Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 497455 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ton2

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #270 Gepost op: 8 mei 2012, 15:14:29
Je bent abuis. Zeker voor bedrijfsauto's, die als chassis aankomen, is doorgaans pas na aanschaf bekend wat voor opbouw opgebouwd gaat worden. De keuring en daarmee de afgiofte van een kenteken kan pas volgen na opbouw van het chassis.


kasco1986

  • Geintresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #271 Gepost op: 8 mei 2012, 15:25:57
Artikel 25 Kentekenreglement

Hoofdstuk 4. KentekenbewijzenArtikel 25. Eerste afgifte van een tweedelig kentekenbewijs1.De eigenaar of houder van een voertuig waarvoor de eerste afgifte van een tweedelig kentekenbewijs wordt gevraagd, stelt het voertuig voor een onderzoek ter beschikking bij de Dienst Wegverkeer en vraagt bij deze dienst onder overlegging van een bij ministeriële regeling aangewezen legitimatiebewijs, een kentekenbewijs aan. 2.De eigenaar of houder van een voertuig waarvoor de eerste afgifte van een tweedelig kentekenbewijs wordt gevraagd en waarvoor reeds een nog niet tenaamgesteld kentekenbewijs is afgegeven krachtens artikel 46, tweede lid, onderdeel b, vraagt dit tweedelig kentekenbewijs aan bij de Dienst Wegverkeer onder overlegging van het deel I A, het deel II en het in het eerste lid bedoelde legitimatiebewijs. 3.De Dienst Wegverkeer geeft aan degene die aan de verplichtingen in het eerste of tweede lid heeft voldaan, een kentekenbewijs, respectievelijk een deel I B af. 4.Indien de aanvraag wordt gedaan door een erkend bedrijf dat geen gebruik maakt van de bevoegdheid, bedoeld in artikel 46, tweede lid, onderdeel b, geeft de Dienst Wegverkeer in plaats van een deel I B een formulier af met gegevens die verband houden met de opname in bedrijfsvoorraad. 5.Ingeval een formulier als bedoeld in het vierde lid is afgegeven, is het erkende bedrijf verplicht een bedrijfsvoorraad deel I B met de op dat formulier vermelde gegevens in te vullen. 6.In afwijking van het derde en vierde lid houdt de Dienst Wegverkeer de beslissing op de aanvraag, bedoeld in het eerste en tweede lid, aan indien daartoe naar het oordeel van deze dienst aanleiding bestaat. In dat geval wendt de aanvrager zich tot de Dienst Wegverkeer. 7.Het eerste en het derde tot en met zesde lid van artikel 25 zijn van overeenkomstige toepassing indien een tweedelig kentekenbewijs wordt aangevraagd voor een voertuig waarvoor door de Dienst Wegverkeer reeds eerder een tweedelig of driedelig kentekenbewijs is afgegeven en blijkens het kentekenregister: a. dat voertuig voorgoed buiten gebruik is gesteld, b. dat voertuig voorgoed buiten Nederland is gebracht, c. dat voertuig definitief is bestemd voor gebruik buiten de weg, of d. voor dat voertuig nadien een kentekenbewijs met een bijzonder kenteken is afgegeven.

Voor meer info:
http://maxius.nl/kentekenreglement/artikel25


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #272 Gepost op: 15 mei 2012, 15:24:32

Vandaag in regio ZaWa een Golf Variant (25-SGL-5) zien rijden van de 'Verkeersondersteuning Noord West 3' met VOA-logo op de zijkanten. Opbouw volgens het handhavingsmodel. Ben benieuwd of ze dit als piketwagen gaan gebruiken i.p.v. de bussen.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #273 Gepost op: 15 mei 2012, 16:48:04
Past natuurlijk niet alles in en men mist de verlichting cq de cameramast.Misschien dat men dit gebruikt voor de 2e piketman,een een bus de andere deze.
Of voor kleinere onderzoeken immers de meeste FTO s hebben daarvoor naast de bussen ook combotjes.
Zuid Holland Zuid heeft in het verleden ook stationcars gehad voor de VOA,meen me VW Passat te herinneren.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #274 Gepost op: 15 mei 2012, 17:42:29
Past natuurlijk niet alles in en men mist de verlichting cq de cameramast.Misschien dat men dit gebruikt voor de 2e piketman,een een bus de andere deze.
Of voor kleinere onderzoeken immers de meeste FTO s hebben daarvoor naast de bussen ook combotjes.
Zuid Holland Zuid heeft in het verleden ook stationcars gehad voor de VOA,meen me VW Passat te herinneren.

Men heeft al langere tijd een Mercedes C-klasse uit Za-Wa als piketvoertuig. Mogelijk is deze nu vervangen...?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #275 Gepost op: 15 mei 2012, 17:48:37
Alle Mercedessen bij ZaWa zijn er uit dacht ik, zowel noodhulp als piket.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #276 Gepost op: 16 mei 2012, 17:53:40
Alle Mercedessen bij ZaWa zijn er uit dacht ik, zowel noodhulp als piket.

De 42-XV-KT rijd nog :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #277 Gepost op: 16 mei 2012, 18:23:57
De 42-XV-KT rijd nog :)
Ik weet niet welk roepnummer deze heeft, maar de 61.12 rijd ook nog rond. Geen idee welk kenteken daar bij hoort.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #278 Gepost op: 16 mei 2012, 18:27:09
Ik weet niet welk roepnummer deze heeft, maar de 61.12 rijd ook nog rond. Geen idee welk kenteken daar bij hoort.

Dat is de 22-TT-TJ, een ander dus. ;)


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #279 Gepost op: 16 mei 2012, 21:40:14
Rijden die allebei nog rond  ???
Mij is op Koninginnedag vertelt door een agent dat ze er al een tijdje uit waren, heb ze ook al een flinke tijd niet meer zien rijden of op foto's gezien.