Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 496789 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #1270 Gepost op: 27 november 2016, 18:16:56
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1463296 date=1480263869
Met die percentages bedoel je de tijd dat de voertuigen niet in dienst zijn ivm storingen of onderhoud? In dat geval is die 9% al echt ongekend veel.
Dat is inderdaad de tijd die de voertuigen niet beschikbaar zijn, die 9% dat de HW van tilburg vossenberg niet in dienst is inderdaad ongekend weinig.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1271 Gepost op: 27 november 2016, 23:02:03
Citaat van: braboz link=msg=1463300 date=1480267016
Dat is inderdaad de tijd die de voertuigen niet beschikbaar zijn, die 9% dat de HW van tilburg vossenberg niet in dienst is inderdaad ongekend weinig.

Ongekend veel. Dat betekend namelijk dat het voertuig elke 2 weken sowieso 1 dag buiten dienst is. Dat is belachelijk veel. Hier in Gelderland-Midden heeft de meest kapotte hoogwerker minder 'downtime.(Gebaseerd op gemiste uitrukken)'
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #1272 Gepost op: 28 november 2016, 00:20:17
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1463350 date=1480284123
Ongekend veel. Dat betekend namelijk dat het voertuig elke 2 weken sowieso 1 dag buiten dienst is. Dat is belachelijk veel. Hier in Gelderland-Midden heeft de meest kapotte hoogwerker minder 'downtime.(Gebaseerd op gemiste uitrukken)'

Citaat van: Dierentuinen link=msg=1418049 date=1460148023
Een breed scala aan redenen zou globaal de redenen opnoemen per voertuigen.

Waalwijk is een groot deel ouderdomskwalen van lekkages over breuken in bewegende delen tot en met schade van het rijden tegen straatmeubilair. Breda, Oosterhout en Moerdijk van PTO's, uitlijning aftakas, aandrijf riemen tot veiligheden die 'spontaan' defect raakten.
Bergen op Zoom schade door het rijden tegen straatmeubilair en een aantal gebroken aandrijfriemen. Roosendaal een aantal olielekkages, afgebroken onderdelen en kleine veiligheidsproblemen. Bij Bergen op Zoom en Roosendaal zijn er ook nieuwe aanhaakpunten gemaakt voor het veiligheidsharnas.
Tilburg-Centrum actieve deelname aan open dagen en rijden tegen straatmeubilair. Tilburg-Vossenberg de gebruikelijke ouderdomskwalen de meeste problemen. De AL van Etten-Leur vooral het verplaatsen voor het vervangen van de HW Breda. Daarbij staan ze ook buiten dienst voor het reguliere onderhoud en dat is eigenlijk tussen de 2 en 5% tijd per jaar.

dit zijn de redenen dat ze buitendienst zijn, als je puur kijkt naar gemiste uitrukken dan is het ook minder. Ook in Gelderland-Midden is de downtime hoger dan je denkt. Ieder uur of aantal minuten dat de hoogwerker niet ingezet kan worden (behalve als deze al bij een andere melding is) wordt bij het geheel opgeteld, dus ook voor APK, testen, reparaties, onderhoud, open dagen, storingen, defecten en noem maar op, als je dit bij elkaar optelt dan kom je op die hoge aantallen. Qua gemiste uitrukken kan het voorkomen dat de HW 4 dagen weg is voor onderhoud en dat er in het verzorgingsgebied van de HW dan ook net 4 dagen geen HW nodig is. Juist door de ouderdom en de actieve deelname aan open dagen is het voor de beide hoogwerkers van Tilburg een laag percentage downtime, dat van de drie nieuwste hoogwerkers, (Breda, Moerdijk en Oosterhout) is veel te hoog gezien hun leeftijd.

Verder staat de AL van Etten-Leur vaak de HW van Breda te vervangen en staat er op Oosterhout vaak een leenhoogwerker van Hilton. Moerdijk beschikt pas sinds 2 jaar over een Hoogwerker en hoeft niet per se een vervangende te hebben wanneer die niet inzetbaar is aangezien Roosendaal en Breda voorheen Moerdijk in hun dekkingsgebied hadden en het makkelijk over kunnen nemen.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #1273 Gepost op: 28 november 2016, 00:32:33
Citaat van: paulg link=msg=1463266 date=1480245141
Ook voor jou: kijk eerst naar mijn vorige posting, 1253, van 25 november jl.
Maar ik zal het nog even uitleggen: je hoort veel over problemen met Hilton, maar erg weinig over Bronto. Dan zijn er tenminste twee mogelijkheden: óf Bronto is veel beter dan Hilton, óf er zijn zo weinig Bronto's in Nederland dat je er amper iets over hoort.
Alle Hoogwerkers van Rotterdam-Rijnmond, Terneuzen, Dordrecht, Den Haag, Dordrecht, Zwolle, Almere, Lelystad, Tilburg, Zaandam, Purmerend zijn Bronto's. Dit zijn dan ook de enige die ik uit mijn hoofd weet, zijn er best een hoop


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1274 Gepost op: 28 november 2016, 00:36:29
Roermond is ook een Bronto, op Volvo chassis. Weet iemand waar je de uitvalpercentages kan vinden? Ben wel benieuwd naar die van Roermond.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #1275 Gepost op: 28 november 2016, 01:25:38
Ik wil niet lullig doen, maar begrijpend lezen is kennelijk te moeilijk. Lees eerst nog een keer mijn berichten van 25 en 26 november jl.
Nogmaals: er worden in dit topic nogal wat opmerkingen over problemen met Hilton naar voren gebracht en weinig over problemen met Bronto. Je kunt je afvragen hoe dat komt. Zijn er dan zo weinig Bronto's in Nederland in dienst? Nee, zo weet ik, dus daar ligt het niet aan. Dan is de andere mogelijkheid waarom je amper klachten over Bronto hoort: Bronto is kennelijk beter.
Meer heb ik niet geschreven.
Nu duidelijk?


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #1276 Gepost op: 28 november 2016, 01:38:46
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1463279 date=1480249385
Wat mij bij METZ opvalt is dat deze bijna altijd op een MAN chassis gebouwd zijn en zelden op een ander merk. Er zijn in Nederland een paar DAF's en Mercedessen met een METZ opbouw. Daar is misschien ook wel een reden voor.Waarbij METZ zowel AL's als HW's bouwt voor industrie en brandweer.
Metz Aerials, onderdeel van Rosenbauer, bouwt AL en HW op allerlei chassis: MB Actros, Antos, Atego, Econic, Kamaz, MAN, Scania, al naar gelang de opdrachtgever bestelt.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #1277 Gepost op: 28 november 2016, 11:02:40




Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #1278 Gepost op: 28 november 2016, 11:27:32
Citaat van: paulg link=msg=1463370 date=1480293526
Metz Aerials, onderdeel van Rosenbauer, bouwt AL en HW op allerlei chassis: MB Actros, Antos, Atego, Econic, Kamaz, MAN, Scania, al naar gelang de opdrachtgever bestelt.

Hier in Tiel hebben we een Metz HW opbouw op een Volvo chassis.
In Gelderland zuid hebben we op het moment 2 bronto hoogwerkers, Culemborg en de vervangende hoogwerker in Neerijnen West.
Wijchen/Heumen is een Hilton als ik het goed heb, die van Nijmegen en Groesbeek een Metz.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #1279 Gepost op: 28 november 2016, 18:46:47
Citaat van: Thor link=msg=1463409 date=1480327360
http://www.youtube.com/watch?v=6ygr9vpfDdg

Kijk, dàt zet zoden aan de dijk. Iets voor de Emiraten?

(Heb ooit in een grijs studentenverleden iets dergelijks, met 4+2 telescoopsegmenten en een naar achteren uitschuifbaar subframe als brug voor de zijdelings uitschuifbare achterstempels, als H0-model ontworpen, op een iets kleiner chassis van een model van een Schwing betonpomp en met een verlaagde DAF-cabine. Moet eens kijken of ik dat nog ergens heb liggen  ;D)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")