Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 496230 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #90 Gepost op: 19 oktober 2011, 15:34:23
De bouw van het nieuwe voertuig van de IJmuider Reddingsbrigade



meer foto's op: http://ymd320.blogspot.com/
aan het strand is iedereen directeur


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #91 Gepost op: 19 oktober 2011, 23:20:42
De bouw van het nieuwe voertuig van de IJmuider Reddingsbrigade

Meteen een vraagje, waarom is er gekozen voor een rood middengedeelte in de lichtbalk en niet voor bijvoorbeeld wat extra (werk-)verlichting? En wat is de reden achter de keuze voor een (SA40-sirene ) speaker op het dak, puur en alleen om water te voorkomen ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #92 Gepost op: 20 oktober 2011, 00:09:53
Meteen een vraagje, waarom is er gekozen voor een rood middengedeelte in de lichtbalk en niet voor bijvoorbeeld wat extra (werk-)verlichting? En wat is de reden achter de keuze voor een (SA40-sirene ) speaker op het dak, puur en alleen om water te voorkomen ?

Veel voertuigen hebben gewoon de sirenespeakers in de grill zitten, zolang de versterker/aansturing maar droog zit maakt dit niet zoveel uit. Een nadeel wat ik heb ervaren met (sirene) speakers op het dak is dat de omroep-instalatie nogal snel gaat rondzingen, en dat kan knap vervelend zijn...

Komt er ook nog werkverlichting en/of een zoeklicht bij? De setup zo lijkt me wat mager voor nachtelijke inzetten ;)


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #93 Gepost op: 20 oktober 2011, 15:06:36
? En wat is de reden achter de keuze voor een (SA40-sirene ) speaker op het dak,

Zo! Die heb ik al een tijdje niet meer gezien in Nederland. Kan me nog herinneren dat er veel lawaai boven je hoofd zit tijdens een spoedrit en dat communicatie lastig is. Aan de andere kant, hij deed het altijd prima.


Gast

  • Gast
Reactie #94 Gepost op: 20 oktober 2011, 16:07:52
Volgens mij, maar ik kan er naast zitten, heb je met een speaker op je dak een probleempje met de ARBO wetgeving betreffende decibellen  ???


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #95 Gepost op: 20 oktober 2011, 16:09:28
Volgens mij, maar ik kan er naast zitten, heb je met een speaker op je dak een probleempje met de ARBO wetgeving betreffende decibellen  ???

Zo iets staat mij ook bij. Dat is ook een van de rede dat ze bij de KMar toedertijd zijn verwijderd. Want je werd gillend gek met die herrie boven je schedel.


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #96 Gepost op: 20 oktober 2011, 19:15:52
Jerommeke, Voor de speaker op het dak is bewust gekozen ivm het zand, water en zout waarmee we tijdens ons werk te maken hebben.

Joost, De werklichten komen rond om de carrosserie, zie ook de huidige voertuigen.

HAVP, De duur van onze “spoedritten” zijn hooguit 1 a 2 minuten op  een het strand deze komen in verhouding weinig voor, in het huidige voertuig zit de speaker ook boven de cabine dit heeft in de afgelopen 6 jaar niet tot problemen geleid.

Capri en Dielangemotormuis, De duur van onze spoedritten zijn niet te vergelijken met die van de operationele diensten op de openbare weg, wat voor ons van doorslag gevend belang is dat de speaker voor de omroep installatie hoger zit ivm het gebruik hiervan bij drukte op het strand.
aan het strand is iedereen directeur


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #97 Gepost op: 20 oktober 2011, 20:16:09
Jerommeke, Voor de speaker op het dak is bewust gekozen ivm het zand, water en zout waarmee we tijdens ons werk te maken hebben.

Ik snap hem en dacht ook al in die richting, echter is het dus in principe van de ARBO niet toegestaan vanwege het geluid in het voertuig.

Ik begreep dat HONAC nauwelijks compleet witte / transparante balken verkoopt en dat men daarom veelvuldig kiest voor een blauw of rood middenstuk ... Apart.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #98 Gepost op: 21 oktober 2011, 21:38:42
Volgens mij, maar ik kan er naast zitten, heb je met een speaker op je dak een probleempje met de ARBO wetgeving betreffende decibellen  ???

Dat was in Groningen in elk geval de reden dat ze er op een gegeven moment af gehaald werden. Vier zwarte dopjes op de gaten in de dakset en de speaker achter de grille.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #99 Gepost op: 26 oktober 2011, 09:02:49
Citaat van: SpotterHaaglanden
Valt mij op dat de Golf Variant nog steeds niet is gezien/opgebouwd. Gaat daar niemand mee rijden!!

Ik denk dat sommige korpsen ze niet eens gaan bestellen... Wij rijden nu ook alleen maar in Touran (en Transporter) en hebben geen Golfjes e.d.  voor nietnoodhulp.
Bij ons bestelt men helaas alleen maar Tourans. Dat is goedkoper ofzo... 998765