ook al in brandweerhuisstijl. Het valt mij op dat er slordig wordt omgesprongen met de huisstijl van de KNBRD.

De HVRB rijdt inderdaad al jaren met Mitsubishi's. Een aantal jaar terug met een oranje - witte versie van de toenmalige brandweerhuisstijl. Hier te zien:
http://www.brandweer.org/voertuigen/denhaag_centrum.html
http://www.brandweer.org/voertuigen/denhaag_hha.html
http://www.brandweer.org/voertuigen/denhaag_loosduinen.html

Toen de huidige BZK striping was geïntroduceerd en ook bij brandweer Den Haag werd doorgevoerd, werden de daarop volgende generaties Mitsubishi's uitgevoerd in brandweerstriping. Dat is nu al flink wat jaar zo (dus niet alleen verleden jaar ;)). Ik geloof zelfs de 3e of 4e generatie Mitsubishi's.
Buiten het hoogseizoen worden de voertuigen (volgens mijn info) gebruikt voor reguliere brandweertaken. Dat verklaart dus de brandweerstriping i.p.v. de KNBRD striping.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #37 Gepost op: 23 juni 2008, 13:36:24
Strandwacht Terschelling met JET-buitenboordmotor.

Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #38 Gepost op: 23 juni 2008, 20:22:10
Dat was me afgelopen zondag ook opgevallen. Voorheen had de politie in Scheveningen gele boten, dus ik dacht eerst dat het de politie was. Maar toen ik even later de boot van dichtbij kon bewonderen, zag ik 'Lifeguard' staan op de tube.
De HVRB heeft dus kennelijk tegenwoordig gele boten.

Overigens hebben ze ook een nieuw standwachtvoertuig rijden (eigendom van de brandweer, dus ook in brandweer huisstijl). Overigens ook weer met de opdruk 'lifeguard'

Het betreft een Mitsubishi L200 nieuw model
Roepnummer = 8040
Kenteken = 67-VHL-2

Kan het zijn dat dit leasevoertuigen zijn, elke 3 jaar vervangen??


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #39 Gepost op: 23 juni 2008, 21:18:21
Dat was me afgelopen zondag ook opgevallen. Voorheen had de politie in Scheveningen gele boten, dus ik dacht eerst dat het de politie was. Maar toen ik even later de boot van dichtbij kon bewonderen, zag ik 'Lifeguard' staan op de tube.
De HVRB heeft dus kennelijk tegenwoordig gele boten.

Overigens hebben ze ook een nieuw standwachtvoertuig rijden (eigendom van de brandweer, dus ook in brandweer huisstijl). Overigens ook weer met de opdruk 'lifeguard'

Het betreft een Mitsubishi L200 nieuw model
Roepnummer = 8040
Kenteken = 67-VHL-2
Brandweer Den Haag heeft sind enkele maanden inderdaad nieuwe voertuigen rijden, vijf stuks uit mijn hoofd. Opdruk lifeguard zit er niet standaard op, het is een magneetsticker die er zo op gedaan kan worden. De boten zijn inderdaad geel van kleur, dit in tegenstelling tot de boten van vorig jaar die grijs met oranje waren. Politie had gele boten die hebben nu twee blauwe boten voorzien van politistriping, zwaailicht en sirene.

Kan het zijn dat dit leasevoertuigen zijn, elke 3 jaar vervangen??
Of het leasevoertuigen zijn weet ik eigenlijk niet. Wat ik wel weet is dat die andere voertuigen door de aantasting van zand en zout toch wel aan hun latijn waren.
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen