Reddingsbrigade materieel

Auteur Topic: Reddingsbrigade materieel  (gelezen 259178 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #390 Gepost op: 27 september 2013, 17:31:03
Citaat van: joostvankempen link=msg=1204831 date=1380281665
Mooi! Gekregen? Een ex-ambu lijkt me namelijk niet de meest logische keus als je de centen hebt om zelf te kiezen?  8)

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=76876.msg1188907#msg1188907

 ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #391 Gepost op: 27 september 2013, 18:05:56
Mooi filmpje geworden!
Moet een bijzonder gezicht geweest zijn voor de omstanders, een 2e reddingsbrigade die haar auto's in Limburg laat bouwen, haha.
De ombouw was ook een aardige klus. Nu het laatste stuk nog, de ombouw van de optische- en geluidssignalen naar de nieuwe norm.

Groeten, Ruud


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #392 Gepost op: 27 september 2013, 18:34:38
De laatste keer dat ik hem zag rijden was ie nog geel met reddingsbrigade magneetplaten erop. Hij is zo heel mooi geworden. Alleen waarom is gekozen om hem het roepnummer 710 te geven? Het is toch volgens het roepnummerplan een 110?


BartvdB

  • Medewerker bij 2 Reddingsbrigades :)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #393 Gepost op: 27 september 2013, 19:16:46
Reddingsbrigade Haarlem zit gekoppeld aan de SRK(Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland), vanuit dat opzicht zijn de eerste nummers onderling verdeelt, en Haarlem heeft de 7, dus al onze roepnummers starten met een 7 ;)


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #394 Gepost op: 28 september 2013, 16:36:02
Citaat van: bertak47 link=msg=1204955 date=1380302206
Reddingsbrigade Haarlem zit gekoppeld aan de SRK(Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland), vanuit dat opzicht zijn de eerste nummers onderling verdeelt, en Haarlem heeft de 7, dus al onze roepnummers starten met een 7 ;)

Oke duidelijk O0 Zijn er meer van die samenwerkingsverbanden tussen brigades in Nederland?


kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg
Reactie #395 Gepost op: 29 september 2013, 00:14:50
Citaat van: Lifc link=msg=1205145 date=1380378962
Oke duidelijk O0 Zijn er meer van die samenwerkingsverbanden tussen brigades in Nederland?

Haaglanden  ;)
http://www.reddingsbrigade.com/web/index.php/actueel/106-samenwerkingsconvanant


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #396 Gepost op: 30 september 2013, 16:28:54
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1204939 date=1380297956
Mooi filmpje geworden!
Moet een bijzonder gezicht geweest zijn voor de omstanders, een 2e reddingsbrigade die haar auto's in Limburg laat bouwen, haha.
De ombouw was ook een aardige klus. Nu het laatste stuk nog, de ombouw van de optische- en geluidssignalen naar de nieuwe norm.

Groeten, Ruud

En jij hebt de eer?
Beetje jammer dat ze op het promofilmpje rondrijden met een kapot halogeendraaiertje


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #397 Gepost op: 2 oktober 2013, 16:55:51
Citaat van: bertak47 link=msg=1204710 date=1380237346

Dienst: Reddingsbrigade Haarlem
Standplaats: Haarlem
Roepnummer: HLM 710
Kenteken: 18-PS-TB
Soort voertuig: Personeel & Slachtoffervervoer
Merk & type: Chevrolet Chevy Van Ambulance
Bijzonderheden: ex-ambulance 21-105, Afgelopen week striping aangebracht en inzetgereed gemaakt, Eerste Reddingsbrigade voertuig met nieuwe Contourstickers


Zijn er ook foto's van de binnenkant?
Brandweer Papendrecht


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #398 Gepost op: 2 oktober 2013, 17:51:56
Citaat
Soort voertuig: Personeel & Slachtoffervervoer

Gewoon uit oprechte nieuwsgierigheid en niet bedoeld om weer een eindeloze afzeikdiscussie te starten: hoe moet ik dat slachtoffervervoer zien?

Een Chevrolet is nou niet bepaald een voertuig waarmee je op het strand of terrein kunt rijden (op nat gras kom je er al niet meer mee weg  8) ) en dat is wel de plek waar ik de reddingsbrigade verwacht. Dus hoe zit dat?


BartvdB

  • Medewerker bij 2 Reddingsbrigades :)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #399 Gepost op: 3 oktober 2013, 23:41:51
Citaat van: EvEs link=msg=1205620 date=1380551334
En jij hebt de eer?
Beetje jammer dat ze op het promofilmpje rondrijden met een kapot halogeendraaiertje
Klopt, Ruud is de opbouwer waar ik mee samenwerk, En inderdaad, het motortje van 1 van de draaiers was defect tijdens de opnames

Citaat van: Blauwie link=msg=1206368 date=1380725751

Zijn er ook foto's van de binnenkant?
Die heb ik vast wel ergens, maar het is het standaard interieur van een Chevy, inclusief brancard, alleen ipv medische apparatuur e.d. in de opbergvakjes liggen er andere dingen in, zoals Redvesten, een klos etc.

Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1206394 date=1380729116
Gewoon uit oprechte nieuwsgierigheid en niet bedoeld om weer een eindeloze afzeikdiscussie te starten: hoe moet ik dat slachtoffervervoer zien?

Een Chevrolet is nou niet bepaald een voertuig waarmee je op het strand of terrein kunt rijden (op nat gras kom je er al niet meer mee weg  8) ) en dat is wel de plek waar ik de reddingsbrigade verwacht. Dus hoe zit dat?

Bij simpelweg op Google maps kijken zie je dat Haarlem niet aan de kust of echt 'onbegaanbare' gebieden kent. Wij zullen voornamelijk op de openbare weg te zien zijn.

overigens moet ik jouw redenering over nat gras teniet brengen, daar ik dit toch al meerdere keren heb gedaan met deze wagen. Hij heeft zelfs al een keer 2 dagen geparkeerd gestaan op een nat stuk gras. Zolang je maar het gaspedaal met beleid behandeld, kom je een heel eind(al zal je inderdaad op praktisch verzopen gras niet wegkomen, daar de grond dan ook flink verzadigd is)

Slachtoffervervoer is meer bedoelt tijdens evenementen. Neem bijvoorbeeld een hardloopwedstrijd, waarvan we er meerdere per jaar beveiligen. als je onderweg een uitvaller heb, kan je deze ophalen en vervoeren naar de vaste eerste hulp post die ingericht is bij de start/finish. overigens vervoeren we dan natuurlijk alleen uitvallers die hulpbehoevend zijn door blessures o.i.d., Indien we dan alsnog een ambulance nodig hebben, kan deze zich naar de eerste hulp post begeven. Bij ernstigere situatie's gaan wij natuurlijk niet vervoeren, en laten we dat gewoon over aan de Ambulancedienst.

Hoop hiermee weer een aantal vragen beantwoord te hebben  :)