31-10-2009 Regionale Finale JeugdBRUL, Zeist tweede!

Auteur Topic: 31-10-2009 Regionale Finale JeugdBRUL, Zeist tweede!  (gelezen 2590 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Gepost op: 31 oktober 2009, 21:17:05
p2kflex
17:52:12 31-10-09GROUP-2De jeugd is 2e geworden tijdens de LD JeugdBRUL wedstrijden, van harte gefeliciteerd.
0709353BRW Zeist (Blusploeg 1)
0709354BRW Zeist (Blusploeg 2)
0709355BRW Zeist (Blusploeg 3)
0709357BRW Zeist (Kazerneploeg)
0709358BRW Zeist (Beroepspersoneel)


Zo...om maar meteen met een geweldig bericht te starten. Wat het nog mooier maakt; we zijn op slechts twee (2!) punten van de nummer één geëindigd. 1171 om 1173 punten...

De inzet:
OMS bij Hoek op de Rutherfordweg in Utrecht. Bij het openen van de buitendeur komt er een gemaskerde man met een jerrycan met brandbare stof naar buiten gestormd. Meteen klemgezet tegen een raam door zowel de aanvalsploeg als de waterploeg en daartussen stond ik ook nog ergens. Meteen politie gevraagd die er uiteraard vrij lang over deed...de man probeerde wel te vluchten en was best wel sterk, waardoor 3+4 en ik hem een paar minuutjes in bedwang hebben moeten houden. Sleutelhouder wist te vertellen dat deze man net ontslagen was. Ook kon hij zien waar de brandmelders waren aangesproken (stookruimte en archief) en tekende hij waar die ruimtes lagen, beiden op de eerste verdieping.

Aanvalsploeg naar binnen en inderdaad een brandhaard in de stookruimte. Ook in het archief was brand en daar lag nog een vrouwelijk slachtoffer, naar later zou blijken een maatje van de brandstichter. Vervolgens was de brand vrij snel uit.

En we hadden al een goed gevoel over de inzet, maar de tweede plek kwam nog steeds redelijk onverwacht. En dan zo dicht bij de nummer één :D

Wel de laatste wedstrijd van Jorn en mij. Wij worden te oud voor de jeugdbrandweer...een betere afscheidswedstrijd hadden we eigenlijk niet kunnen hebben :) :D 8) :P

Foto's (veel meer, ook van binnen op www.jeugdbrandweerzeist.nl);


Je ziet het voor je ogen gebeuren ;D

Hebbes!

En nu helemaal...

Politie vragen

Man tegen een raam pletten ;D

Man wordt afgevoerd, stralen worden gereed gemaakt...

Net iets tè blij ;D


VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding