Beledigen van een ambtenaar in functie

Auteur Topic: Beledigen van een ambtenaar in functie  (gelezen 36124 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #10 Gepost op: 15 mei 2012, 16:44:43
Ach, weer even een aantal weekjes de term mierenneuker om je oren krijgen  e050

Waar CDA-lid Coskun Coruz vandaan komt (en mijn ouders), ga je voor mierenneuker na een pak slaag een tijdje de cel in: ze voeren je niet in het systeem, geen rechter en advocaat, je krijgt geen bezoek en noem nog een paar "sancties" om ervoor te zorgen dat je door een hel gaat.

Daarnaast, als je het uniform/overhemd van een agent of M.P. kreukelt, nemen ze je mee voor vernieling van staatseigendom. Dat laatste mogen ze hier ook doen, om maar even populistisch te zijn  98uiye

Hier komen ze dus vandaan:

1 TÜRK POLİSİ 1000 KIROYA NASIL DAYAK ATIYOR İŞTE YÜREGİN VDEOSU


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #11 Gepost op: 15 mei 2012, 16:46:01
Ach, weer even een aantal weekjes de term mierenneuker om je oren krijgen  e050

Stijgt mijn lijstje met aangehouden VD's iig, want dan ga ik de rechterlijke macht gewoon wat meer "onzin" zaken geven. >:D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 15 mei 2012, 17:53:13
Kan een Handhaver/BOA je ook bekeuren wegens beledigen van ambtenaar in functie en weegt het zwaarder als het een OA betreft of maakt het niks uit?


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #13 Gepost op: 15 mei 2012, 18:17:41
Kan een Handhaver/BOA je ook bekeuren wegens beledigen van ambtenaar in functie en weegt het zwaarder als het een OA betreft of maakt het niks uit?
Boa Domein 1 kan je in elk geval aanhouden en schrijven. Is ook ambtenaar met een publieke taak.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 15 mei 2012, 18:40:18
Kan een Handhaver/BOA je ook bekeuren wegens beledigen van ambtenaar in functie en weegt het zwaarder als het een OA betreft of maakt het niks uit?

Die gaat naar alle waarschijnlijkheid gewoon aanhouden en overdragen... Straffen voor iemand met een publieke taak zijn hoger als het goed is  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 15 mei 2012, 18:42:28
Check O0


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #16 Gepost op: 15 mei 2012, 20:07:32
Een volledig PVB hoeft niet altijd meer, tegenwoordig kennen we de ZSM afdoening, een parketsecretaris kan dan op het politiebureau een boete opleggen als de verdachte bekend en deze het voorgestelde transactiebedrag wil betalen.
Bedankt voor deze info. Ik ga nog wel even navragen in hoeverre de ZSM-afdoening in mijn regio ook voor zulke feiten opgaat, want volgens mij gebeurt dat hier alleen voor artikel 8 zaken..


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #17 Gepost op: 15 mei 2012, 23:26:12
Een volledig PVB hoeft niet altijd meer, tegenwoordig kennen we de ZSM afdoening, een parketsecretaris kan dan op het politiebureau een boete opleggen als de verdachte bekend en deze het voorgestelde transactiebedrag wil betalen.
Ook met ZSM dienen wij een compleet verbaal op te maken.  ::)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #18 Gepost op: 16 mei 2012, 00:24:25
ik zeg maar 1 ding: moet je een rechter eens een mierenneuker noemen......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #19 Gepost op: 16 mei 2012, 00:29:40
ik zeg maar 1 ding: moet je een rechter eens een mierenneuker noemen......

Als je dat netjes kunt onderbouwen...

Immers; mocht je voor mierenneukerij ooit voor een rechter verschijnen, is dat altijd op de lagere tredes terug te voeren.. en kun je de rechter in 1 adem meenemen in je betoog..indien nodig. Maar dan moet je wel erg zeker zijn van je gelijk ja.