Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 496656 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1050 Gepost op: 8 december 2015, 14:22:36
Maoh...... Elke fabrikant? Ik ben het met je eens dat de meeste auto's hun verbruikscijfers niet halen wanneer het op brandstofverbruik aankomt, maar dat wil niet zeggen dat "alle" fabrikanten ook sjoemelen qua CO2 en Nox uitstoot.

Een van de reden waarom Toyota bijvoorbeeld zegt dat Diesels onmogelijk schoon gemaakt kunnen worden, Hybride, Elektrisch en met name Waterstof zijn de toekomst.

Ja... en een toyota Prius doet inderdaad 1 op 30. Not.
Nee eerder de helft.


Ik zei ook niet dat elke fabrikant software gebruikt om te sjoemelen. Maar elke fabrikant doet aan het sjoemelen door foefjes te gebruiken tijdens zo'n test.
Het is naief om te denken dat een fabrikant geen trucjes gebruikt om de test te beïnvloeden. Als dit niet zou gebeuren zou daadwerkelijk uitstoot veel dichter bij de testresultaten zitten.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #1051 Gepost op: 8 december 2015, 16:19:02
Citaat van: s.strijk link=msg=1390405 date=1449519533
Ook een hele aparte, maar ook best bruut

De nieuwe ambu voor terschelling, opbouw op een amarok
http://www.lc.nl/friesland/nieuwe-ambulance-voor-terschelling-19341313.html

Ambulance komt bij Tamlans vandaan. Hier wat meer info:
http://www.negea.fi/eng


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #1052 Gepost op: 8 december 2015, 18:47:29
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1390421 date=1449528454
Gezien de weinige kilometers die er gemaakt gaan worden zal het wel geen diesel zijn.  :P
Waarom niet volgens mij is een ambulance vrijgesteld van houderschapsbelasting  en het belangrijkste is een Amarok is niet leverbaar met een andere motor als een 2.0 diesel motor.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1053 Gepost op: 8 december 2015, 18:52:38
...en het belangrijkste is een Amarok is niet leverbaar met een andere motor als een 2.0 diesel motor.
Jawel. De Amarok is naast 4 soorten 2.0 tdi blokken, ook leverbaar met een 160pk 2.0 tsi. (benzine dus)


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #1054 Gepost op: 8 december 2015, 20:23:14
Als ik de Amarok op de VW site bekijk zie ik alleen maar 2.0 TDI motoren van 103 en 132 KW.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1055 Gepost op: 8 december 2015, 20:57:13
Citaat van: CopVR3 link=msg=1390579 date=1449597158
Jawel. De Amarok is naast 4 soorten 2.0 tdi blokken, ook leverbaar met een 160pk 2.0 tsi. (benzine dus)
Ik ben benieuwd waar jij deze gegevens vandaan hebt, twee maand geleden kon volgens Volkswagen Nederland dit nog niet. Een kennis wil namelijk een benzine uitvoerig omdat hij zo weinig rijdt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1056 Gepost op: 8 december 2015, 23:53:09
Citaat van: HIT link=msg=1390619 date=1449604633
Ik ben benieuwd waar jij deze gegevens vandaan hebt, twee maand geleden kon volgens Volkswagen Nederland dit nog niet. Een kennis wil namelijk een benzine uitvoerig omdat hij zo weinig rijdt.

Voor zover ik weet alleen leverbaar in Zuid Amerika
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1057 Gepost op: 9 december 2015, 03:14:47
Ik ben benieuwd waar jij deze gegevens vandaan hebt, twee maand geleden kon volgens Volkswagen Nederland dit nog niet. Een kennis wil namelijk een benzine uitvoerig omdat hij zo weinig rijdt.
Check wiki. Benzine alleen via grijze import mogelijk...


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #1058 Gepost op: 9 december 2015, 07:48:11
Citaat van: CopVR3 link=msg=1390655 date=1449627287
Check wiki. Benzine alleen via grijze import mogelijk...

Joh, je bent het toch wel met mee eens dat dit voor Pon geen enkel probleem is?
Het is niet zo dat de benzine uitvoering in eens van de maan moet komen, hij rolt gewoon van de band waar zijn diesel broertjes ook worden gemaakt.
De keuze voor diesel in NL is vooral één die gebaseerd is op de wens van VW Europa, e.e.a. heeft vooral met commercie en het in de markt zetten van clean diesel technologie waar VW zo graag aan vast hield. Geloof mij maar, nu ook VW een probleem heeft om de diesels schoner te maken gaan we bij VW ook meer Benzine hybrides zien. Volgens de experts is een diesel namelijk niet veel schoner te maken dan dat hij nu is, iets wat het grootste merkt ter wereld Toyota al jaren roept.

We zullen er even aan moeten wennen, maar ik denk dat we over een aantal jaar flink veel minder diesels op de weg rond hebben rijden... Puur en alleen om het feit dat dit milieutechnisch niet anders kan. Dit heeft VW met haar sjoemeldiesels wel aangetoond.

Kortom, als Pon een diesel uitvoering zou willen leveren voor de Nederlandse markt is dat geen enkel probleem. De vraag is alleen, willen ze het ook...


kasco1986

  • Geintresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #1059 Gepost op: 9 december 2015, 11:38:23
OENE/WAPENVELD/PUTTEN - Ondanks dat het meer dan twee maanden geleden is dat de nieuwe brandweerwagens van de korpsen Oene, Wapenveld en Putten terug moesten naar fabrikant Ziegler, is nog altijd onduidelijk hoe de problemen aan de wagens worden opgelost.

Erwin te Bokkel, woordvoerder bij de veiligheidsregio, geeft aan dat er wel gesprekken gaande zijn tussen de veiligheidsregio en fabrikant Ziegler, maar hoe het probleem met de gewichtsverdeling aan de wagens wordt opgelost kan hij niet zeggen. Fabrikant Ziegler beloofde voor het einde van dit jaar met een oplossing te komen voor het probleem. Door een verkeerde gewichtsverdeling komt er teveel druk op de achteras van de wagens waardoor ze niet de weg op mogen.

Bron: http://www.destentor.nl/regio/epe/wachten-op-oplossing-te-zware-spuitwagens-veluwe-1.5523289