Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 496227 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #340 Gepost op: 30 december 2012, 14:48:38
Wel erg weinig ruimte achterin.  Knieën passen niet eens tegen elkaar maar zitten tussen elkaar!
Inderdaad erg weinig ruimte achterin, je zit daar als haringen in een ton. Als er 2 of 4 man ademlucht moeten gaan omhangen wordt dat een heel gedoe.
Pompluik, ik zie daar een hoop elektronica kan allemaal stuk gaan tijdens een inzet. Is daar over nagedacht? Kun je handmatig de pomp aan en uit zetten.
Toch wel redenen om dit voertuig niet aan te schaffen. ::)


Arnold van Leeuwen

  • Manschap, chauffeur, bevelvoerder, medewerker OTO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #341 Gepost op: 30 december 2012, 14:49:13
Over smaak valt nooit te twisten dus ik ga niet zeggen dat iets mooi of niet mooi is

maar ik vind (benadruk ik vind) het net een tupperwarebakje. Eg plastic komt het over en dus optisch niet mooi.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #342 Gepost op: 30 december 2012, 15:04:43
Wel erg weinig ruimte achterin.  Knieën passen niet eens tegen elkaar maar zitten tussen elkaar!

In Nederland zitten we toch maar met 4 mensen achterin dus dat is het probleem niet, alleen hoe is de communicatie tussen de bevelvoerder en manschappen onderweg geregeld want de voorwand van de manschappen cabine komt mij wel erg massief over in het filmpje.

En de manschappencabinedeur vind ik erg misstaan in het geheel, maar de toegang tot de manschappen cabine is wel functioneel.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #343 Gepost op: 30 december 2012, 15:09:51
Mooi ding.
Maar toch frappant dat weer wordt aangetoond dat de politie de enige is die WEL volgens de nieuwe signaleringseisen de voertuig opbouwt.

Ambu's zijn qua optische signalering al rijdende disco's en brandweerauto's ook...
Ik ben hier trouwens wel een voorstander van hoor! Des te meer des te beter. Maar volgens die (stugge) regels kan dit natuurlijk weer niet. 998765

In het filmpje word natuurlijk geen Nederlands voertuig getoond met OGS welke aan de Nederlandse signaleringseisen voldoet.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #344 Gepost op: 30 december 2012, 15:55:27
Voor de Brandweer Zuid-Limburg zijn er bij Rosenbauer in Oostenrijk nieuwe AT's op basis van Mercedes Atego (4x2 en 4x4) en nog eens 2 HV-1's besteld. Kenbri Firefighting zal deze in de loop van 2013 afleveren.



Foto: Website Kenbri


@Firefighter1970
Dat snap ik maar bovenstaande is toch een Nederlands voertuig?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #345 Gepost op: 30 december 2012, 15:57:34
@Firefighter1970
Dat snap ik maar bovenstaande is toch een Nederlands voertuig?
Als ik de afbeelding bekijk heb ik de indruk dat het een fotoshop is. Gezien de perfecte hoek van de striping, terwijl de TS schuin staat op de foto, en de tekst 'BRANDWEER' voorop staat ook loodrecht op de foto, terwijl dit enigzins scheef zou moeten staan...


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #346 Gepost op: 30 december 2012, 16:08:28
@Firefighter1970
Dat snap ik maar bovenstaande is toch een Nederlands voertuig?

Nee, het is een, volgens mij, met Nederlandse striping  ge-photoshopte AT met een een ge-photoshopte  Nederlandse achtergrond.
Waarschijnlijk is het een Oostenrijks of Duits basisvoertuig die Nederlands moet lijken.

En op basis van een foto kun je, volgens mij, niet bepalen of een voertuig wel of niet aan de Nederlandse OGS eisen voldoet.
Met name de 360° zichtbaarheidseis van verlichting is op een ambulance- of brandweervoertuig vaak moeilijker te realiseren als op een politievoertuig.


JOVI

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #347 Gepost op: 30 december 2012, 16:31:20
Brandweer Aalsmeer heeft ook zo een voertuig, het ziet er erg netjes uit!!

Hierbij nog een link, waar hij duidelijk op staat:
http://kazernesnederland.nl/kazerneaalsmeerned.htm


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,300
Reactie #348 Gepost op: 30 december 2012, 20:27:51
Lijkt me toch niet zo heel moeilijk om aan de ned. signaleringseisen te voldoen; blauwe kappen vervangen door transparante exemplaren en dual-color leds erin...of ga ik nu te kort door de bocht?


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #349 Gepost op: 2 januari 2013, 14:33:32
Inderdaad erg weinig ruimte achterin, je zit daar als haringen in een ton. Als er 2 of 4 man ademlucht moeten gaan omhangen wordt dat een heel gedoe.
Pompluik, ik zie daar een hoop elektronica kan allemaal stuk gaan tijdens een inzet. Is daar over nagedacht? Kun je handmatig de pomp aan en uit zetten.
Toch wel redenen om dit voertuig niet aan te schaffen. ::)

Rosenbauer is nu toch niet de eerste de beste...