Sporttest etc.

Auteur Topic: Sporttest etc.  (gelezen 56384 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #50 Gepost op: 14 januari 2010, 17:52:43
Tijdens de selectie doe je de pop echter helemaal niet. Dus voor de mannen 3.11 zonder pop en dan mag je gelijk weer op de bank gaan zitten (of even water gaan drinken zoals iedereen dat deed ;-))

Heerlijk.... de bureauzitters hebben weer een uitzondering op de regel gemaakt  :-X, maar je hebt gelijk:

3. als selectietest voor de nieuw aan te stellen RTGP-plichtige politieambtenaar;
“De FVT wordt door de Politieacademie gebruikt bij de selectie
voor nieuw aan te stellen politieambtenaren. Deze toets is gelijk
aan de FVT die bij de andere doelgroepen wordt afgenomen,
met uitzondering van het verplaatsen van de pop; dit onderdeel
wordt bij de selectietest niet uitgevoerd. Voor de selectie
geldt een vastgestelde normtijd. 3.11 voor mannen en 3.46 voor
vrouwen. De nieuwe normtijd voor selectie nieuw aan te nemen
personeel gaat in op maandag 31 augustus 2009.”

De bron: https://www.fvtpolitie.nl/user/uitvoeringsregels.php?upload=show&key=file&table=document&id=13


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #51 Gepost op: 14 januari 2010, 18:22:12
Heerlijk.... de bureauzitters hebben weer een uitzondering op de regel gemaakt  :-X, maar je hebt gelijk:

3. als selectietest voor de nieuw aan te stellen RTGP-plichtige politieambtenaar;
“De FVT wordt door de Politieacademie gebruikt bij de selectie
voor nieuw aan te stellen politieambtenaren. Deze toets is gelijk
aan de FVT die bij de andere doelgroepen wordt afgenomen,
met uitzondering van het verplaatsen van de pop; dit onderdeel
wordt bij de selectietest niet uitgevoerd. Voor de selectie
geldt een vastgestelde normtijd. 3.11 voor mannen en 3.46 voor
vrouwen. De nieuwe normtijd voor selectie nieuw aan te nemen
personeel gaat in op maandag 31 augustus 2009.”

De bron: https://www.fvtpolitie.nl/user/uitvoeringsregels.php?upload=show&key=file&table=document&id=13

En dat is serieus de hele sportkeuring ?

Over eisen naar beneden bij te stellen gesproken... shuttlerun, coordinatietesten, opdrukken, hangen, kegels tikken etc etc etc...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #52 Gepost op: 15 januari 2010, 00:46:26
Over eisen naar beneden bij te stellen gesproken... shuttlerun, coordinatietesten, opdrukken, hangen, kegels tikken etc etc etc...

Er zijn maar een aantal korpsen die dit in de keuring hadden. Andere hanteren al jaren de hindernisbaan
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #53 Gepost op: 15 januari 2010, 00:53:02
Ik kan er ook nog steeds met mijn pet niet bij dat ze dit zo hebben ingevoerd voor de selectie. Zal ook allemaal wel weer eens met kosten te maken hebben...
Of je nou 20 kandidaten even 3 minuutjes over een baantje heen laat rennen of een halve dag met 10 kandidaten bezig bent (idd de shuttle run, spring oefening, push ups incl het belletje ;) en zo nog een aantal onderdelen)
Dan ook de pop er nog uithalen ze maken echt op alle fronten een kantoor diender van je. Uniform is voor kantoor, conditie is prima voor kantoor, voertuigen zijn leuk voor recreatief verkeer. Want stel je toch eens voor dat we boeven gaan vangen...


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #54 Gepost op: 15 januari 2010, 02:33:09
ja ik mag toch hopen dat je in de opleiding nog steeds de shuttlerun trap 9, 2700 meter coopertest, en de hindernisbaan moet halen.... of is dat ook alleen nog maar de hindernisbaan ?  :-X
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #55 Gepost op: 15 januari 2010, 02:43:05
ja ik mag toch hopen dat je in de opleiding nog steeds de shuttlerun trap 9, 2700 meter coopertest, en de hindernisbaan moet halen.... of is dat ook alleen nog maar de hindernisbaan ?  :-X

Ik heb halverwege 2009 de sporttest gedaan en de shuttlerun en coopertest zaten daar niet bij


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #56 Gepost op: 15 januari 2010, 06:40:04
ja ik mag toch hopen dat je in de opleiding nog steeds de shuttlerun trap 9, 2700 meter coopertest, en de hindernisbaan moet halen.... of is dat ook alleen nog maar de hindernisbaan ?  :-X

Tijdens de opleiding moet je nog een keertje de hindernisbaan rennen en daarna neemt het sporten op school dramatisch af. Alleen tijdens de driedaagse mag je er nog even tegenaan...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #57 Gepost op: 15 januari 2010, 11:56:32
Tijdens de opleiding moet je nog een keertje de hindernisbaan rennen en daarna neemt het sporten op school dramatisch af. Alleen tijdens de driedaagse mag je er nog even tegenaan...

Let op dat je even meldt over welke vestiging je het hebt, want dit verschilt volgens mij ook per vestiging. Wij (Kleiberg) hebben een eigen hindernisbaan die wij regelmatig over gaan (ook in het kader van groepssamenwerking) en we gaan tot nu toe elk schoolkwartiel wel naar de Willem III-kazerne om daar een parcours af te leggen. Dit kwartiel heb ik 2x het Fysieke Vaardigheidsparcours (trainen en toets) en hebben we ook nog een parcours waarbij we een minuut lang per onderdeel zoveel mogelijk moeten opdrukken, situps, paaltjes aantikken, bankspringen, klimrek (hangen en klimmen), werken met de medicinbal en nog een aantal vaardigheden.

Wat ik wil zeggen (en dat doe ik vaker op dit forum), is dat het dus per korps en per academievestiging varieert. Probeer daarom niet in algemene termen te blijven als 'tijdens de opleiding' en 'op school', maar geef even aan waar dit het geval is voordat mensen denken dat het overal in nederland zo negatief (of juist positief) gestemd is ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #58 Gepost op: 15 januari 2010, 12:53:20
Wat ik wil zeggen (en dat doe ik vaker op dit forum), is dat het dus per korps en per academievestiging varieert. Probeer daarom niet in algemene termen te blijven als 'tijdens de opleiding' en 'op school', maar geef even aan waar dit het geval is voordat mensen denken dat het overal in nederland zo negatief (of juist positief) gestemd is ;)

Feit is wel dat bovenstaande op het merendeel van de politieacademie vestigingen plaats vind.
Uren sport is wél overal verschillend, maar hoe verder je komt in de opleiding, hoe minder het word.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #59 Gepost op: 15 januari 2010, 13:33:12
Voor de selectie
geldt een vastgestelde normtijd. 3.11 voor mannen en 3.46 voor
vrouwen.

Nu hoor je de vrouwen niet over gelijke behandeling en salaris waar is nu de emancipatie van de vrouw. gelijke monnicken gelijke kappen dus ook gewoon aan de 3.11.

geen voordeeltjes op welke oefening dan ook voor iedereen gelijk
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende