Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 493773 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #120 Gepost op: 5 november 2011, 18:50:27
Dienstvoertuig is wel iets anders als een uitrukvoertuig. Het verschil is dat de Crafter geen automatische serie kent, Maar alleen een handgeschakelde. Daarom word er in de lande weinig voor Crafter gekozen.

Ik hoop niet dat je zegt dat er geen crafter automaat is??
Bij TSN rijden ze er al in, ze zijn wel beduidend duurder dat wel.
Kanttekening is wel dat de 176pk versie nog niet automaat is.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #121 Gepost op: 5 november 2011, 18:52:16
Ik hoop niet dat je zegt dat er geen crafter automaat is??
Bij TSN rijden ze er al in, ze zijn wel beduidend duurder dat wel.
Kanttekening is wel dat de 176pk versie nog niet automaat is.

Het nieuwe type Crafter is mogelijk wel Automaat. Maar de oude niet dacht ik. dat was volgens mij ook de grote reden dat er geen Crafter ambu's zijn. Volgens mij is de crafter samen ontwikkeld met de sprinter, en had alleen Mercedes het recht op automaat.

Hoe dat bij de nieuwe versie gaat weet ik niet.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #122 Gepost op: 5 november 2011, 19:02:59
Het nieuwe type Crafter is mogelijk wel Automaat. Maar de oude niet dacht ik. dat was volgens mij ook de grote reden dat er geen Crafter ambu's zijn. Volgens mij is de crafter samen ontwikkeld met de sprinter, en had alleen Mercedes het recht op automaat.

Hoe dat bij de nieuwe versie gaat weet ik niet.

Voor de 176pk was er idd geen automaat, maar omdat VW de automaat van Merc. niet vertrouwde hebben ze door MAN een nieuwe laten ontwikkellen welke wel lekker rijd.
Mij is ooit wel gezegd dat men de Crafter niet wilde gebruiken omdat de neus zo hoog is en minder zicht biedt, de Merc is schuiner afgewerkt waardoor er meer zicht direct voor het voertuig is.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #123 Gepost op: 5 november 2011, 19:40:19
Voor de 176pk was er idd geen automaat, maar omdat VW de automaat van Merc. niet vertrouwde hebben ze door MAN een nieuwe laten ontwikkellen welke wel lekker rijd.
Mij is ooit wel gezegd dat men de Crafter niet wilde gebruiken omdat de neus zo hoog is en minder zicht biedt, de Merc is schuiner afgewerkt waardoor er meer zicht direct voor het voertuig is.

Bij ons rijden ze inderdaad niet omdat ze niet met volautomaat leverbaar waren.  :'(
Ik vind ze veel beter smoelen!! Kijk maar naar de Crafter ambulance op Vlissingen (staat op het industrie terrein als first responder)
1:87 modelletjes:  


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #124 Gepost op: 6 november 2011, 00:24:50
Bij ons rijden ze inderdaad niet omdat ze niet met volautomaat leverbaar waren.  :'(
Ik vind ze veel beter smoelen!! Kijk maar naar de Crafter ambulance op Vlissingen (staat op het industrie terrein als first responder)

98uiye Ik zei toen ik zocht naar een bus tegen mijn vrouw " hij is lelijk die wil ik"
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #125 Gepost op: 9 november 2011, 10:50:09
Nieuwe foto's van de bouw van het voertuig van de IJmuider Reddingsbrigade op: http://ymd320.blogspot.com/
aan het strand is iedereen directeur


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #126 Gepost op: 16 november 2011, 14:23:14
aan het strand is iedereen directeur


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #127 Gepost op: 18 november 2011, 17:37:43

Opbouw Gemco

Veiligheidsregio Utrecht post Harmelen


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #128 Gepost op: 18 november 2011, 18:21:27
Dit is echt een nette dubbele cabine opbouw, je zou bijna denken dat het orgineel is, maar een naad boven de achterste hoek van het voorpotier R verraad dat die balk is doorgeslepen om de achterwand van de orginele cabine te verwijderen en de om zo de verlenging uit te kunnen voeren. Alle lijnen lopen mooi door, en de ruitjes passen ook perfect bij het orginele idee.
Dit ziet er stukken beter uit dan andere (niet orginele) verlengde brandweer cabines.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #129 Gepost op: 18 november 2011, 18:57:28
Chemco is een erg goede opbouwer. Wij hebben ook een nieuwe TS van Chemco en Mercedes, en het is gewoon geheel af. Ook heeft Chemco de kinderziektes goed onder de knie, bv de achterdeuren van de manschappencabine. De eerdere versies van dit type, daarvan waren de achterdeuren door 1 persoon nauwelijks op en dicht te doen zo zwaar gingen ze. Dta is er nu geheel uit. Ik zie trouwens weer wat zaken die anders zijn dan de onze. 8)
William, heb je nog foto,s van de achterzijde?