Poll : Nieuwe signaleringseisen

Auteur Topic: Poll : Nieuwe signaleringseisen  (gelezen 20818 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112RW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #20 Gepost op: 5 november 2009, 11:06:44
ik weet niet wat jij grijs noemt, elk voertuig, ook politie voertuigen worden gekeurd als ze daar aan toe zijn.
alternerende koplampen vormen nou eenmaal een groot gevaar en mag daarom dus niet.
onderzoek heeft aangetoond dat o.a. mensen met epilepsie getriggerd worden door de alternerende koplampen, als mede weggebruiker heb je er last van, van mij mogen ze de voertuigen met alternerende koplampen direkt van de weg af halen.

Van apk-eisen heb ik geen verstand. Dus kan hier niets over zeggen. Jij wel blijkbaar en weet dus dat een hulpverleningsvoertuig wordt afgekeurd als zijn optische- en geluidssignalen niet werken of niet aan de eisen voldoen. Daarbij heb ik daar ook nog nooit iets over gehoord dat een hulpverleningsvoertuig een apk+ heeft.

Dat groot gevaar die jij noemt is een persoonlijk mening van jou. Mensen met epilipsie zullen in zulke gevallen ook last krijgen/hebben van de flitsers, draailampen. etc. Dus ik ben ook erg benieuwd naar dat onderzoek.
Het van de weg halen van zulke voertuigen is grote onzin. Dat jij er tegen bent is heel duidelijk. Rijd je zelf ook met prioriteit? Ben erg benieuwd.


Gast

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 5 november 2009, 11:09:51
Beste RW, misschien is het handig dat jij als nieuwkomer op het forum je eerst eens inleest in de berichthistorie van zwaailampmaker en alvorens je met een opgeheven vingertje zijn uitspraken ten twijfel trekt je inzicht probeert te verschaffen in de achtergrond en kennis van waaruit zwaailampmaker spreekt.
Zijn nickname zelf is daarvan al het meest duidelijke voorbeeld.
Vanuit welke achtergrond doe jij je uitspraken? Zonder jezelf te hebben voorgesteld is het lastig in te schatten waarop jij je uitspraken baseert. Een introductie wordt in het algemeen hier op het forum gewaardeerd.


ivm verandering nickname even aangepast
jvo


112RW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #22 Gepost op: 5 november 2009, 11:24:43
Beste RW, misschien is het handig dat jij als nieuwkomer op het forum je eerst eens inleest in de berichthistorie van zwaailampmaker en alvorens je met een opgeheven vingertje zijn uitspraken ten twijfel trekt je inzicht probeert te verschaffen in de achtergrond en kennis van waaruit zwaailampmaker spreekt.
Zijn nickname zelf is daarvan al het meest duidelijke voorbeeld.
Vanuit welke achtergrond doe jij je uitspraken? Zonder jezelf te hebben voorgesteld is het lastig in te schatten waarop jij je uitspraken baseert. Een introductie wordt in het algemeen hier op het forum gewaardeerd.

Een nickname wil weinig zeggen. Uiteraard zit ik hier (actief) nieuw op het Forum sinds, althans zoals mijn registratiedatum laat zien, maar lees dit Forum al langer.
Ik trek geen uitspraken in twijfel en wil ook zeker geloven dat Zwaailampmaker kennis van zaken heeft.
Echter wil ik wel graag uitspraken kunnen verifieren. Het roepen dat het een APK afkeur is moet zeker onderbouwd kunnen worden.
Daarbij geeft Zwaailampmaker ook zijn persoonlijke mening en die geef ik ook.

Zelf zit ik op straat in de DHV.


Gast

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 5 november 2009, 11:32:54
Een nickname wil weinig zeggen.
In dit geval niet.


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #24 Gepost op: 6 november 2009, 13:06:27
Qua techniek en eisen heb ik er totaal geen verstand van maar ik kan wel mijn mening geven over hoe het in de praktijk werkt. Blauwe led signalering is stukken beter zichtbaar! De sirene is hoogst irritant tijdens een prio 1 rit. Dat is niet erg als de weggebruikers er beter op reageren. Helaas merk ik dat de weggebruikers er juist minder goed op reageren. Dit is niet wetenschappelijk onderbouwd maar puur gebasseerd op mijn eigen ervaringen tijdens pitritten. De toekomst zal het gaan leren of het echt een verbetering is. Tot nu toe denk ik er gematigd positief over. Dit voornamelijk door de zeer duidelijk led verlichting. De oranje signalering wekt nu inderdaad nog een hoop rust in het straatbeeld. Dit zal echt een kortdurend succes zijn. De burgers denken nu nog bij oranje signalering aan weg werkzaamheden en zullen dus minder snel de rem intrappen om naar de situatie te gaan kijken. Zodra de nieuwe regels overal in het land worden uitgevoerd en de oranje signalering volop gebruikt zal gaan worden dan zien de burgers dat ze bij oranje signalering ook iets "spannends" kunnen zien. Een volgende keer zullen ze dus toch weer de rem intrappen. Kortom het is maar een maatregel wat ongeveer een jaar zal gaan werken en daarna is het ingeburgerd bij de burgers en reageren zij net zo op oranje signalering als nu op de blauwe signalering. Onnodig geld over de balk smijten vind ik die oranje lampen dus.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 17 november 2009, 19:56:35
Omdat het stiekem  ;D ;) toch weer richting ''mag dit wel en mag dit niet'' ging de post's afgesplitst en even verplaatst naar http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,11270.630.html            zodat we hier weer even verder kunnen met meningen over de nieuwe signalering
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #26 Gepost op: 11 december 2009, 21:04:20
Vandaag voor het eerst blauwblauw gereden in een burgerauto met de nieuwe knipperende koplampen en ik moet zeggen dat het goed werkt. Als burgerauto ben je vaak slecht zichtbaar en loop je zelf maar te seinen maar dit werkt veel prettiger en is ook erg opvallend. Zat een regelmatig ritme in en bestuurders zagen je op de provinciale veel beter aankomen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #27 Gepost op: 11 december 2009, 21:08:24
Moet de burgerauto ook oranje hebben? Ik heb namelijk weleens audi's van de politie met oranje leds op de hodeenplank/in de hoofdsteunen gezien (ik geloof bij "Op de bon") .


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #28 Gepost op: 12 december 2009, 00:28:36
Ja volgens mij wel, maar aangezien ledjes best kostbaar zijn en niet direct rondom kunnen is een losse draailamp voor de sigarettenaansteker ook goed :). Burger auto was trouwens ook uitgerust met een Whelen L32 ipv de oude draailampen. Was erg goed zichtbaar!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #29 Gepost op: 6 maart 2010, 05:59:22
Vandaag voor het eerst blauwblauw gereden in een burgerauto met de nieuwe knipperende koplampen en ik moet zeggen dat het goed werkt. Als burgerauto ben je vaak slecht zichtbaar en loop je zelf maar te seinen maar dit werkt veel prettiger en is ook erg opvallend. Zat een regelmatig ritme in en bestuurders zagen je op de provinciale veel beter aankomen.

Kan dat beamen. Bij ons zit het nog niet in de burgerauto's, maar de gewone (nieuw afgeleverde) auto's hebben het wel. Het geeft ook rust en meer concentratie dat je het nu niet meer met de hand hoeft te doen. Beide handjes veilig aan het stuur (nu nog een autmaat :P)