Sporttest etc.

Auteur Topic: Sporttest etc.  (gelezen 56909 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #130 Gepost op: 30 december 2010, 10:33:36
Mijn antwoord is overigens wel degelijk sirieus .... Als ik (in de vrije tijd) de kans had om mezelf te trainen op zowel sport als schietvaardigheid zou ik daar zeker geen nee tegen zeggen.

JA dat ben ik helemaal met je eens Jerom, echter niet op eigen kosten.... het sporten kost mij al genoeg, want de beperkte keus aan schoeisel om hard te lopen, om nog maar te zwijgen van de kleding.... ik ga echt niet tijdens het hardlopen met allerlei kleding met heel groot "politie" er op lopen... ik ben aan het lopen, niet aan het werk... lol

Dus faciliteren.... das de sleutel... ik weet zeker dat de mensen die nu ook al sporten in hun eigen tijd echt wel gebruik maken van een schietbaan waar je zo binnen kunt lopen en wat munitie kan verstoken.... t spreekwoord is er niet voor niets.... oefening baart kunst.... ook met schieten
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #131 Gepost op: 30 december 2010, 10:44:54
Wat kost een doosje 9 mm munitie voor een sportschutters? Mag dat ook verschoten worden met het dienstwapen?  ???


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #132 Gepost op: 30 december 2010, 11:30:25
9mm doet iets van 200 tot 280 euro de 1000 stuks. Afhankelijk van merk en kogelgewicht. Overigens denk ik dat het beter is om te oefenen met de munitie van de baas. De karakteristieken van de Action NP lijken in niets op wat er momenteel standaard te krijgen is. Of je moet gaan herladen.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #133 Gepost op: 30 december 2010, 14:49:13
niks wordt volgens mij bewaard en opnieuw gebruikt.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #134 Gepost op: 11 februari 2011, 19:57:37
Even een vraagje voor de blauwe collega's.

Hoe zit het met het politieparcour welke als sporttest zou komen ter vervanging van
de shuttle. Ik weet dat je deze wel moet lopen (en halen) als je als aspirant begint,
maar hoe zit het als je eenmaal door de academie heen bent?

De reden dat ik het vraag is omdat er bij ons nu de geluiden om dit parcour in te voeren
steeds harder en hardnekkiger worden. Ik zelf heb er niet zo'n probleem mee (vind het
makkelijker lopen dan die shuttle), maar wat is jullie ervaring ermee?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #135 Gepost op: 11 februari 2011, 20:14:25
Het parcours is al heel lang in gebruik in plaats van de shuttlerun. Vanaf 2012 wordt het jaarlijks verplicht dit parcours te lopen. Aan de uitslag zitten geen consequenties verbonden// e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #136 Gepost op: 11 februari 2011, 20:54:03
Het parcours is al heel lang in gebruik in plaats van de shuttlerun. Vanaf 2012 wordt het jaarlijks verplicht dit parcours te lopen. Aan de uitslag zitten geen consequenties verbonden// e050

Dus het word verplicht te lopen maar als je hem niet haal ben je niet gezakt?? Kijken ze dan alsnog naar de shuttle voor wat betreft de
conditie, of gaat de shuttle er echt volledig uit?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #137 Gepost op: 11 februari 2011, 20:55:25
De shuttle is er al een lange tijd uit. Voorlopig wordt de sporttest niet verplicht, gewoon omdat nu nog het halve korps zakt....
En het halve korps op niet executief schiet niet echt op....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


wesselVE

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #138 Gepost op: 15 februari 2011, 21:53:12
Hallo ,

Ik had een vraag over de sporttest/werving bij de politie.
Ik ben 14 jaar en wil over een paar jaartjes graag bij de politie.
Nu ben ik de afgelopen 2 jaar 2 keer geopereerd aan allebei mijn liezen,
waarbij ze aan beide kanten een schroef door mijn heup en groeischijf hebben gedraaid,
omdat mijn groeischijven verschoven. dit komt regelmatig voor bij jongeren van mijn leeftijd.

De schroeven worden er op mijn 21e uitgehaald en ik zal er verder geen beperkingen aan overhouden.

Heeft dit wel invloed op de solicitatie, en is dit een reden om mij mogelijk niet aan te nemen als agent?

Graag zou ik dit van iemand horen.

Met Vriendelijke Groet,
Wessel van Etten


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #139 Gepost op: 15 februari 2011, 22:26:32
Heeft dit wel invloed op de solicitatie, en is dit een reden om mij mogelijk niet aan te nemen als agent?

Je geeft zelf al aan, dat je er geen beperkingen over aan zal houden. Echter denk ik niet dat wij hier met zekerheid een antwoord kunnen geven op jou vraag.
Het lijkt mij het handigste om je vraag voor te leggen op de sollicitatie site van de politie.
Daar krijg je het beste antwoord. Ik denk persoonlijk dat het geen probleem is.

Citaat
Medische keuring

De medische keuring wordt uitgevoerd door een onafhankelijke medische dienst.

Vragenlijst
Bij de uitnodiging voor de keuring ontvang je een lijst met vragen over je gezondheid. Deze vragen gaan over houding en beweging, hart en bloedvaten, bewustzijn, zintuigen, psychische klachten, behandelingen en gebruik van geneesmiddelen.

Onderzoek
Tijdens de medische keuring vindt eerst een vooronderzoek plaats door de doktersassistent. Er wordt een aantal tests afgenomen:

    * bloeddrukmeting
    * meting glucose (via een vingerprik)
    * lengte en gewicht
    * oogonderzoek: bepaling visus (zie onderaan deze pagina)
    * kleurentest
    * gezichtsveldbepaling
    * gehooronderzoek
    * boven de 40 jaar wordt ook een hartfilmpje gemaakt (ecg).

Daarna ga je door naar de keuringsarts. Er wordt een lichamelijk onderzoek verricht. Dit betreft onder meer hart, longen, rug, evenwicht, coördinatie ledematen, reflexen en oogbewegingen.

http://www.kombijdepolitie.nl/selectie/Pages/Medischekeuring.aspx
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.