Reddingsbrigade materieel

Auteur Topic: Reddingsbrigade materieel  (gelezen 259168 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #400 Gepost op: 4 oktober 2013, 18:39:51
Had de aanwezigheid van een brancard niet ook te maken met een vrijstelling van wegenbelasting?

Groeten,
Mark


BartvdB

  • Medewerker bij 2 Reddingsbrigades :)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #401 Gepost op: 5 oktober 2013, 00:25:27
10.5.2 Motorrijtuigen in gebruik bij reddingsbrigades

Goedkeuring
Ik keur met toepassing van artikel 63 van de AWR (hardheidsclausule) ook goed dat onder ambulances tevens worden begrepen personenauto’s, bestelauto’s, motorrijwielen en vrachtauto’s die worden ingezet voor het redden van drenkelingen. Ik verbind hieraan de volgende cumulatieve voorwaarden.

a. de personenauto, de bestelauto, het motorrijwiel of vrachtauto is voorzien van:

- een duidelijk zichtbaar blauw zwaai- of knipperlicht;

- een tweetonige of drietonige hoorn;

- tenminste aan weerszijden duidelijk zichtbaar de aanduiding “reddingsbrigade”;

- een mobilofoon of vergelijkbare installatie;

- voorzieningen voor de verzorging en/of het vervoer van drenkelingen.

Deze voorzieningen moeten permanent en gebruiksklaar op het motorrijtuig zijn aangebracht.

b. de personenauto, de bestelauto, het motorrijwiel of vrachtauto is uitgevoerd in de kleur oranje;

c. de personenauto, de bestelauto, het motorrijwiel of vrachtauto is geregistreerd op naam van een rechtspersoon die zich richt op het voorkomen van de verdrinkingsdood;

d. de personenauto, de bestelauto, het motorrijwiel of vrachtauto wordt uitsluitend gebruikt voor activiteiten gericht op het redden van drenkelingen.

De voorwaarden die in artikel 27 van het besluit worden gesteld aan het vrijstellingsverzoek zijn van overeenkomstige toepassing. Deze goedkeuring loopt vooruit op aanpassingen in de wettelijke bepalingen.


Bron: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/besluiten/2010/06/15/kaderbesluit-motorrijtuigenbelasting.html

Dus de brancard hoeft niet perse een toevoeging te zijn voor de vrijstelling, het is dat we er 1 konden krijgen, en het makkelijk/wenselijk was.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #402 Gepost op: 6 oktober 2013, 16:40:25
Citaat van: bertak47 link=msg=1207217 date=1380925527
10.5.2 Motorrijtuigen in gebruik bij reddingsbrigades

Goedkeuring
Ik keur met toepassing van artikel 63 van de AWR (hardheidsclausule) ook goed dat onder ambulances tevens worden begrepen personenauto’s, bestelauto’s, motorrijwielen en vrachtauto’s die worden ingezet voor het redden van drenkelingen. Ik verbind hieraan de volgende cumulatieve voorwaarden.

a. de personenauto, de bestelauto, het motorrijwiel of vrachtauto is voorzien van:

- een duidelijk zichtbaar blauw zwaai- of knipperlicht;

- een tweetonige of drietonige hoorn;

- tenminste aan weerszijden duidelijk zichtbaar de aanduiding “reddingsbrigade”;

- een mobilofoon of vergelijkbare installatie;

- voorzieningen voor de verzorging en/of het vervoer van drenkelingen.

Deze voorzieningen moeten permanent en gebruiksklaar op het motorrijtuig zijn aangebracht.

b. de personenauto, de bestelauto, het motorrijwiel of vrachtauto is uitgevoerd in de kleur oranje;

c. de personenauto, de bestelauto, het motorrijwiel of vrachtauto is geregistreerd op naam van een rechtspersoon die zich richt op het voorkomen van de verdrinkingsdood;

d. de personenauto, de bestelauto, het motorrijwiel of vrachtauto wordt uitsluitend gebruikt voor activiteiten gericht op het redden van drenkelingen.

De voorwaarden die in artikel 27 van het besluit worden gesteld aan het vrijstellingsverzoek zijn van overeenkomstige toepassing. Deze goedkeuring loopt vooruit op aanpassingen in de wettelijke bepalingen.


Bron: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/besluiten/2010/06/15/kaderbesluit-motorrijtuigenbelasting.html

Dus de brancard hoeft niet perse een toevoeging te zijn voor de vrijstelling, het is dat we er 1 konden krijgen, en het makkelijk/wenselijk was.

Volgens mij is dit niet de meest recente regelgeving op dit gebied? Zoals er al staat: Deze goedkeuring loopt vooruit op aanpassingen in de wettelijke bepalingen.

Volgens mij is de wet nu aangepast en is er in ieder geval de eis bijgekomen dat de organisatie die eigenaar is, is aangesloten bij Reddingsbrigade Nederland.
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


BartvdB

  • Medewerker bij 2 Reddingsbrigades :)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #403 Gepost op: 8 oktober 2013, 17:28:39
Klopt, dit had ik even snel van internet geplukt.

Maar, via een omweg in de regels kom je op lidmaatschap bij RedNed uit ja.
Het is namelijk zo dat je voor de vrijstelling wegenbelasting ook Striping op het voertuig moet hebben conform de Huisstijl Reddingsbrigade.
Uiteraard moet je dus aangesloten zitten bij RedNed, wil je de huisstijl kunnen bemachtigen. daar het logo van RedNed in de huisstijl verwerkt zit en beschermd is.

overigens gelden alle andere regels omtrent O en G(zoals de nieuwe eisen voor de signalering die per Maart 2014 verplicht zijn) tegenwoordig ook voor Reddingsbrigades, dus er zijn denk ik nog genoeg brigades die de signalering moeten vernieuwen.


De reddende engel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #404 Gepost op: 16 oktober 2013, 15:59:33
Op de chevy zien wij het roepnummer boven het raam staan. Is dit nieuw? Of is dit een van de zoveelste eigen interpretaties mbt de striping? :P


BartvdB

  • Medewerker bij 2 Reddingsbrigades :)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #405 Gepost op: 18 oktober 2013, 20:28:06
Het hoort niet thuis in de oorspronkelijke huisstijl inderdaad, maar in overleg met de tekenaar(de uiteindelijke baas die bepaalt hoe de huisstijl geplaatst moet worden :P ) mochten we extra roepnummers plaatsen boven het voor en achterraam (aan de achterzijde staat het roepnummer boven de deuren)


(let niet op het bordje :P, dit was 1 dag na het stripen, voor die tijd had ik bordjes achter de ramen gedaan dat het een voertuig van de reddingsbrigade betrof)


Matthew

  • Reddingsbrigade Haarlem, BHV Bedrijfsbrandweer Akzo Nobel Sassenheim, EHBE Bollenstreek
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
    • Haarlemse Reddingsbrigade
Reactie #406 Gepost op: 21 december 2013, 21:48:41
Hallo allemaal,

Hier wat foto's van de Noordwijk 110.

Groeten,

Matthew.

Noordwijkse Reddingsbrigade.

( ik zie mijn foto's niet, al zijn ze geupload. doe ik iets verkeerds? )
Zorg komt uit je hart, niet uit je koffer :)


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #407 Gepost op: 21 december 2013, 22:00:19
Lees dit topic even door O0


Matthew

  • Reddingsbrigade Haarlem, BHV Bedrijfsbrandweer Akzo Nobel Sassenheim, EHBE Bollenstreek
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
    • Haarlemse Reddingsbrigade
Reactie #408 Gepost op: 21 december 2013, 22:09:45
@ Frank, Thanks :) Ik ga ze aanpassen
Zorg komt uit je hart, niet uit je koffer :)


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #409 Gepost op: 24 december 2013, 23:17:00
Citaat van: bertak47 link=msg=1211160 date=1382120886
Het hoort niet thuis in de oorspronkelijke huisstijl inderdaad, maar in overleg met de tekenaar(de uiteindelijke baas die bepaalt hoe de huisstijl geplaatst moet worden :P ) mochten we extra roepnummers plaatsen boven het voor en achterraam (aan de achterzijde staat het roepnummer boven de deuren)


(let niet op het bordje :P, dit was 1 dag na het stripen, voor die tijd had ik bordjes achter de ramen gedaan dat het een voertuig van de reddingsbrigade betrof)

leuk voertuig allen jammer dat de verf gerolt is en niet gespoten
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW