Sporttest etc.

Auteur Topic: Sporttest etc.  (gelezen 56885 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #160 Gepost op: 31 mei 2011, 16:32:00
Vandaag tijdens IBT de FVT gelopen in 2.54.

een collega was niet blij want die was 2 sec langzamer als ik. Hij doet aan hardlopen en eet gezond, rookt niet. Dus ik liep hem te stangen door hem uit te nodigen voor een lekkere zware Van Nelle. Ik heb nog nooit iemand zo kwaad zien kijken.  Hij werd gelukkig niet door de hele groep uitgelachen voor zijn zielige gedrag.


E_A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #161 Gepost op: 1 juni 2011, 20:06:35
ik heb net afgelopen donderdag de 2e selectie dag in Apeldoorn gehad, dus rollenspel en de psychologische test.
Nu wachten op de uitslag, kan 2 á 3 week duren, spannend!

Groeten,

Spannend! Welk korps en niveau? Ik had het rapport met 15 dagen op de mat liggen, dus die 2 á 3 weken klopt wel ongeveer..

Succes met wachten!! ;)


vlinder

  • HAP Politie Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #162 Gepost op: 6 juli 2011, 13:23:34
Vandaag tijdens IBT de FVT gelopen in 2.54.

een collega was niet blij want die was 2 sec langzamer als ik. Hij doet aan hardlopen en eet gezond, rookt niet. Dus ik liep hem te stangen door hem uit te nodigen voor een lekkere zware Van Nelle. Ik heb nog nooit iemand zo kwaad zien kijken.  Hij werd gelukkig niet door de hele groep uitgelachen voor zijn zielige gedrag.

Er is dus hoop voor me!! gniffel gniffel


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #163 Gepost op: 25 september 2011, 16:09:00
Digitaal onderzoek


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #164 Gepost op: 25 september 2011, 16:29:23
Er is tegenwoordig zelfs leeftijd differentiatie. :) Zie: http://www.kombijdepolitie.nl/SiteCollectionDocuments/Tips%20voor%20voorbereiding%20op%20de%20sporttest.pdf
Compleet van de zotte, dit noemen we toch leeftijdsdiscriminatie?
Lekker om te weten dat collega's minder fit mogen zijn, en je dus niet 100% kan vertrouwen op ze in conditioneel zware momenten.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #165 Gepost op: 25 september 2011, 16:53:04
Compleet van de zotte, dit noemen we toch leeftijdsdiscriminatie?
Lekker om te weten dat collega's minder fit mogen zijn, en je dus niet 100% kan vertrouwen op ze in conditioneel zware momenten.

Nee, dit is gewoon een eerlijke manier van testen.

Het is eenmaal bewezen dat mannen en vrouwen fysiek anders in elkaar zitten maar ook naar mate je ouder wordt je  iets langzamer gaat worden.
Als men de test haalt is men gewoon 100% fit.    

En ook al haal men de test wie zegt mij dat ze de volgende dag of een half jaar later nog steeds diezelfde conditie hebben......

Er zijn mensen die 2 maandjes van te voren gaan trainen, de test halen en daarna niets meer aan de conditie doen.. totdat ze weer 2 maandjes voor de test zitten.....

Het beste zou zijn als men onverwachts test......


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #166 Gepost op: 25 september 2011, 17:15:36
Nee, dit is gewoon een eerlijke manier van testen.

Het is eenmaal bewezen dat mannen en vrouwen fysiek anders in elkaar zitten maar ook naar mate je ouder wordt je  iets langzamer gaat worden.
Als men de test haalt is men gewoon 100% fit.    

En ook al haal men de test wie zegt mij dat ze de volgende dag of een half jaar later nog steeds diezelfde conditie hebben......

Er zijn mensen die 2 maandjes van te voren gaan trainen, de test halen en daarna niets meer aan de conditie doen.. totdat ze weer 2 maandjes voor de test zitten.....

Het beste zou zijn als men onverwachts test......
Fit voor je leeftijd, ja dat klopt. Maar als men een eis stelt dat iemand fysiek in staat moet zijn om een marge te halen, betekent dit altijd dat een oudere "minder"hoeft te kunnen dan een jongere. Bij de brandweer ben ik ook tegen een verschil in keuring, ik moetn amelijk mijn maatje kunnen vertrouwen dat hij me uit dat brandende huis kan slepen als ik gewond raak, dan moet ik niet een 55 jarige hbt bij me hebben die goed gekeurd is omdat hij zich minder hoefde in te spannen tijdens de inspannings test, en dus niet kan bereiken wat een 20 jarige wel zou kunnen.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #167 Gepost op: 25 september 2011, 17:27:40
Volgens mij is het een feit dat naar mate je ouder wordt je minder snel bent. Tenminste, ik heb nog nooit gehoord dat iemand van 50 jaar het wereldrecord hardlopen heeft verbetert. (of zelfs heeft geevenaard.)

Het is (naar mijn mening) reeel om dit onderscheid te maken.
Digitaal onderzoek


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #168 Gepost op: 25 september 2011, 17:42:05
Ik moetn amelijk mijn maatje kunnen vertrouwen dat hij me uit dat brandende huis kan slepen als ik gewond raak, dan moet ik niet een 55 jarige hbt bij me hebben die goed gekeurd is omdat hij zich minder hoefde in te spannen tijdens de inspannings test, en dus niet kan bereiken wat een 20 jarige wel zou kunnen.

Tja, ligt dat alleen aan leeftijd? Of ook aan man/vrouw. Of gewoon aan spierkracht. Ik ken vrouwelijke collega's die fysiek de strijd niet winnen waar ik liever een woning mee in ga dan een spierbundel. Zolang iedereen weet wat hij kan en waartoe hij in staat is lijkt het mij geen probleem. En ja, die collega van 55 sleept jou misschien niet de woning uit, maar hij heeft wel zoveel ervaring dat hij weet te voorkomen dat hij je moet slepen.....  ;) Als het aan mij zou liggen zouden we allemaal spierbundels als staalkabels hebben en de conditie van een werkpaard etc. Helaas is dat niet zo en zal je moeten roeien met de riemen die je hebt. Daarbij hoort gewoon het feit dat mensen die ouder worden fysiek tot minder in staat zijn.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #169 Gepost op: 25 september 2011, 18:13:14
Volgens mij is het een feit dat naar mate je ouder wordt je minder snel bent. Tenminste, ik heb nog nooit gehoord dat iemand van 50 jaar het wereldrecord hardlopen heeft verbetert. (of zelfs heeft geevenaard.)

Het is (naar mijn mening) reeel om dit onderscheid te maken.

En zijn er aparte wedstrijden voor mannen en vrouwen.....