Reddingsbrigade materieel

Auteur Topic: Reddingsbrigade materieel  (gelezen 259110 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #340 Gepost op: 21 december 2012, 07:44:23
Als het niet mag, waarom zou de RDW hem dan goedkeuren? Het heeft trouwens wel betekenis, en dat is de betere zichtbaarheid op het strand. Ik kan je vertellen, rood is veel beter zichtbaar, ook op de openbare weg.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #341 Gepost op: 21 december 2012, 12:37:11
Als het niet mag, waarom zou de RDW hem dan goedkeuren?

Omdat het RDW daar niet op let / naar kijkt.

Maar voor we een hele discussie  gaan starten omtrent een rode lamp. Dat mag hier verder:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=28788
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #342 Gepost op: 21 december 2012, 18:57:34
Het is waarschijnlijk een 2e handsvoertuig uit het buitenland, eerste toelating is 14-02-2012 eerste kenteken afgifte Nederland is 17-10-2012.
Het model is al een model van 2 generatie's geleden, maar volgens mij word dit model nog geproduceerd voor de Afrikaanse markt.

Dit betreft inderdaad een uitvoering van de landcruiser die in Europa niet verkrijgbaar is, laten we zeggen dat dit de "offroad" versie is en hier in europa kennen we alleen een "straat" versie. Gezien de aard van de werkzaamheden is deze versie beter geschikt en zodoende worden ze dus nieuw gekocht en geimporteerd vanuit Maleisië (als ik me niet vergis).

Met de in dienst stelling van dit voertuig is héél NHN nu over op dit merk en type ;)


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #343 Gepost op: 22 december 2012, 23:29:57
Dit betreft inderdaad een uitvoering van de landcruiser die in Europa niet verkrijgbaar is, laten we zeggen dat dit de "offroad" versie is en hier in europa kennen we alleen een "straat" versie. Gezien de aard van de werkzaamheden is deze versie beter geschikt en zodoende worden ze dus nieuw gekocht en geimporteerd vanuit Maleisië (als ik me niet vergis).

Met de in dienst stelling van dit voertuig is héél NHN nu over op dit merk en type ;)

Heb wel eens een aanbieding in de mail gehad voor dit 'oude' model LandCruiser in nieuwstaat. Kan me iets herinneren van een importeur die deze buiten de officiele Toyota-kanalen om aanbiedt aan geinteresseerde partijen zoals Reddingsbrigades maar ook outdoor-adventure-bedrijven etc. In niet-westerse landen is het nog een razend populair model en volgens mij voldoet hij ook nog gewoon aan de Europese regels om toegelaten te worden op de weg. Maar ja, Toyota gaat natuurlijk niet zelf concurreren met het nieuwe (duurdere!) model....  98uiye

 8)

Dit zag je bijvoorbeeld ook met de VW Kever: toen die uit productie ging in Europa, kon je er nog gewoon een uit Brazilie halen, voldeed aan alle wet- en regelgeving, maar VW wilde hem hier niet meer verkopen....
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #344 Gepost op: 24 december 2012, 08:10:17
Roepnummer: EGM110

Heeft het 110 in het roepnummer net als bij de brandweer een logische betekenis, of komt het van de lengte van de oude Landrover, een 110 inch wheelbase Defender?
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #345 Gepost op: 24 december 2012, 08:48:30
Bij reddingsbrigades is het eerste cijfer het volgnummer van de post, het tweede cijfer het volgnummer van het voertuig en 0 is een voertuig (volgens mij zijn de cijfers 1 t/m 9 als derde cijfer bestemd voor personeel).
greetz,  Enrique


AlexEGM

  • RB Egmond / Strandwacht
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #346 Gepost op: 24 december 2012, 15:02:55
Heeft het 110 in het roepnummer net als bij de brandweer een logische betekenis, of komt het van de lengte van de oude Landrover, een 110 inch wheelbase Defender?
Het roepnummer voor reddingsbrigade eenheden is als volgende opgebouwd:
EGM [brigade plaatsnaamcode]
1-9 [postnummer] / 0 [rampenvloot redned]
1-9 [volgnummer van type]
0 [voertuig] / 1 [vaste post] / 2-7 [lopende patrouille] / 8 [langzaam vaartuig] / 9 [snel vaartuig]
Op alle door mij geplaatste foto's zit copyright


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #347 Gepost op: 24 december 2012, 15:09:27
Het roepnummer voor reddingsbrigade eenheden is als volgende opgebouwd:
EGM [brigade plaatsnaamcode]
1-9 [postnummer] / 0 [rampenvloot redned]
1-9 [volgnummer van type]
0 [voertuig] / 1 [vaste post] / 2-7 [lopende patrouille] / 8 [langzaam vaartuig] / 9 [snel vaartuig]

Wat wordt hier bedoeld met type?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


AlexEGM

  • RB Egmond / Strandwacht
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #348 Gepost op: 24 december 2012, 15:12:45
Wat wordt hier bedoeld met type?
het laatste getal is het type.
de 1e auto van post 1 is dus de 1.10, de 2e de 1.20 enz.
Op alle door mij geplaatste foto's zit copyright


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #349 Gepost op: 24 december 2012, 15:19:37
Bij reddingsbrigades is het eerste cijfer het volgnummer van de post, het tweede cijfer het volgnummer van het voertuig en 0 is een voertuig (volgens mij zijn de cijfers 1 t/m 9 als derde cijfer bestemd voor personeel).

postnummer en volgnummer kloppen, het 3e cijfer geeft inderdaad het 'wat' aan, bijvoorbeeld:
0 = voertuig
1 = post/gebouw
2 = looppatrouille
8 = rampenvloot
9 = snelle boot

etc.
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch