Directeur Veilig Verkeer Nederland + BOA's flitsteams rijden veel te hard

Auteur Topic: Directeur Veilig Verkeer Nederland + BOA's flitsteams rijden veel te hard  (gelezen 31841 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
A.s. zondag om 21.30 uur, weer een aflevering van Peter R. de Vries omtrent verkeersgedrag van agenten...gezien de fragmentjes in de aankondiging van dit programma, is het best onthutsend.... ::)




Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
A.s. zondag om 21.30 uur, weer een aflevering van Peter R. de Vries omtrent verkeersgedrag van agenten...gezien de fragmentjes in de aankondiging van dit programma, is het best onthutsend.... ::)
maar agenten mogen dit toch?? Dat lees ik steeds: "als het maar in het kader van de dienst is" "het is nodig voor de uitvoering van de taken van de agenten" "ook artikel 5 geldt voor de agenten"     dus ik denk dat Peter R. Vries dit nog niet weet.   (einde sarcasme)

Ik heb de fragmenten nog niet gezien, ik ga zondag zeker kijken..................

Als het inderdaad zo onthutsend is  wie moet dan de agenten gaan controleren?  
Onderling lijkt me niet de oplossing wat een week later staan ze samen ingeroosterd.
 
De politie-leiding zal wel naar buiten komen met een verklaring en daarna blijft alles zoals het was.........


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
We wachten de uitzending wel af. Ik herinner me een docu over flits-beambtes, die na het flitsen hun spullen inlaadden en vervolgens als wegpiraten terug richting de post sjeesden..

Het zal wel weer iets in die trant zijn.. maar dan met een vleugje extra, anders had de Vries er niet nog eens aandacht aan besteed.


Gast48368

  • Gast
Baas Veilig Verkeer Nederland rijdt veel te hard

Uitgegeven: 30 oktober 2009 13:03
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2009 13:06

HILVERSUM - Directeur Joop Goos van Veilig Verkeer Nederland is de afgelopen tijd gesnapt terwijl hij diverse keren rond de 60 kilometer per uur reed in een woonwijk, waar een maximale snelheid van 30 kilometer per uur geldt.
Dat meldt Peter R. de Vries vrijdag. Zijn team achtervolgde Goos drie dagen. Ook op de snelweg reed Goos fors te hard. De beelden zijn zondag te zien in het programma van De Vries op SBS6.

In 2002 werd woordvoerder Bert Woudenberg van VVN nog uit zijn functie gezet, omdat ook hij door De Vries was gesnapt op veel te hard rijden.



Goos wilde vrijdag nog geen commentaar geven.

© ANP  

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ben erg benieuwd naar de beelden. Het lijkt me toch voor zich sprekend dat zo iemand ontslagen wordt ! Als je zo'n functie aan neemt weet je waar je aan begint toch?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Tja dat zit er dik in. Zo niet dan treedt ie zelf wel af, omdat ie door dit 'voorval' gehinderd wordt in zijn functioneren.
MAAR, wel kinderachtg om achter zo iemand aan te rijden, tot hij een keer haast heeft en dan schreeuwen: hij rijdt te hard, da mag nie!


Gast48368

  • Gast
Het lijkt kinderachtig, maar wat ik al zei: Als je directeur wordt van VVN dan is het minste wat je kunt doen: NIET te hard rijden(voor je t weet krijg je Peter R achter je aan  ;D ). Ben benieuwd of hier protocollen voor zijn eigenlijk.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
What's new....om over ministers, leden van koninklijk huis etc. nog maar te zwijgen....klassenjustitie heet dat toch?  ::)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Tja dat zit er dik in. Zo niet dan treedt ie zelf wel af, omdat ie door dit 'voorval' gehinderd wordt in zijn functioneren.
MAAR, wel kinderachtg om achter zo iemand aan te rijden, tot hij een keer haast heeft en dan schreeuwen: hij rijdt te hard, da mag nie!

3 daagjes....3 daagjes maar.  ;D  Diverse malen  te hard...ook op de snelweg.. Dus dat hij een keer haast heeft, gaat hier helaas niet op....

Die vorige woordvoerder van VVN had als excuus: '' i.v.m. de aanslagen in New York voelde ik mij opgejaagd'', o.i.d.
Ben benieuwd wat deze meneer als excuus opvoert..(als ie überhaubt een reactie geeft)


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
En toch vind ik het aardig beperkt om alleen iemand daarvoor te gaan volgen. Crisis voor Peter R? En het is een taak voor de politie om mensen op foutief verkeersgedrag te wijzen, en niet voor een tv-programma. Als zij het nodig vinden brengen ze het wel naar buiten, niet privé-politie spelen. Wanneer een leraar te hard rijdt, is hij toch ook niet meteen zijn baan kwijt? Nou snap ik wel dat dhr Goos een iets ander beroep heeft, maar ontslaan? Laat hem maar met zijn billen bloot op tv. Excuses, in die richting.


(En inderdaad, haast gaat hier niet op, leesfoutje.)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
vr 30 okt 2009, 14:44 | lees voor
    
Politie onderzoekt hardrijdende flitsteams

HILVERSUM -  Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) stelt een intern onderzoek in naar agenten die zich hebben misdragen op de weg. Het gaat om medewerkers die zich bezighielden met mobiele snelheidscontroles. Uit camerabeelden van Peter R. de Vries blijkt dat een onbekend aantal agenten na hun werkzaamheden veel te hard reed, doorgetrokken strepen negeerde en bumperkleefde.
 
Volgens een woordvoerder van het KLPD kunnen de overtredingen „echt niet”. Acht jaar geleden filmde De Vries ook al politiewagens die veel te hard reden. „We hebben het er toen over gehad hoe we dit in de toekomst konden voorkomen, maar die maatregelen zijn kennelijk niet genoeg”, aldus de zegsman. „Misschien helpen technische maatregelen, zoals een snelheidsbegrenzer of een blackbox.”

Met de betrokken agenten is inmiddels een gesprek gevoerd. Het Openbaar Ministerie (OM) wacht eerst het interne onderzoek van bureau integriteit van de politie af, zegt een woordvoerder van het OM. Afhankelijk van de uitkomst hiervan kijkt justitie of het ook strafrechtelijk gaat optreden tegen de betrokken politiemensen.