Sporttest etc.

Auteur Topic: Sporttest etc.  (gelezen 56370 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #10 Gepost op: 29 juni 2009, 23:43:28
Blijkt alleen wel dat de sporttest een ongeschikte methode is om conditie te testen. Amsterdam-Amstelland en nog een korps hebben beide sterfgevallen gehad tijdens deze test, ze willen nu meer richting een andere methode gaan heb ik begrepen.

Het slepen met de pop is er overigens bij de selectie al uit  ;)

Dan heb ik er een vraag over stierfen ze door de sporttest of was er voor die tijd al een medische probleem kan me niet voorstellen dat je overlijd door het slepen van een pop ;) ik zou dan ook wel eens willen weten hoe je anders hun conditie zou willen testen. Je moet ook je schietvaardigheid elk jaar laten testen
Tevens ben ik er een heel groot voorstander van dat er geen verschil mag zijn in wat voor testen dan ook tussen mannen of vrouwen ze willen gelijk behandeld worden maar dan ook daarin.  
Waar ik mij persoonlijk aan erger zijn de personen waar je de vetrollen kan tellen door hun overhemd heen of diegene die als ze bukken de knopen om je oren vliegen dit is ook een deel van de (geen) uitstraling.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #11 Gepost op: 29 juni 2009, 23:57:38
Even wat berichten afgesplitst van AVD Verkeer topic en hier neergezet

Shave
moderator


veel beveiligers hebben dat ook.
volgens mij is het juist penisnijd van dit soort mensen richting politie (afgekeurd, ontslagen, te oud o.i.d)  
als je je uitstraling moet hebben van een uniform dan ben je volgens mij verkeerd bezig.


Wil hier ook wel bij vermelden dat er ook beveiligers zijn die meer uitstraling hebben dan een diender en dan hebben we het niet alleen over kleerkasten of uniformen.
Om dan gelijk over penisnijd  (vind ik trouwens discriminerend bedoelt)  en dan afgekeurd, ontslagen te oud  dan wordt je wel Handhaver dan krijg je van die onzin verhalen over meer vrouwen in de top
Maar dit geld ook voor defensie
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #12 Gepost op: 30 juni 2009, 00:42:08
Het slepen met de pop is er overigens bij de selectie al uit  ;)


Ja nadat iemand in de haast zijn enkel op drie plaatsen brak bij het slepen van de pop.

mvg
Mike


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #13 Gepost op: 30 juni 2009, 00:44:37
Dan heb ik er een vraag over stierfen ze door de sporttest of was er voor die tijd al een medische probleem kan me niet voorstellen dat je overlijd door het slepen van een pop ;) ik zou dan ook wel eens willen weten hoe je anders hun conditie zou willen testen. Je moet ook je schietvaardigheid elk jaar laten testen
Tevens ben ik er een heel groot voorstander van dat er geen verschil mag zijn in wat voor testen dan ook tussen mannen of vrouwen ze willen gelijk behandeld worden maar dan ook daarin.  
Waar ik mij persoonlijk aan erger zijn de personen waar je de vetrollen kan tellen door hun overhemd heen of diegene die als ze bukken de knopen om je oren vliegen dit is ook een deel van de (geen) uitstraling.



Een geval is mij bekend(die in AA). Of het de oorzaak is natuurlijk niet duidelijk. Echter is de collega na de test in elkaar gezakt en mocht reanimatie niet meer baten.

mvg
Mike


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #14 Gepost op: 30 juni 2009, 09:49:09
Dat bedoel ik eigenlijk ook het was maar een voorbeeld sorry als vrouwen zich aangesproken voelen en nee het maakt niet uit of het mannen of vrouwen zijn. Dat er ook dunne sprietjes tussen lopen klopt ook dit ging eigenlijk over een situatie waarbij een oudere agente en en jongere naast elkaar stonden als je die twee over een hekje van 60 cm zou laten springen, of door een raamkozijn laten klimmen dat redden de meesten niet eens  dan zouden ze na 6 keer de witte brigade kunnen laten aandraven.
Ik had het ook nog over de Handhavings teams daar zitten ook niet de jongste tussen laat die maar eens rennen.

en als de korpsen leeg zouden lopen omdat ze de jaarlijkse sporttesten (maar dan ook geen verschil tussen mannen en vrouwen maken) niet halen het zijzo.
Wat ik alleen altijd maar raar vind is dat iedereen altijd gelijk begint met het moet wel in de baas zijn tijd.
Jij wil dit beroep uitoefenen (dan weet je ook dat je achter een verdachte aan moet kunnen rennen en dat is geen 10 meter) dan zal je der ook zelf iets voor moeten doen bv. conditie kan je ook 's avonds gaan jogggen ipv tv kijken of ipv na je dienst gelijk naar huis gaan een uurtje naar de sportschool je kan het onvermogen van je eigen conditie niet altijd bij je korps neerleggen je zou hooguit kunnen discuseren of het korps misschien een korting moet gaan geven op een sportschool maar dat zal dan niet altijd bij jou in de buurt zijn.
En ja ik train ongeveer 5x per week voor me werk een deel op kosten van de zaak en een deel betaal ik zelf het hoord nu eenmaal bij je beroep




niet alleen bij dikke agentes heb ik dat
wat denk je dan van die dunne sprietjes: 1x blazen en ze liggen om die moeten dan een verdachte tegen de grond werken?

een "dikkerd" lukt dat waarschijnlijk wel

ik mijn optiek is niet dik of dun van belang maar de hele uitstraling
een "dik" persoon kan verbaal meer uitstralen dan een sprietje, een sprietje kan meer uitstralen dan een dik persoon

vind het wel raar dat je dat alleen bij dikke vrouwen zoiets heb van: die heeft geen uitstraling (zo lees ik het)

en als iedereen er uit moet die de sport-test niet haalt: tja dan lopen de korpsen leeg
een sporttest instellen is een goed iets, maar dan moet er ook ruimte zijn om in de baas zijn tijd de conditie bij te houden en dat is er meestal niet.

Ik ben het gedeeltelijk eens, ja een agent moet een goede conditie hebben, of in ieder geval een redelijke conditie, en trainen, ja grootste gedeelte in eigen tijd, kan ik me ook nog in vinden.... echter ik vind wel dat er gefaciliteerd moet worden... t rare is dat men steeds meer gaat eisen en steeds minder faciliteren... en dat is mijn inziens de omgekeerde wereld... Ik betaal nu ruim 700 euro per jaar aan de sportschool om onbeperkt te kunnen trainen... ik vind dat een hoop geld en een stukje tegemoet koming zou daarin welkom zijn... sterker ik vind het meer een noodzaak... daarbij, op het moment dat je dienstsport weer in ere hersteld... kun je je personeel beter monitoren, beter motiveren... maar ja ook dat kost geld...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Glenn2

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 30 juni 2009, 10:40:03
Blijkt alleen wel dat de sporttest een ongeschikte methode is om conditie te testen. Amsterdam-Amstelland en nog een korps hebben beide sterfgevallen gehad tijdens deze test, ze willen nu meer richting een andere methode gaan heb ik begrepen.

Het slepen met de pop is er overigens bij de selectie al uit  ;)

Bij de selectie? Weet je dat heel zeker?

2,5 maand geleden heb ik namelijk ook de sporttest voor de selectie gedaan. Toen wasie voor het personeel er al uit, maar niet voor de selectie. Daar zoudie voorlopig nog wel ff voor blijven, aldus de instructeur. De tijd voor de mannen staat nog wel op 3.20 evengoed?

En over de tijdsverschillen tussen mannen en vrouwen: het is goed dat die er is, maar iets klopt er niet. Ik heb mannen gezien die constant op snelheid lagen en de test in 3.30 (dus te laat) liepen. Er was echter ook een vrouw die zonder te overdrijven vanaf ronde 2 de test gewoon in een huppeltempo liep en die haalde 3.59 (nét binnen de tijd dus). Daar klopt dus iets niet.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #16 Gepost op: 30 juni 2009, 12:10:41
Bij de selectie? Weet je dat heel zeker?

2,5 maand geleden heb ik namelijk ook de sporttest voor de selectie gedaan. Toen wasie voor het personeel er al uit, maar niet voor de selectie. Daar zoudie voorlopig nog wel ff voor blijven, aldus de instructeur. De tijd voor de mannen staat nog wel op 3.20 evengoed?

En over de tijdsverschillen tussen mannen en vrouwen: het is goed dat die er is, maar iets klopt er niet. Ik heb mannen gezien die constant op snelheid lagen en de test in 3.30 (dus te laat) liepen. Er was echter ook een vrouw die zonder te overdrijven vanaf ronde 2 de test gewoon in een huppeltempo liep en die haalde 3.59 (nét binnen de tijd dus). Daar klopt dus iets niet.
Ik heb em voor mijn sollicitatie bij de rechtbank halverwege vorig jaar gedaan, met een coopertest en een rondje dojo met pushups en situps etc in het vooruitzicht 's middags, dus op z'n elfendertigst, en ik kwam op 2.52.... maar ik vind ook wel dat je met lengte een groot voor of nadeel hebt, ik ben 1.90, dan spring je met een stuk minder moeite over zo'n kast heen dan als je 1.65 bent......
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Glenn2

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 30 juni 2009, 12:19:43
Ik heb em voor mijn sollicitatie bij de rechtbank halverwege vorig jaar gedaan, met een coopertest en een rondje dojo met pushups en situps etc in het vooruitzicht 's middags, dus op z'n elfendertigst, en ik kwam op 2.52.... maar ik vind ook wel dat je met lengte een groot voor of nadeel hebt, ik ben 1.90, dan spring je met een stuk minder moeite over zo'n kast heen dan als je 1.65 bent......

Klopt.


Maar weet je zeker dat je 2.52 op dezelfde test had? Ik was met allemaal jonge honden, een paar zeer getraind en sportief en niemand haalde onder de 3 minuten.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #18 Gepost op: 30 juni 2009, 12:23:11
Klopt.


Maar weet je zeker dat je 2.52 op dezelfde test had? Ik was met allemaal jonge honden, een paar zeer getraind en sportief en niemand haalde onder de 3 minuten.
Jahoor, het was dezelfde test die ik 2 jaar terug zonder te trainen voor de politieselectie in 3.02 gedaan heb, en nu uitgevoerd werd door politieinstructeurs op "Overamstel"..., nu had ik alleen wel getraind, fietste 300 km per week en daarnaast nog hardlopen....(dus misschien dat dat wel wat invloed had ;))
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #19 Gepost op: 30 juni 2009, 12:35:17
Ja nadat iemand in de haast zijn enkel op drie plaatsen brak bij het slepen van de pop.

mvg
Mike
het kan altijd een keer gebeuren maar om hem er daarom er uit te halen is een overdreven reactie.
Zo meteen als er 1 van de trap afvalt mag je ook niet meer naar 1 hoog lopen omdat je misschien kan vallen.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende