Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 496200 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #450 Gepost op: 14 mei 2013, 21:03:02
Dat zullen vast hele mooie voertuigen worden. :) Zullen dit dan de eerste brandweervoertuigen zijn met een Euro 6 motor? (aangezien dit in 2014 verplicht wordt) Zo dus: http://www.iepieleaks.nl/wp-content/uploads/2013/04/Crewcab-1-copy.jpg
De voertuigen van Bennekom en Lunteren krijgen nog een Euro 5 motor.


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #451 Gepost op: 14 mei 2013, 21:06:02
Is er dan een hoger beroep geweest ?
Dat er nu een uitspraak is in het voordeel van DRV ligt, want als ik de uitspraak lees via de link is de uitspraak in het nadeel van DRV.
Voor zover ik weet (en het meeste weet ik niet) is door VGGM voldaan aan de eisen uit het vonnis van de rechtbank en heeft een heroverweging plaatsgevonden. Daaruit is gekomen dat DRV nog steeds het beste aan de wensen van VGGM kan voldoen. Een eventueel appèl (cassatie) door Ziegler kan alleen gaan over fouten in het proces zelf, niet over de inhoud van het conflict. Op grond daarvan is dat appèl niet te verwachten.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #452 Gepost op: 14 mei 2013, 22:14:05


Actueel in opbouw:
Scania CP16 6x2 360 pk haakarmvoertuig.
Opbouwer: Damen Hydrauliek/ Lemmens Special Vehicles
Organisatie: Sitech Services (bedrijfsbrandweer DSM/Chemelot)
Bijzonderheden:
Martinhoorns op het dak, dak voorzien van extra geluidsisolatie, geen dakluik


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #453 Gepost op: 14 mei 2013, 22:42:47
De voertuigen van Bennekom en Lunteren krijgen nog een Euro 5 motor.

Als de datum van op kenteken zetten na 31-12-2013 ligt is de Euro 6 motor verplicht om een kenteken te verkrijgen, dus of de voertuigen worden dit jaar op kenteken gezet of ze hebben een Euro 6 motor:

bron:  http://www.truckenmilieu.nl/driveline/euro-uitlaatgas-normen

En als ik in de onderstaande link lees is het al dit jaar voor nieuw te bouwen trucks verplicht om aan de Euro 6 norm te voldoen:

http://www.truckenmilieu.nl/driveline/euro-6


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #454 Gepost op: 14 mei 2013, 23:54:27
Als de datum van op kenteken zetten na 31-12-2013 ligt is de Euro 6 motor verplicht om een kenteken te verkrijgen, dus of de voertuigen worden dit jaar op kenteken gezet of ze hebben een Euro 6 motor:

bron:  http://www.truckenmilieu.nl/driveline/euro-uitlaatgas-normen

En als ik in de onderstaande link lees is het al dit jaar voor nieuw te bouwen trucks verplicht om aan de Euro 6 norm te voldoen:

http://www.truckenmilieu.nl/driveline/euro-6

Bijna goed voor zover ik het begrepen heb. Per 1 januari 2014 is Euro6 verplicht. En voor nieuwe TYPES vanaf 1 januari 2013. Voor zover ik persoonlijk gezien heb, hebben wij nog maar 1 euro6 voertuig opgebouwd/gekeurd. Het leeft totaal niet om hier in deze tijden in te investeren, ondanks dat meerdere merken ze al wel kunnen leveren.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #455 Gepost op: 15 mei 2013, 17:45:24
Bijna goed voor zover ik het begrepen heb. Per 1 januari 2014 is Euro6 verplicht. En voor nieuwe TYPES vanaf 1 januari 2013. Voor zover ik persoonlijk gezien heb, hebben wij nog maar 1 euro6 voertuig opgebouwd/gekeurd. Het leeft totaal niet om hier in deze tijden in te investeren, ondanks dat meerdere merken ze al wel kunnen leveren.

Dus dat betekent dat als, zoals rsc in het onderstaande citaat beweerd de levering in April 2014 plaatsvind de voertuigen moeten zijn uitgerust met motoren die aan de euro 6 norm voldoen

In de regio Gelderland Midden is onlangs een nieuwe mantelovereenkomst met DRV afgesloten, voor levering van tankautospuiten ten behoeve van natuurbrandbestrijding.
De brandweer Ede heeft inmiddels 2 exemplaren op basis van deze mantel besteld, ter vervanging van de tankautospuiten van Lunteren en Bennekom. Zij zullen opgebouwd worden op een MAN TGM 18.340 4x4 BB(F) chassis. Uitgangspunt is geweest een voertuig met beperkte hoogte te ontwikkelen, standaard BZK bepakt, voorzien van mogelijkheid tot rijdend blussen en een zo groot mogelijke watertank. Dat heeft geleid tot een ontwerp met een hoogte van 3,15m met een tankinhoud van 4850l, voorzien van een Jöhstadt hd/ld pomp, HD 250l/min bij 40 bar en LD 3000 l/min bij 10 bar. Het voertuig is verder voorzien van 4 aansluitingen t.b.v dakblussing, bumper- en wielnozzles en een blusmonitor aan de voorzijde van het voertuig, voorzien van joystickbesturing vanuit de cabine. Verwachte aflevering zal plaatsvinden in april 2014.
Ook de korpsen Barneveld en Renkum hebben inmiddels besloten voertuigen te gaan afnemen uit deze mantel. Zij zullen een vrijwel identieke opbouw krijgen

en dat hierdoor de onderstaande uitspraak, van rsc, niet kan kloppen of de voertuigen moeten op 31-12-2013 op kenteken staan.

De voertuigen van Bennekom en Lunteren krijgen nog een Euro 5 motor.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #456 Gepost op: 15 mei 2013, 19:15:22
Inderdaad. En er zijn daarvoor zeker kunstgrepen mogelijk, die ook dikwijls toegepast worden. Zoals een half opgebouwde auto op kenteken zetten, verder afbouwen en in het nieuwe jaar laten herkeuren.

Maar er is nog heel wat te doen omtrent Euro6, met name ivm subsidies en belastingtarieven, wat nog voor veel onduidelijkheid en onzekerheid zorgt. Zal mij benieuwen hoe dat verder verloopt.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #457 Gepost op: 17 mei 2013, 10:20:04
Alle voertuigen uit de aanbesteding krijgen een Euro 5 motor. Ook de nieuwe TS van Barneveld die pas in 2015 geleverd gaat worden. Dat is besloten zonder tussenkomst van de Technische commissie. Euro 6 scheen ten kosten te gaan van de laadruimte van de auto.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #458 Gepost op: 17 mei 2013, 20:05:43
Alle voertuigen uit de aanbesteding krijgen een Euro 5 motor. Ook de nieuwe TS van Barneveld die pas in 2015 geleverd gaat worden. Dat is besloten zonder tussenkomst van de Technische commissie. Euro 6 scheen ten kosten te gaan van de laadruimte van de auto.

Hoe ze de voertuigen dan op kenteken willen krijgen is mij dan een raadsel, aangezien vanaf 01-01-2014 alle voertuigen die voor het eerste op kenteken worden gezet verplicht met een euro 6 norm motor moeten zijn uitgerust ook brandweervoertuigen.
Hierop is geen uitzondering mogelijk !
Het probleem is niet de technische commissie maar het RDW die het kenteken moet gaan afgeven, en dat mogen ze niet op basis van de Europese regelgeving.

Of de chassiscabine moeten voor 01-01-2014 op kenteken worden gezet en herkeurd worden zo gauw ze op gebouwd zijn dan krijgt Barneveld in 2015 een 2 jaar oud voertuig  ^-^


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #459 Gepost op: 17 mei 2013, 20:09:17
Hoe ze de voertuigen dan op kenteken willen krijgen is mij dan een raadsel, aangezien vanaf 01-01-2014 alle voertuigen die voor het eerste op kenteken worden gezet verplicht met een euro 6 norm motor moeten zijn uitgerust ook brandweervoertuigen.
Hierop is geen uitzondering mogelijk !
Het probleem is niet de technische commissie maar het RDW die het kenteken moet gaan afgeven, en dat mogen ze niet op basis van de Europese regelgeving.

Naja. De technische commissie wist er ook niets van. Het werd ineens medegedeeld. Ik vind het maar erg vreemd allemaal. Dat zou betekenen dat de nieuwe 4x4 van Barneveld die pas in de zomer van 2015 word geleverd, voor 1 januari dit jaar al op kenteken zou moeten staan.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens