Reddingsbrigade materieel

Auteur Topic: Reddingsbrigade materieel  (gelezen 260260 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #290 Gepost op: 19 juni 2012, 00:12:42
voertuig nog niet aangepast aan nieuwe ogs norm of gaat dit nog gebeuren
Daar afgevaardigden van de betreffende reddingsbrigade zich te goed voor een discussie voelen kan dit antwoord nog wel eens lang op zich gaan laten wachten...  :-X


Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #291 Gepost op: 19 juni 2012, 19:14:35
Conform de regels behoeft dit voertuig nog niet aangepast te worden aan de nieuwe eisen mbt optische- en geluidssignalen.  Waarom moet een vrijwilligersorganisatie onnodig geld uitgeven aan nieuwe flitsers als de oude het nog goed doen. Lijkt mij overbodig.  Als "Haageneesch" deze reddingsbrigade voorziet van voldoende financiele ondersteuning zullen zij volgens mij best bereid zijn om een paar mooie nieuwe dure flitsers erop te zetten.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #292 Gepost op: 19 juni 2012, 19:41:03
Conform de regels behoeft dit voertuig nog niet aangepast te worden aan de nieuwe eisen mbt optische- en geluidssignalen.  Waarom moet een vrijwilligersorganisatie onnodig geld uitgeven aan nieuwe flitsers als de oude het nog goed doen. Lijkt mij overbodig.  Als "Haageneesch" deze reddingsbrigade voorziet van voldoende financiele ondersteuning zullen zij volgens mij best bereid zijn om een paar mooie nieuwe dure flitsers erop te zetten.
Ik zeg niets over het wel/niet aanschaffen van nieuwe flitsers waarmee het voertuig aan de OGS-eisen voldoet, maar over het volgende citaat zeg ik dat er hier geen antwoord (van de RB) van gaat volgen op het forum.

voertuig nog niet aangepast aan nieuwe ogs norm of gaat dit nog gebeuren


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #293 Gepost op: 20 juni 2012, 00:40:55
Ik meen dat er bij het 'ombouwen' van hulpverleningsvoertuigen sowieso met de nieuwe richtlijnen rekening gehouden moet worden, dus ook met optische en geluissignalen. Maar ik kan me daarin vergissen.

Heb anders nog wel een adresje voor goedgekeurde flitsertjes!  :)

Groeten,
Mark


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #294 Gepost op: 20 juni 2012, 12:07:20
Conform de regels behoeft dit voertuig nog niet aangepast te worden aan de nieuwe eisen mbt optische- en geluidssignalen.  Waarom moet een vrijwilligersorganisatie onnodig geld uitgeven aan nieuwe flitsers als de oude het nog goed doen. Lijkt mij overbodig.  Als "Haageneesch" deze reddingsbrigade voorziet van voldoende financiele ondersteuning zullen zij volgens mij best bereid zijn om een paar mooie nieuwe dure flitsers erop te zetten.

Zeker wel! Ook de Reddingsbrigade moet voldoen aan de nieuwe eisen mbt optische- en geluidssignalen. Deze regeling is ingegaan voor 1-3-2009 voor nieuwe voertuigen met een overgangstermijn van 5 jaar. Dit betekent dat voertuigen die vóór 1-3-2009 al voorzien waren van (oud) licht en geluid dit voor 1-3-2014 moeten vervangen door een versie die aan de nieuwe eisen voldoet. Vrijwilligers zonder geld of niet, die wet geldt voor iedereen!

Wat ik me wel afvraag: in dit geval is de auto omgestickerd van Brandweer naar Reddingsbrigade. Is het daarmee voor de regeling een nieuw voertuig (en moet het dus nieuwe lichten hebben) of telt het dat de auto in Brandweeruitvoering al voorzien was van lampen vóór 1-3-2009 en mag het dus tot 1-3-2014 met deze lampen blijven rijden?
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #295 Gepost op: 23 juni 2012, 14:25:49
Wat ik me wel afvraag: in dit geval is de auto omgestickerd van Brandweer naar Reddingsbrigade. Is het daarmee voor de regeling een nieuw voertuig (en moet het dus nieuwe lichten hebben) of telt het dat de auto in Brandweeruitvoering al voorzien was van lampen vóór 1-3-2009 en mag het dus tot 1-3-2014 met deze lampen blijven rijden?

Volgens mij is het antwoord heel simpel :)

Citaat
Artikel 7 regeling OGS
Artikel 5 is tot 1 maart 2014 niet van toepassing op motorvoertuigen die op het moment van inwerkingtreding van deze regeling zijn voorzien van blauw zwaai- of knipperlicht, geel zwaai- of knipperlicht of een twee- of drietonige hoorn overeenkomstig het bepaalde in artikel 3 van de Regeling optische en geluidssignalen.
Het artikel maakt geen onderscheid op basis van (nieuwe) tenaamstelling van een voertuig, noch op basis van een ander kleurtje. Als het spul er al op zat vóór inwerkingtreding van de regeling (en dat is bij die oude VC2's zeker het geval), dan hoeft het tot 1 maart 2014 niet te voldoen aan de nieuwe regels.

Dus tot die tijd kan RB Veluwemeer sparen voor nieuwe zwaailichten ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #296 Gepost op: 23 juni 2012, 15:36:19


Dienst: Reddingsbrigade Bloemendaal
Soort voertuig: Strandvoertuig / Boottrekker / Ambulance
Wagenparknummer: BLD-220
Merk & type: Toyota Landcruiser 3.0tdi
Kenteken: 38-KZL-4
Byzonderheden: Bijzondere constructie qua amber signalering en zoeklamp. Sponsering van Radio 538
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


lifeguard

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #297 Gepost op: 23 juni 2012, 16:41:13


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #298 Gepost op: 23 juni 2012, 16:45:03
Als je de links tussen IMG-tags () zet, komen ze tevoorschijn :)





Fraai ding hoor! O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #299 Gepost op: 24 juni 2012, 16:21:58


Dienst: Reddingsbrigade Bloemendaal
Soort voertuig: Strandvoertuig / Boottrekker / Ambulance
Wagenparknummer: BLD-220
Merk & type: Toyota Landcruiser 3.0tdi
Kenteken: 38-KZL-4
Byzonderheden: Bijzondere constructie qua amber signalering en zoeklamp. Sponsering van Radio 538
En op de achtergrond de pam 3940 van het Rode Kruis afdeling Hoorn
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW