Sporttest etc.

Auteur Topic: Sporttest etc.  (gelezen 56707 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #180 Gepost op: 17 november 2011, 23:42:33
Als jij het echt wil kan je helemaal tot het gaatje gaan. Toen ik de conditietest bij ons moest
doen had ik zelden tot weinig gelopen. Ja ik had wel veel gesport in mijn tiener jaren maar dat
was toch wel weer even geleden. Toen ik uit eindelijk de test moest doen liep ik boven verwachting
en ging alles veel makkelijker, en dat alleen maar omdat ik het echt wilde halen.

Conditie is 1 punt, maar je mind in de goede modus zetten is zeker 2 punten waard.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #181 Gepost op: 17 november 2011, 23:54:03
Als jij het echt wil kan je helemaal tot het gaatje gaan. Toen ik de conditietest bij ons moest
doen had ik zelden tot weinig gelopen. Ja ik had wel veel gesport in mijn tiener jaren maar dat
was toch wel weer even geleden. Toen ik uit eindelijk de test moest doen liep ik boven verwachting
en ging alles veel makkelijker, en dat alleen maar omdat ik het echt wilde halen.

Conditie is 1 punt, maar je mind in de goede modus zetten is zeker 2 punten waard.

Oke thnx voor de tips! ik fiets sowieso al 18 km per dag naar mijn huidige werk daarnaast probeer ik iedere avond minimaal 1 uur te gaan hardlopen...
Ik hoop dat dit voldoende is. En natuurlijk moet ik me niet volledig gaan focussen om te sporttest want er zijn nog veel meer onderdelen waar ik onderuit gehaald kan worden!.
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #182 Gepost op: 16 april 2012, 01:50:04
Even een kleine topic kick omdat ik hiervoor niet echt een nieuw topic wil openen.

Vorige week mijn IBT testen gehad en dat was qua AZV een nieuwe oefening. Is deze ook al bij de politie ingevoerd? Hebben medeforumgenoten hier al voor getoets? En zo ja wat vonden jullie ervan? Zelf vond ik de test wel beter dan de oude omdat het wat meer dynamisch was dan de oude en het niet alleen een kunstje doen is.

Tevens vroeg ik mij af of de nieuwe conditietest al is ingevoerd bij de politie? Want toen ik opging voor wapendrager (2009) waren de plannen dat deze in 2012 landelijk zou worden ingevoerd maar heb er nog niks over gehoord. Weet alleen dat deze bij de intest voor de nieuwe agenten word gedaan maar meer niet.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #183 Gepost op: 16 april 2012, 09:45:06
Even een kleine topic kick omdat ik hiervoor niet echt een nieuw topic wil openen.

Vorige week mijn IBT testen gehad en dat was qua AZV een nieuwe oefening. Is deze ook al bij de politie ingevoerd? Hebben medeforumgenoten hier al voor getoets? En zo ja wat vonden jullie ervan? Zelf vond ik de test wel beter dan de oude omdat het wat meer dynamisch was dan de oude en het niet alleen een kunstje doen is.

Wat moest je doen dan :P?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #184 Gepost op: 16 april 2012, 10:00:37
Even een kleine topic kick omdat ik hiervoor niet echt een nieuw topic wil openen.

Vorige week mijn IBT testen gehad en dat was qua AZV een nieuwe oefening. Is deze ook al bij de politie ingevoerd? Hebben medeforumgenoten hier al voor getoets? En zo ja wat vonden jullie ervan? Zelf vond ik de test wel beter dan de oude omdat het wat meer dynamisch was dan de oude en het niet alleen een kunstje doen is.

Tevens vroeg ik mij af of de nieuwe conditietest al is ingevoerd bij de politie? Want toen ik opging voor wapendrager (2009) waren de plannen dat deze in 2012 landelijk zou worden ingevoerd maar heb er nog niks over gehoord. Weet alleen dat deze bij de intest voor de nieuwe agenten word gedaan maar meer niet.

@Customs,

Over welke nwe AZV oefening heb je het?

Met de nwe conditietest doel jij op het nwe parcours(de 5 rondjes) wat je moet lopen. Als je deze bedoeld dan is hij vanaf dit jaar verplicht iig in A-A. Er is nog geen officiële tijd aan verbonden maar je moet hem wel verplicht afleggen.
Vanaf volgend jaar komt er een echte tijd op te staan.

Er zijn nu collega's die hem gewoon lopend doen en er 6,5 minuut over doen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #185 Gepost op: 16 april 2012, 15:00:00
De nieuwe AZV toets die ik gedaan hebt hield het volgende in. De stoot-, trap- en wapenstoktechnieken moesten worden uitgevoerd doormiddel van een driehoeks opstelling. De getoetste staat in het midden op een kruis en word uit een van de drie hoeken "aangevallen" en moet zich verdedigen. Bij het weren word er van 2 kanten aangelopen en daar moeten 3 weringen worden getoond.

Daarnaast is de pepper uitgebreid met een boei oefening en zijn er 3 verschillende situaties welke je zou kunnen krijgen. Dit is ook bij de duo-procedure waarbij je een niet meewerkende persoon krijgt die je moet fixeren, controleren, boeien, fouilleeren en dan overbrengen.

Wat betreft die conditietest, ja die bedoelde ik. Wel appart dat er bij ons hierover nog niks bekend is. Ga het dan wel meemaken of ze het bij ons nog een keer gaan oefenen, want zo moeilijk vond ik hem niet. Vind hem een stukje makkelijker lopen dan die shuttle.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #186 Gepost op: 16 april 2012, 15:40:55
@Customs,

Over welke nwe AZV oefening heb je het?

Met de nwe conditietest doel jij op het nwe parcours(de 5 rondjes) wat je moet lopen. Als je deze bedoeld dan is hij vanaf dit jaar verplicht iig in A-A. Er is nog geen officiële tijd aan verbonden maar je moet hem wel verplicht afleggen.Vanaf volgend jaar komt er een echte tijd op te staan.

Er zijn nu collega's die hem gewoon lopend doen en er 6,5 minuut over doen.
Dat meen je? Ik hoorde vorige week dat ie verplicht is voor de vrijwilligers mét tijd...


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #187 Gepost op: 16 april 2012, 15:44:50
Dat meen je? Ik hoorde vorige week dat ie verplicht is voor de vrijwilligers mét tijd...
x2
Hobby Bobby eenheid Den Haag


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #188 Gepost op: 16 april 2012, 16:01:01
De nieuwe AZV toets die ik gedaan hebt hield het volgende in. De stoot-, trap- en wapenstoktechnieken moesten worden uitgevoerd doormiddel van een driehoeks opstelling. De getoetste staat in het midden op een kruis en word uit een van de drie hoeken "aangevallen" en moet zich verdedigen. Bij het weren word er van 2 kanten aangelopen en daar moeten 3 weringen worden getoond.

Oké, die deden we afgelopen jaar al. Alleen hoef je bij ons niet specifiek iets te laten zien als je maar niet geraakt wordt en hoe je dat dan oplost is je eigen probleem.

Ik moet in juni en juli(allebei toetsdagen) en dan ben ik weer gecertificeerd t/m volgend jaar en in november de AMOK-training. Dat was mijn IBT weer voor 2012.  :o :o


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #189 Gepost op: 16 april 2012, 16:05:19
Ik moet in juni en juli(allebei toetsdagen) en dan ben ik weer gecertificeerd t/m volgend jaar en in november de AMOK-training. Dat was mijn IBT weer voor 2012.  :o :o
Ik heb nu 4 blokken gehad (waarvan de laatste dus toetsblok) en krijg er nog 6 voor dit jaar (waarvan er nog 1 schiettoets is). Ik heb dus nog wel weer genoeg leuks te doen  ;D
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v