Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 496715 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #100 Gepost op: 26 oktober 2011, 20:15:15
Ik denk dat sommige korpsen ze niet eens gaan bestellen... Wij rijden nu ook alleen maar in Touran (en Transporter) en hebben geen Golfjes e.d.  voor nietnoodhulp.
Bij ons bestelt men helaas alleen maar Tourans. Dat is goedkoper ofzo... 998765

Voor Hollands Midden zijn er een aantal besteld. Deze gaan de oude OC/ wijkauto`s vervangen. Dit waren Opel Astra`s bijna allemaal voorzien van secundaire striping.
Wat ik begreep worden er dit jaar nog twee afgeleverd voorzien van volledige striping echter maar voorzien van één pitje.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #101 Gepost op: 26 oktober 2011, 20:26:20
Ik denk dat sommige korpsen ze niet eens gaan bestellen... Wij rijden nu ook alleen maar in Touran (en Transporter) en hebben geen Golfjes e.d.  voor nietnoodhulp.
Bij ons bestelt men helaas alleen maar Tourans. Dat is goedkoper ofzo... 998765

Zoals het er nu voorstaat krijgen wij in A-A ook alleen nog maar Tourans. 098uo Ik ben daar zelf wel content mee, maar dat is persoonlijk natuurlijk.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #102 Gepost op: 27 oktober 2011, 11:39:31
Ik geef toe, van een 1.9d Touran (trendline) naar een 2.0 TDI DSG Touran, comforline, is een hele vooruitgang. Want op zich rijden ze best fijn. Ook al blijft het een gezinsauto.
De kwaliteit is ook wel goed. Met de 6 Zafira's die we hadden was het een en al ellende. 2 weken op de wijk, 2 weken bij de dealer. Dan dit kapot dan dat, motor versnellingsbak, turbo.
De 6 Tourans die we nu hebben zijn bijna nooit kapot. Onderhoud, keer een lampje, keer een turbopakking, meer niet...
Het wordt dus wel beter...


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #103 Gepost op: 27 oktober 2011, 20:52:09
@carv, weet jij waar in Hollands Midden ze nieuwe wijkauto's krijgen. En hebben die volgens de laatste aanbesteding maar één zwaailicht. Dat is echt veel te weinig en vind ik dus gevaarlijk! Ik rijd regelmatig in de Astra/Polo met secundaire striping. Maar bij spoedritten voldoen deze echt niet. Van mij mag een voorrangs voertuig 'bezaait' zijn met blauwe en oranje signalering, dat is een stuk veiliger. Trouwens op de Polo bij ons team zitten zelfs GEEN stop/volg transparanten! Hollands Midden is erg zuinig t.o.v. Andere regio's

Weet iemand wanneer er nog meer nieuwe Tourans en Transporters worden afgeleverd t.b.v. Hollands Midden? En t.b.v. welke teams deze worden ingezet En worden de Transporters geschikt gemaakt voor het vervoer van de bikes?
"Waakzaam & Dienstbaar"


Hv noord-holland

  • Beveiliger,verkeersregelaar,EHBO er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #104 Gepost op: 3 november 2011, 14:51:38
En dát is dus het vreemde, aangezien er juist steeds meer stemmen op gaan om wél een losse zoeklamp op het voertuig te monteren kan ik me niet voorstellen dat ze er in NHN van afstappen. Maar goed, we kunnen het beste even afwachten op duidelijkere foto's ....

En wie weet zijn ze wel voor NHN maar als surveillanceauto en niet voor noodhulp. Die mogelijkheid bestaat ook nog.

ik heb in wognum een nieuwe noodhulp (Touran) voertuig zien staan met een nieuwe lichtebalk  en geen schijnwerper

jammer :-\


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #105 Gepost op: 4 november 2011, 17:16:44
Dat is de 63.01. Samen met de 61.01 (Stede Broec) is dit de nieuwe auto van de toekomst, aldus het personeelsblad. Ze zijn nog niet voor de noodhulp, eerst wordt iedereen ervoor geïnstrueerd en aan het eind van het jaar kan hij dan ingezet worden, voornamelijk bedoeld om het solo-rijden makkelijker te maken. (Als het goed is) beiden met ANPR, mobiel bevragen, navigatie, OGS en mobilofoon in één scherm.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #106 Gepost op: 4 november 2011, 18:54:54
beiden met ANPR, mobiel bevragen, navigatie, OGS en mobilofoon in één scherm.

Sorry  :D maar dat is een droom voor een diender in A-A. Wij werken "gelukkig" nog met een losse navigatie, een losse ANPR en en in een aantal gevallen ook nog een losse Mobipol. Doen we er ook nog een losse houder voor de porto bij. Dat is makkelijk als er iets stuk gaat.

Wat zegt u? U wilt een flesje drinken kwijt? Nee dat gaat niet, geen ruimte meer. Sorry  e050

Zullen we ruilen van dienst auto? Die van mij gaat best snel hoor!

Maar zonder gekkigheid klinkt allemaal goed hoor! Lang leve NP! Hopenlijk zijn we dan af van dat eigenwijze Amsterdamse gedoe en krijgen we nu ook eens knap materiaal.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #107 Gepost op: 4 november 2011, 20:53:18
Sorry  :D maar dat is een droom voor een diender in A-A. Wij werken "gelukkig" nog met een losse navigatie, een losse ANPR en en in een aantal gevallen ook nog een losse Mobipol. Doen we er ook nog een losse houder voor de porto bij. Dat is makkelijk als er iets stuk gaat.

Wat zegt u? U wilt een flesje drinken kwijt? Nee dat gaat niet, geen ruimte meer. Sorry  e050

Zullen we ruilen van dienst auto? Die van mij gaat best snel hoor!

Maar zonder gekkigheid klinkt allemaal goed hoor! Lang leve NP! Hopenlijk zijn we dan af van dat eigenwijze Amsterdamse gedoe en krijgen we nu ook eens knap materiaal.

@Moppersmurf,

Dat krijgen we dus niet. Volgens de garage- en radiowerkplaats blijft het zoals het is. Alleen de wordt de motorinhoud groter.
Mobipol wordt Orion en de rest blijft zoals het is.

Dit is wat men mij heeft verteld. A-A heeft voor het goedkoopste pakket gekozen voor de nwe aanbesteding.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #108 Gepost op: 4 november 2011, 23:08:22
Tot de NP wordt ingevoerd en A-A toch op een aantal punten van alles anders zal moeten gaan doen...


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #109 Gepost op: 4 november 2011, 23:26:22
Goed mijn topic is inmiddels aardig z'n doel voorbij geschoten. Zelfs zover dat ze de naam er voor hebben veranderd.

Omdat al die dezelfde tourans mij niet zo intresseren hierbij maar weer eens 2 brandweervoertuigen


Een Crafter wat al bijzonder is, Daarnaast zitten er amber pitten op. Wel is zeker dat het een brandweervoertuig is. Mogelijk bedrijfsbrandweer?



Nieuwe tankautospuit voor Wagenbergen?



Foto's zijn anderhalve week oud.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens