Sporttest etc.

Auteur Topic: Sporttest etc.  (gelezen 56731 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #170 Gepost op: 15 november 2011, 14:33:45
Vorige week in 3:04 gelopen, waar 3:08 mocht. Was erg pittig maar ergens viel het me ook nog wel mee. Van de 13 kandidaten zijn er 8 afgevallen (dit was inclusief 2 doorstromers). Dit vond ik toch erg hoog.

3.04 is natuurlijk niet een geweldige tijd, maar ik ben eind september begonnen met mijn sollicitatie en toen dus ook met trainen. Daarnaast heb ik in het dagelijkse leven een kantoorfunctie ;)

Ik hoorde trouwens dat vanaf volgend jaar iedereen de test jaarlijks moet doen. Tenminste, iedereen die straatwerk doet. Hoe wordt straatwerk hierin gedefinieerd?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #171 Gepost op: 15 november 2011, 15:00:20
ach ik loop m soms binnen de 3 minuten, soms net er buiten. Iemand die veel op sprintvermogen traint zal dit parcour makkelijker snel lopen als een duursporter. Ik loop drie keer in de week een km of 8 a 10 per keer. Met mijn conditie is dus niets mis. Toch weet ik dat sommige sneller lopen dan dat ik de FVT loop. Lekker belangrijk.


T gaat mij er om dat de echte rotte appels eruit vallen... Ik vind het een goede ontwikkeling. Maar daarbij zou het ook mooi zijn als je de gelegenheid krijgt tot sporten in de baas zijn tijd, en dan sporten als in conditie en taakgerelateerd oefenen.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #172 Gepost op: 15 november 2011, 17:59:27
Ik hoorde trouwens dat vanaf volgend jaar iedereen de test jaarlijks moet doen. Tenminste, iedereen die straatwerk doet. Hoe wordt straatwerk hierin gedefinieerd?
Heb hier bij ons nog niks van gehoord behalve een hele tijd gelden dat er of 2012 of 2013 die test werd ingevoerd. En ik denk dat straatwerk
bedoelt word met de executieve functies. Hem die nieuwe test al een paar keer gelopen en moet zeggen vind hem lekkerder lopen dan die
shuttle run. En daarnaast heb ik er nu wel meer vertrouwen in dan begin vorig jaar. Toen ik net bewapend werd was mijn conditie top (liep
toen ook een shuttle van trap 10  098uo), al werd dat snel minder vanwege het nachtritme. Als je binnen een jaar ruim 15 kilo zwaarder word
gaat je conditie ook snel achteruit. Gelukkig ben ik nu weer een stuk fitter door mijn sporten buiten de dienst, trap 10 word wat lastig maar
9 heb ik alweer een paar keer gehaald met gemak.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #173 Gepost op: 15 november 2011, 18:40:57
ach ik woog rond de 140 kg... haalde trap 9 net aan,  ::)  nu, ong. 50 kg lichter en is trap 11 makkelijk haalbaar ! Dus inderdaad zelf sporten is belangrijk ! ALs je daarbij de mogelijkheid krijgt van de baas om in de baas zijn tijd te sporten, dan zou ik dat een mooie tegemoetkoming vinden, aangezien zij ook van je eisen dat je een bepaalde fitheid hebt. Dat je niet al je sporttijd in de baas zijn tijd kan doen lijkt mij logisch...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #174 Gepost op: 17 november 2011, 22:01:41
Goedeavond allemaal,

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik door de selectie heen ben bij politie rotterdam rijnmond.
En ik weet dat ik er nog lang niet ben maar begin hem nu toch al wel redelijk te knijpen voor de sporttest.
Ik heb me het afgelopen jaar helemaal kapot gerend en vraag me nu af is het wel voldoende wat kan ik nu echt verwachten?
en tuurlijk heb ik wel filmpjes bekeken maar twijfel nog erg.
Heeft iemand die dit allemaal doorstaan heeft nog tips?


Met vriendelijke groet,

Alex van Vuuren
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #175 Gepost op: 17 november 2011, 22:10:49
Een redelijke conditie en een goede mentale wil zijn voldoende. Je zal verzuren en kapot gaan maar als je 2 keer per week redelijk tot intensief sport is hij goed te doen. En dan komt het op wilskracht aan.

Succes!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #176 Gepost op: 17 november 2011, 22:14:27
Gewoon even een kwestie van 3 minuten je verstand op nul en kapot gaan.

Ik sport nagenoeg niet en loop/stuiter hem ook nog onder de 3 min.. Dan moet jij het als 18 jarige helemaal kunnen.

iig alvast succes toegewenst met de overige keuringen/testen.


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #177 Gepost op: 17 november 2011, 22:26:14
Een redelijke conditie en een goede mentale wil zijn voldoende. Je zal verzuren en kapot gaan maar als je 2 keer per week redelijk tot intensief sport is hij goed te doen. En dan komt het op wilskracht aan.

Succes!
Geweldig harstikke bedankt ik zal het nodig hebben!

Gewoon even een kwestie van 3 minuten je verstand op nul en kapot gaan.

Ik sport nagenoeg niet en loop/stuiter hem ook nog onder de 3 min.. Dan moet jij het als 18 jarige helemaal kunnen.

iig alvast succes toegewenst met de overige keuringen/testen.

Ja dankjewel ik ben benieuwd wat ik allemaal kan verwachten maar laat het allemaal over me heen komen!
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #178 Gepost op: 17 november 2011, 22:29:40
Het is inderdaad vooral een mentale kwestie: de 'knop' moet om. Iedereen gaat kapot, alleen als je een goede conditie hebt, ga je misschien pas kapot in ronde 4, en anders bijv. in ronde 2.


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #179 Gepost op: 17 november 2011, 22:50:37
okee ja en ik twijfel dan toch aan mijn conditie.. ik ben dus 18 jaar en ik begreep dat je dus alles in 3.07 gedaan moet hebben...
ik loop vooral met het idee als ik eens een mindere dag heb en het lukt niet dat je meteen afvalt en je droom in duigen valt..
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam